Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMathilda Boender Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 6 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel
2
Allereerst De beste wensen! Hoorcollege 13.01.10 – 12.05u – 3.02 Academieplein Wie? Joe Lamantia Werkte oa bij Media Catalyst Founder / Experience Strategist at Blend Consulting www.joelamantia.com www.joelamantia.com Gaat vertellen over het boek dat hij schrijft over Online Identiteit Zeer interessante spreker! Komt allen!
3
Vervolgens Medmec kwartaal 7 (of 3) Co-creatie Module zal bestaan uit te organiseren workshops Naar aanleiding van het boek 'Iedereen' van Clay Shirky Module wordt afgesloten met een tentamen Prijs NL-versie: E24,90 – Prijs EN-versie: E13,00 Intekenlijst voor NL-versie ligt bij Front-Office, met voldoende afname krijgen we korting Intekenen tot volgende week woensdag (13-01)
4
Voor de vakantie Identiteit in Vogelvlucht Herhaling van vorig jaar over opbouw en kenmerken van identiteit Uitleg over Identiteit vs Imago (toelichting in de modulewijzer) Uitleg over de Challenge Opdrachten 2A en B gedaan, C voor in de vakantie
5
Komende week 2C: Verdere ontwikkeling van de online publicatie Zowel in woord en beeld Met een platform met voldoende publiek Lok reactie uit op wat je doet Werk met elkaar iedere dag aan de online publicaties Opdracht 2A en B zijn leidraad voor deze opdracht Hoe: Vorm duo's zodat je elkaar stimuleert
6
Komende week 2D: Visualiseer het proces (de uitvoering van je online identiteit van begin tot einde). Bijvoorbeeld dmv een tijdlijn/flowcharts/schema. Hierin maak je zichtbaar hoe al je acties een effect hebben.
7
Stapsgewijs Beschrijf de nieuwe identiteit Haal er enkele belangrijke kenmerken uit Associeer vrij om de nieuwe identiteit Kies een publicatiemedium Zorg voor 'volgers/vrienden/hyvers' Onderhoud de identiteit Leg dit vast
8
Geheugensteuntjes Achtergronden nieuwe identiteit onderzoeken Wat maakt deze persoon 'echt? Wat is het innerlijk/uiterlijk/gedrag van deze persoon? Behoort deze identiteit tot een groep? Wat voor groep is dit? Wat is het imago van deze groep?
9
Wat verwacht ik van de challenge? 2A: Een net verzorgde, breed geanalyseerde uitwerking, met een terugblik naar medmec02 en toepassing van creatieve technieken (mindmaps?) 2B: Een net verzorgde uitwerking van zowel je hetgene wat je hebt veranderd als hetgeen je terugkreeg Verhaal van een zaterdagavond uit het leven van deze persoon (250-500 woorden)
10
Wat verwacht ik van de Challenge? 2C: Een online gepubliceerde en onderhouden identiteit Die eigenschappen vertoont net de opgegeven identiteit in woord en beeld Die zorgvuldig is onderhouden, voldoende followers heeft en duidelijk actief bezig is geweest 2D: Een tijdlijn/flowcharts/schema Waarin je aangeeft hoe de identiteit zich gedragen heeft op het Internet Effecten van acties die de identiteit ondernomen heeft Een verklaring van gedragingen
11
Beoordelingscriteria Komt de identiteit goed uitgedacht over? Heeft de student aan alle aspecten van de identiteit gedacht? Onderbouwd de student het effect van de nieuwe identiteit? Is de tijdlijn helder en compleet? Is duidelijk welke aspecten van de identiteit invloed hebben op het effect? Gaat het manifest over je identiteit (en niet je imago)?
12
Voor nu: Brainstorm in duo's over de 2 nieuwe identiteiten Gebruik hierbij creatieve technieken Kies een richting die je op zou willen Zet de eerste stappen Stuur een link naar Roelof ter publicatie op de wiki
13
Volgende week: Lezen: Toelichting in de modulewijzer Presentatie van afgelopen week Door middel van online publicatie Door middel van de tijdlijn Inleveren opdracht 1
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.