De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Harry Dickhoff Optical Support

Verwante presentaties


Presentatie over: "Harry Dickhoff Optical Support"— Transcript van de presentatie:

1 Harry Dickhoff Optical Support
Bij deze presentatie vindt waarschijnlijk een discussie plaats waaruit actiepunten voortkomen. Met PowerPoint kunt u tijdens de presentatie deze actiepunten bijhouden. Klik tijdens de diavoorstelling op de rechtermuisknop Selecteer Aantekening Selecteer het tabblad Actiepunten Typ actiepunten als deze ter sprake komen Klik op OK om dit dialoogvenster te sluiten Er wordt automatisch een dia aan het einde van de presentatie toegevoegd met daarop de door u opgegeven punten. Brillen voor myopen Harry Dickhoff Optical Support

2 Even voorstellen Harry Dickhoff 30 jaar verslaafd aan optiek
10 jaar werkzaam in een optiekzaak als opticien / contactlensspecialist 7,5 jaar bij Carl Zeiss B.V. 5 jaar bij Essilor Benelux In 2004 gestart met:

3 Even terugblikken BrillenGLAZEN werden steeds dunner, doordat er zware metalen aan het glas werden toegevoegd! Introductie in 1974 Tot wel 25% dunner

4 Even terugblikken Productinnovaties volgden elkaar snel op…..
Mineraal 1.8 Mineraal 1.9 Maar het gewicht, het breukrisico en de vertekening bleven consumentonvriendelijke eigenschappen!

5 Even terugblikken Gelukkig deed het kunststof brillenglas haar intrede. Maar deze glazen waren DIK! Ook hier kregen we al snel: dun, dunner, dunst. Bovendien werden nieuwe asferische slijptechnieken geïntroduceerd. Kunststof 1.50 sferisch Kunststof 1.74 asferisch Maar helaas hoor je bij het afleveren vaak ….

6 Ik moet er wel erg aan wennen….
Bij deze presentatie vindt waarschijnlijk een discussie plaats waaruit actiepunten voortkomen. Met PowerPoint kunt u tijdens de presentatie deze actiepunten bijhouden. Klik tijdens de diavoorstelling op de rechtermuisknop Selecteer Aantekening Selecteer het tabblad Actiepunten Typ actiepunten als deze ter sprake komen Klik op OK om dit dialoogvenster te sluiten Er wordt automatisch een dia aan het einde van de presentatie toegevoegd met daarop de door u opgegeven punten. Ik moet er wel erg aan wennen….

7 Er is nu gelukkig meer……
We praten niet meer over een paar brillenglaasjes… …. maar over individuele maatwerk kijkoplossingen! Echt maatwerk, exact afgestemd op: de ogen; het gekozen montuur; en de lifestyle van de klant. Ons doel is om de myoop weer ontspannen en comfortabel te laten kijken op alle afstanden…. …… onder alle omstandigheden!

8 Ontspannen kijken als doel
En juist dat maakt ons vak zo mooi! Hoe kunnen we de myope brildrager een betere kwaliteit van leven bezorgen? En beter laten functioneren met onze producten en diensten? Want we leven steeds dynamischer …. …… en we belasten onze ogen steeds zwaarder!

9 Dynamiek = oogbelasting!
Maar hoe komen we daar dan achter? Wat doet de klant dagelijks met zijn/haar ogen?

10 Wees daarom geïnteresseerd, in plaats van interessant!
Empathie is key! Wees daarom geïnteresseerd, in plaats van interessant!

11 Het gaat niet primair om de bril, maar om
What’s in it for me……? Het gaat niet primair om de bril, maar om wat deze voor de cliënt gaat betekenen!

12 De bril van deze tijd…. De focus ligt nu op het verder onderdrukken van onnodige beeldvervormingen. Dus gingen we aan de slag met nieuwe parameters. Wat de zijn oncontroleerbare beeldvervormingen in standaard brillenglazen: Verwerkt in ‘niet standaard’ monturen; of bij afwijkende draagcondities. Maar dat vereist wel een andere aanpak!

13 Want draagcondities verschillen
Let op - eerst goed afpassen is een must! Er ontstaat een perfecte samenwerking tussen het brillenglas en het oog, zonder onnodige inspanning. Maar we gaan steeds verder………

14 R&D en individueel kijkgedrag
Hoe gebruikt de brildrager het oog in dynamische omstandigheden? Hoe en waar kijkt hij/zij dan door het brillenglas? Wat voor beeldvervorming levert dat op?

15 R&D en individueel kijkgedrag
Optische effecten van de glazen worden nu in een compleet virtuele omgeving getest met een simulator.

16 Dynamiek = maatwerk Met innovatieve instrumenten kan de opticien nu het individuele dynamische kijkgedrag van de ogen meten . Men verkrijgt zo extra data voor een dynamische personalisatie die meegestuurd wordt met de bestelling. Dankzij de extra meetgegevens kan de producent de brillenglazen voorzien van zo groot mogelijke scherpe kijkgebieden.

17 Laatste inzicht - oogrotatie
Oogrotatie als individuele parameter Hiermee kan de projectie op het netvlies sterk verbeterd worden!

18 Oogrotatie – 2 verschillende ogen
Eén kijkrichting (zelfde draaihoek 0°) + + Eén kijkrichting (zelfde draaihoek) Maar… twee verschillende projecties op het brillenglas

19 De bril van deze tijd…. We kunnen meer individuele parameters opmeten.
En leren het oog van de drager steeds beter kennen. We kunnen de brillenglazen steeds beter aanpassen en afstemmen op het individuele oog!” In plaats dat de ogen zich moeten aanpassen aan de brillenglazen. Er ontstaat een perfecte samenwerking tussen het brillenglas en het oog, zonder onnodige inspanning. Kortom: echt maatwerk voor ogen….

20 Echt maatwerk loont Individueel ontworpen brillenglazen leveren een betere beeldkwaliteit in het oog aan. en zorgen zo voor een betere detailwaarneming; en een natuurlijke kleurwaarneming. Standaard glas Maatwerk glas

21 Wat ik steeds vaker hoor
Vroeger moest ik mijn hoofd steeds draaien om scherp te zien. Nu heb ik naar alle kanten scherp beeld! Het lijkt wel HD TV. Ik zie nu veel scherper, zelf scherper als veel mensen zonder bril! Ik merk eigenlijk geen beperkingen meer! Ik voel me nu weer consument…. …….. cliënt in plaats van patiënt.

22 Maar wat ik ook nog vaak hoor!
“Vroeger was alles veel makkelijker!” Die moderne glazen, allemaal marketing, dat werkt bij ons niet….. Ga a.u.b. van de automatische piloot af! Ons doel is myope cliënten weer ontspannen te laten kijken met een mooie bril die comfortabel draagt. Een bril die de drager zo min mogelijk bewust is.

23 Resumé Bouw aan een duurzame relatie met de klant.
Hoe kunnen we myope klanten een betere kwaliteit van leven bezorgen? Hoe kunnen wij ze beter laten functioneren met onze producten en diensten? Toon uw sociale betrokkenheid. Empathie is de sleutel! Dan kunt u echt iets betekenen voor de ander.

24 Bedankt voor uw aandacht
Tot later!


Download ppt "Harry Dickhoff Optical Support"

Verwante presentaties


Ads door Google