De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De tijd van de massacultuur

Verwante presentaties


Presentatie over: "De tijd van de massacultuur"— Transcript van de presentatie:

1 De tijd van de massacultuur
Engeland & Amerika

2 Jaren ’50 /’60 Massacultuur; de cultuur van de grote groep, consumptie maatschappij Technologische ontwikkelingen zoals: zeefdruk, massa productie, tv werd populair (artiesten zoals Elvis Presley en the Beatles),

3 Interieur: De intrede van de televisie heeft
invloed op de indeling van het interieur Mode: De rokken worden nauwer en korter (minirok), lage jeans waren populair, London wordt het modecentrum

4

5 Pop art = populaire kunst
Onpersoonlijk (herhaling) Kleurrijk Alledaagse voorwerpen uit de consumptiemaatschappij Reclame & massamedia Niet diepgaand; kunst moet toegankelijk zijn voor iedereen Ironie & humor

6 Compositie? Abstract? Figuratief? Techniek? Materiaal?
Richard Hamilton, Just what it is that makes today’s home so different, so appealing?

7 Compositie? Abstract? Figuratief? Techniek?
Materiaal? Andy Worhol, Marilyn Monroe

8 De drie afbeeldingen zet je in een word documentje met NAAM EN KLAS
Lesopdracht Pop art invloeden Zoek drie afbeeldingen. Afbeelding 1 Een populair product/persoon uit de jaren 50/60 Afbeelding 2 Een popart kunstwerk (met een populair product/persoon uit de jaren 50/60 er op afgebeeld) Afbeelding 3 Een afbeelding van een product van nu geïnspireerd op de popart (Bijv. Een Andy warhol op een douche gordijn) De drie afbeeldingen zet je in een word documentje met NAAM EN KLAS en stuur je naar:

9


Download ppt "De tijd van de massacultuur"

Verwante presentaties


Ads door Google