Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdNora Desmet Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
©tv
2
Cultureel Jongeren Paspoort Cultureel Jongeren Paspoort 2005-2006 2006-2007
3
©tv :: MISSIE & POSITIONERING:: CJP wil de cultuurparticipatie van jongeren bevorderen Of CJP wil jongeren en cultuur dichter bij elkaar brengen. JongerenCJP heeft zo’n 20.000 leden tussen 12 en 26 in Vlaanderen en BXL CJP bereikt online min. 1.500 unieke bezoekers/dag CultuurCJP hanteert ‘cultuur’ in de ruimste zin van het woord
4
©tv :: STRATEGIE :: CJP’s geïntegreerde marketing-aanpak steunt op 4 pijlers Uitgifte van de CJP-voordelenkaart Relevante en inspirerende informatie & communicatie Uitdagende evenementen EYCA Europees Netwerk
5
©tv CJP-Voordelenkaart: inhoud Permanent pakket.be en cadeaucheques Ad-hoc vrijkaarten Website en E-brief Euro<26 :: INSTRUMENTEN ::
6
©tv Website (35.000 uniekebezoekers/maand) E-Nieuwsbrief (7.000+ opt-ins) Communicatie met jongeren De Morgen / ZAP Spots op JIM Communicatie & Informatie :: INSTRUMENTEN ::
7
©tv Aanbod creërenDe Volle Tent CJP Tournee Jack in the Box Go-26 Talent detecterenFilmrecensiewedstrijd Het Jong Evenementen :: INSTRUMENTEN ::
8
©tv Een jongerenvoordelenkaart, geldig in 32 landen in Europa Europese uitwisselingen EYCA European Youth Card Association, erkend door Council of Europe Een netwerk in Europa :: INSTRUMENTEN ::
9
:: CJP anno 2006 en verder :: Partnering Referentiepunt voor jongeren & doelgroependiversificatie Referentiecentrum en reflexiepunt over jongeren Pleitbezorger voor cultuur via nieuwe media: site en tv
10
©tv
11
:: Wie is JIM? :: JIM is de jongerenzender van de VMMa. Doelgroep: 15-25 (13-30) Dagelijks bereik: 12% - Wekelijks bereik: 32% Totaal: Meer dan 350.000 personen per dag Actieve zender die een mix brengt van programma’s rond verschillende thema’s: computergames, film, lifestyle, sport, uitgaan, showbizz. Ook reeds thema’s behandeld als holebi, seks & relaties, cartuning, … Liveprogramma’s vormen het kloppend hart van de zender : belangrijk om up to date te blijven. Music is key!
12
©tv In de zomer zijn heel veel pijlen gericht op de festivals. JIM is een evenementiele zender: 0110-concerten, Live Aid, Cityparade, Loveparade, WereldAidsDag,... Community-gevoel wordt steeds belangrijker: nieuwe website, échte mensen op tv brengen, interessante partnerships. :: Wie is JIM? ::
13
©tv :: Cultuur op JIM :: Wat beschouwen jongeren als ‘cultuur’? JIM is reeds op een groot aantal vlakken actief: EA Bandslam : muziekcultuur Live Request : gasten in de studio JIM.be : music, video & fashion maniacs Projecten met Amnesty International User Generated Content Liggen jongeren wakker van ‘moeilijke cultuur’? Staan jongeren open voor ‘moeilijke cultuur’?
14
©tv :: Cultuur op JIM :: De vorm is even belangrijk als de inhoud. Media = Formula 1 Culturele sector & media moeten nieuwe manier van denken introduceren.
15
©tv :: Cultuur op JIM : toekomst :: Project samen met CJP : ‘Meer Is Beter’ Najaar : programma rond jongerencultuur in de meest brede zin van het woord. Verder uitwerken van het community-gevoel via website en live- programma’s.
16
©tv :: CJP || JIM :: CULTUUR OP TV
17
©tv Vervolg op AmbRassadeurs Cultuurnet, Canon Cultuurcel & CJP Uit ‘Marsbevel’ Werf me als ambassadeur Beperk woorden, gebruik beelden Vergeet ‘goede’ en ‘slechte’ smaak Zet me in de Driver’s Seat Eis ruimte op TV Koester me niet, maar zie me graag! :: Kader ::
18
©tv :: Doelstelling :: een juist tv format vinden om cultuur (in de brede zin van het woord) en een accurate en actuele beeldvorming van cultuur te vertalen naar een tv-programma. dat de meest efficiënte en doeltreffende codes in communicatie hanteert om een jong en breed publiek te kunnen boeien. spraakmakend is een must.
19
©tv :: Uitgangspunt :: een format te ontwikkelen als INFOTAINMENT entertainment / amusement / licht informatief (in die volgorde) dat aansluiting vindt bij de interesse- en leefwereld van een brede groep jonge kijkers. Nadrukkelijk educatieve, pedagogische, sensibiliserende of duidende benaderingen worden hierdoor zowat de facto uitgesloten.
20
©tv :: Doelgroep :: de avontuurlijke/amusementzoekende/viriele kijker tussen 15 en 25 jaar, of genuanceerder, mainstream-jongeren met een mainstream- smaakvoorkeur. Hierdoor moet een brede groep jongeren worden aangesproken.
21
©tv :: Methodiek :: Content mag niet evident zijn, maar achterliggend en impliciet. Geen expliciete culturele duiding geven, De culturele sector wordt als setting gekozen. Alles speelt zich af tegen de achtergrond van de culturele actualiteit Als er extra info wordt gegeven, is dit op de nieuwe CJP- site dat aansluit bij het item. The item carries the message.
22
©tv :: Communicatie :: Mystery-style; visueel en trailerwise, zonder uitleg en zonder verwijzing naar het culturele aspect. Het programma is één grote subtiele ‘ verborgen verleider ’, en de communicatie er rond bestaat uit een uitgelezen mix van virale, tribale en guerrilla marketing.
23
©tv :: Interactiviteit & Participatie Maximale overlappingen ontwikkelen die een gevoel van participatie aan het programma creëren. Uploads kunnen het scherm halen. Ondersteunende media die niet eenrichtingsverkeer zijn, zoals mail, sms, website, tell-a-friend en video-post linken met het programma.
24
©tv :: PITCH :: Een humoristisch en gewaagd reportageprogramma, gedragen door een team van uitgesproken en assertieve jonge reporters/acteurs, dat zich situeert in de culturele sector.
25
©tv ? QUÉ ¿ In reportages die de duur van een clip niet overstijgen (3 minuten) halen zij ongevraagd en onaangekondigd onderwerpen uit de context, confronteren en provoceren terwijl ze hun interviewee toch in hun waarde laten. Het is niet het ultieme doel om mensen of initiatieven in het belachelijke te trekken. Veel hangt dan ook af van de reactie van de/het geportretteerde. De onvoorspelbaarheid rond wat het zal worden, maar de belofte/conditionering van fun zorgt op zich al voor een belangrijke spanningsboog. Knipogen en humor zijn essentieel. De uiteindelijke uitstraling van het programma moet er één zijn van lef met een scherp kantje, zonder dat daarom èlk item zo moet aangepakt worden.
26
©tv :: CJP & JIM :: JIM : TV-luik (incl. On Demand) Co-producer & Zender Quality Control Eindredactie Marketing & Communicatie CJP :Online-luik (incl. On Demand & Video-post) Co-producer & Initiatiefnemer Quality Control Hoofdredactie Marketing & Communicatie
27
©tv FILMPJE! ©tv
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.