Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGodelieve Abbink Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
INDUSTRIAL ENGINEERING & MANAGEMENT
We at the University of Twente are pioneers in fusing technology, science and engineering with social sciences and aim to impact the world around us. For that we stimulate the entrepreneurial mind-set of our scientist, students and educators. Cross disciplinary way of working moves us beyond differences, disciplines and borders. That makes us internationally oriented, to attract the best scientists and students worldwide. UNIVERSITY OF INDUSTRIAL ENGINEERING & MANAGEMENT
2
INDUSTRIAL ENGINEERING & MANAGEMENT IS MANAGING SUPPLY CHAINS
Neeltje Jans, Oosterscheldekering, onderdeel Delta Werken Nederland INDUSTRIAL ENGINEERING & MANAGEMENT IS MANAGING SUPPLY CHAINS
3
INDUSTRIAL ENGINEERING AND MANAGEMENT IS LOGISTICS PLANNING
Neeltje Jans, Oosterscheldekering, onderdeel Delta Werken Nederland INDUSTRIAL ENGINEERING AND MANAGEMENT IS LOGISTICS PLANNING
4
INDUSTRIAL ENGINEERING AND MANAGEMENT IS WAREHOUSE OPTIMIZATION
Neeltje Jans, Oosterscheldekering, onderdeel Delta Werken Nederland INDUSTRIAL ENGINEERING AND MANAGEMENT IS WAREHOUSE OPTIMIZATION
5
THE PILLARS BUSINESS ECONOMICS & PROCESSES BUSINESS INTELLIGENCE & IT
Licht eerst de vier pijlers toe: Bedrijfseconomie: functionele gebieden in organisaties (“afdelingen”) zoals bedrijfseconomie, marketing, strategie, personeel en organisatie Wiskunde: toepassingen vinden we bijvoorbeeld in productie, logistiek, financieel management ICT: je leert programma’s te gebruiken waarmee je processen kan simuleren. Techniek: speelt in rol in bijna alle activiteiten binnen bedrijven, zoals productiesystemen, informatiesystemen, productontwikkeling, medische technologie, transport en logistiek. Vertel daarna kort wat TBK precies inhoudt. TBK’ers werken eigenlijk in het gebied waar deze vier pijlers elkaar overlappen, en combineren deze vakgebieden. Als TBK’ers probeer je bedrijfsprocessen te optimaliseren. Je moet belangstelling hebben voor techniek. Alleen bespreken bij vragen: -- Algemene studie bedrijfseconomie of bedrijfskunde vs. TBK: als je het juiste VWO profiel hebt, dan zal je wellicht TBK uitdagender vinden, omdat hogere eisen gesteld worden, er meer exacte vakken in het curriculum zitten, het onderwijs kleinschaliger is, en de onderwijsvormen afwisselender. Kleinschaliger is ook een voordeel: Waarom zou je met 500 mensen in de collegezaal gaan zitten, als je bij ons projecten hebt en andere kleinschalige en individuele onderwijsvormen. - “Harde” technische studie vs TBK: als je hart bij de techniek ligt, ga dat dan doen! Als je techniek interessant en leuk vindt, maar je wilt je daar in je studie niet alleen mee bezig houden, is TBK een goede mogelijkheid. - Wiskunde, econometrie vs. TBK: die studies gaan dieper, maar als je meer de toepassing wilt zien en meer wilt zien van bedrijven dan alleen modellen, dan is TBK wellicht interessant voor jou. MATHEMATICS ENGINEERING THE PILLARS
6
LOCATING POLICE HELICOPTERS
Een voorbeeld van een Technisch Bedrijfskunde-probleem is het plaatsen van politiehelikopters. Dit is een groot logistiek vraagstuk, waar je met veel verschillende factoren rekening moet houden. AN EXAMPLE LOCATING POLICE HELICOPTERS
7
WORLD’S LARGEST ESTAFETTE
- Doel van dit project: Een manier bedenken om meer teams mee laten doen aan de batavierenrace, met name door de wissels soepeler te laten verlopen. Vervolgens de eventuele oplossing te analyseren met een dashbord in excel te kijken of de oplossing geschikt is. AN EXAMPLE WORLD’S LARGEST ESTAFETTE
8
SUPPLY CHAIN EFFICIENCY
Probleem: Diversey heeft te grote teams in verhouding tot het werk wat moet gebeuren, maar ondanks dat moeten ze nog steeds uitzendkrachten inhuren. Het doel van dit project was om een efficiëntere manier van plannen te bedenken, waardoor Diversey geen uitzendkrachten meer zal hoeven in te huren. AN EXAMPLE SUPPLY CHAIN EFFICIENCY
9
30% 20% 20% 30% PROJECT-BASED LEARNING PROJECTS TUTORIALS STUDYING
Projecten: Het onderwijs wordt ingericht in projecten. Elke module heeft een project dat is gekoppeld aan een thema. Je past in het project dus direct de kennis toe die je hebt geleerd en je leert samenwerken met studiegenoten. Hoorcollege: met veel andere studenten in 1 zaal les krijgen van een docent, hij/zij legt de grote lijnen van de stof uit het boek uit. Mogelijkheid tot het stellen van vragen. Je krijgt hier informatie die je in je project kunt gebruiken. Werkcollege: In een groepje van maximaal 20 mensen ga je met een opdracht aan de slag. Je krijgt intensieve begeleiding van docent en dus ook gelijk feedback. Zelfstudie: Natuurlijk moet je ook zelf aan de slag, bijvoorbeeld het lezen van artikelen of werken aan je project. Je moet redelijk wat lezen voor sommigen vakken ook moet je wel eens thuis alleen of in groepjes opdrachten maken. Maar je hebt veel vrijheid om zelf in te delen wanneer je wat doet. STUDYING LECTURES 20% 30% PROJECT-BASED LEARNING
10
TWENTE EDUCATION MODEL
Project based education Students apply there knowledge Divided in modules Extra note: from 2020/2021 onwards the 0/15 rule will be changed UNIVERSITY OF TWENTE EDUCATION MODEL
11
INDUSTRIAL ENGINEERING & MANAGEMENT
THE FIRST YEAR OF INDUSTRIAL ENGINEERING & MANAGEMENT MODULE 1: INTRODUCTIE TECHNISCHE BEDRIJFSKUNDE De eerste module biedt je een kennismaking met het vakgebied Technische Bedrijfskunde. In deze module staat de organisatie van de Batavierenrace centraal. Deze module volg je samen met eerstejaarsstudenten van de opleiding Business & IT. MODULE 2: OPERATIONS MANAGEMENT In de tweede module leer je hoe je bedrijfsprocessen efficiënt inricht. MODULE 3: BUSINESS INTELLIGENCE & IT Tijdens deze module leer je samen met Business & IT-studenten hoe je informatie uit IT-systemen van bedrijven of organisaties kunt halen en analyseren. MODULE 4: SUPPLY CHAIN MANAGEMENT Je leert hoe ketens van bedrijven worden georganiseerd en hoe je problemen hierin kunt aanpakken. INTRODUCTION TO INDUSTRIAL ENGINEERING & MANAGEMENT OPERATIONS MANAGEMENT BUSINESS INTELLIGENCE & IT SUPPLY CHAIN MANAGEMENT THEORY: MATHEMATICS, OPERATIONS RESEARCH/MANAGEMENT RESEARCH METHODOLOGY: BUSINESS RESEARCH METHODS ACADEMIC & PROFESSIONAL SKILLS: ACADEMIC WRITING, WORKING IN GROUPS
12
ADMISSION REQUIREMENTS
PROFILE NATUUR & TECHNIEK NATUUR & GEZONDHEID ECONOMIE & MAATSCHAPPIJ CULTUUR & MAATSCHAPPIJ + + WiB ADMISSION REQUIREMENTS
13
YOUR CHOICE OF STUDY 1. 2. 3. 4. 5. 6. WHAT DO I FIND INTERESTING
VISIT THE OPEN DAY A DAY AT THE COLLEGE SUBSCRIBE CHECK YOUR CHOICE OF STUDY STUDY
14
BACHELOR MASTER SPECIALIZATION THE MASTER PROGRAMMES
15
CLOUD COMPUTING SOFTWARE
Voorbeeld BiT: Meer info over alumni: -Sjoerd van der Spoel: Promovendus bij een MB- en EWI-vakgroep, doet zijn promotieonderzoek op het gebied van Logistiek. - Floor de Jong: I started working at Shell after my graduation in early 2009, where after three years I became IT manager at the Pernis refinery and the chemical plant in Moerdijk. - KOMAL GUPTA WERKT AAN CLOUD COMPUTING SOFTWARE AS A SERVICE Software as a Service (SaaS) is een model voor het afnemen van software, waarbij je als bedrijf geen software inkoopt, maar het als een dienst via een netwerk afneemt van een provider. Zo hebben klanten van Accenture veel behoefte aan meer helderheid over de mogelijkheden en risico’s van cloud computing en hoe ze deze service optimaal kunnen inzetten. GETRONICS CONSULTING Met mijn onderzoek bracht ik in kaart wat er in de SaaS-markt speelt. Ook onderzocht ik de afwegingen die bedrijven maken wanneer zij kiezen voor een Software as a Service-oplossing. Ik werk nu voor Getronics Consulting, een ICT-consultingbedrijf met 1400 professionals. Op dit moment werk ik aan een project voor KPN, waarbij het beheer van applicaties van Nederland naar India overgaat. Mijn taak is om de transitie vanuit KPN te managen. Erg divers en heel leerzaam! DESIGNING CLOUD COMPUTING SOFTWARE RESEARCHING LOGISTICS MANAGING IT AT A SHELL REFINERY FUTURE PERSPECTIVES [aanpassen]
16
UNIVERSITY OF AMERICAN STYLE CAMPUS
17
UNIVERSITY OF THE CITY OF ENSCHEDE
18
20 6 65 UNIVERSITY OF STUDENT ACTIVISM CULTURE ASSOCIATIONS STUDENT
TEAMS 6 UNIVERSITY OF SPORT ASSOCIATIONS 65 STUDENT ACTIVISM
19
UNIVERSITY OF PRE-UNIVERSITY HONOURSPROGRAMMA MASTERCLASSES
Honoursprogramma: Voor excellente 5/6 vwo leerlingen Masterclasses: voor 1 t/m 6 vwo leerlingen die een extra uitdaging willen Workshops & practica: voor 1 t/m 6 vwo klassen voor profiel- en studiekeuze Kampen & wedstrijden: diverse kampen en wedstrijden zoals Medicamp & Hannover Messe Challenge Begeleiding: Profielwerkstuk (PWS) helpdesk, Meesterproefbegeleiding en de Online Leeromgeving (OLO) Focus op PWS en OLO! UNIVERSITY OF PRE-UNIVERSITY HONOURSPROGRAMMA MASTERCLASSES WORKSHOPS & PRACTICA CAMPS & CONTESTS GUIDANCE
20
APPLY FOR A STUDENT FOR A DAY JOIN THE OPEN DAYS
EVERY MARCH & NOVEMBER SIGN UP AT OUR WEBSITE
21
MORE INFORMATION VISIT OUR WEBSITE: WWW.UTWENTE.NL/BACHELOR
We at the University of Twente are pioneers in fusing technology, science and engineering with social sciences and aim to impact the world around us. For that we stimulate the entrepreneurial mind-set of our scientist, students and educators. Cross disciplinary way of working moves us beyond differences, disciplines and borders. That makes us internationally oriented, to attract the best scientists and students worldwide. MORE INFORMATION VISIT OUR WEBSITE: OR CONTACT THE STUDY INFORMATION CENTRE: T: E: CHAT & WHATSAPP
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.