Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Commercie en recht Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
2
1 Idee: Droom of illusie. 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet
1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat heeft een onderneming nodig om succesvol te zijn? 5 Concurrentie? 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten 7 Onderhandelen 8 De juiste marketingmix 9 Marketingdoelstellingen 10 Recht(en)
3
Missie: Wie je bent, wat je doet en wat je wilt bereiken
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen? Missie: Wie je bent, wat je doet en wat je wilt bereiken Tijdloos: staat niet steeds ter discussie
4
Visie: Ambitieus beeld van wat de organisatie wil zijn
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen? Visie: Ambitieus beeld van wat de organisatie wil zijn De wereld van nu, maar zeker ook de toekomst Wat is de droomsituatie?
5
Strategie: Doelstellingen van het bedrijf en hoe wil je die behalen?
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen? Strategie: Doelstellingen van het bedrijf en hoe wil je die behalen? Houvast voor medewerkers Maakt onderscheid Uitzicht op succes (behaalde doelstellingen) Middel tot reflectie
6
SWOT-analyse Strengths - sterktes Weaknesses - zwaktes
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen? SWOT-analyse Strengths - sterktes Weaknesses - zwaktes Opportunities - kansen Threats - bedreigingen
7
Interne analyse: sterktes en zwaktes eigen onderneming.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen? Interne analyse: sterktes en zwaktes eigen onderneming. Hoe doe je het ten aanzien van de concurrenten? Externe analyse: hoe staan de factoren buiten de onderneming ervoor? Klanten Concurrenten Distributiekolom
8
SWOT-analyse Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Leg zo veel mogelijk verbanden tussen de onderwerpen uit de SWOT- analyse.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.