De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media"— Transcript van de presentatie:

1 Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Verkoopgesprek Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media

2 Wat heb ik in de vorige les geleerd? Wat ga ik nu leren?
Retail- en promotiemix Wat ga ik nu leren? Reclame Massamedia en spam Online of traditionele media? Reclame door fabrikanten Sociale media Bedrijfswebsite of sociale media Contact met je klanten Voor- en nadelen sociale media

3 H1 Verkoopgesprekken H2 Rechten en plichten H3 Verkoopafhandeling H4 Afrekensysteem en geldbeheer H5 Retail- en promotiemix H6 Reclame en sociale media H7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie

4 Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Reclame is een krachtig promotiemiddel. Van alle middelen uit de promotiemix bereik je hier de grootste groep consumenten mee.

5 Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Zenders van reclame

6 Invloed reclame Overtuigen Manipuleren Indoctrineren
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Invloed reclame Overtuigen Manipuleren Indoctrineren

7 Reclame via massamedia
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Reclame via massamedia Je bereikt een grote doelgroep Je hebt een groot bereik Er vindt geen interactie plaats tussen zender en ontvanger Je kunt niet goed meten hoe effectief de reclame is Reclame via massamedia is meestal duur

8 Adverteren op basis van kijkcijfers
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Adverteren op basis van kijkcijfers Traditionele televisie Online televisie

9 Adverteren via internet
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Adverteren via internet Zoekmachinemarketing Websites Sociale media

10 Adverteren via e-mail Telecommunicatiewet Spam
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Adverteren via Weinig moeite en geld voor de winkelier Groot bereik Persoonlijke aanbiedingen Telecommunicatiewet Spam Lage kosten Weinig moeite voor de winkelier Grootste nadeel: het is ongevraagd

11 Online of traditionele media?
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Online of traditionele media? Online en traditionele reclame hebben allebei hun eigen voor- en nadelen. De keuze is o.a. afhankelijk van: Reclamebudget Welke media het best bij je doelgroep past Bedrijven kiezen vaak allebei.

12 Reclame bij trends en rages
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Reclame bij trends en rages Trend: een ontwikkeling die een bepaalde periode duurt. Een trend ontwikkelt zich vaak tot iets blijvends (consumenten eten gezond). Rage: iets dat korte tijd heel erg populair of in de mode is. Rage-artikelen worden in een korte tijd veel gekocht, maar als de rage voorbij is, is niemand meer geïnteresseerd in het product (fidget spinner).

13 Sociale media en verkoop
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Sociale media en verkoop Sociale media: online platformen waar je informatie met andere gebruikers deelt (Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Google+, …) Sociale netwerksite: groep mensen met een gezamenlijke interesse Bedrijven maken reclame op social media via: Een eigen bedrijfspagina Betaalde advertenties Andere gebruikers

14 De invloed van bloggers en vloggers
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media De invloed van bloggers en vloggers Personeelswerving via sociale media

15 Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Website Leads: potentiële klanten of klanten die terugkeren naar de website voor een nieuwe aankoop Doel: gebruikers informeren/aanzetten tot aankoop

16 Je winkel op sociale media
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Je winkel op sociale media Laat zien wie je bent en waar je als winkel voor staat Interactie met je doelgroep Profiel aanmaken Kies een medium dat past bij je doelgroep

17 Social merchandising Uitgaan van de behoefte van de gebruiker
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Uitgaan van de behoefte van de gebruiker Gebruikers volgen je website of sociale media: Voor hun plezier Om aanbiedingen in de gaten te houden Voor de laatste productinformatie Klantenservice Feedback Social merchandising

18 Communicatieregels Is het voor de gebruiker interessant?
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Communicatieregels Is het voor de gebruiker interessant? Ga in interactie met je klanten Plaats regelmatig een bericht Houd de actualiteit in de gaten Privacy: volg de Wet bescherming persoonsgegevens

19 Voordelen sociale media
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Voordelen sociale media Groot bereik Lage kosten Snelheid Interactie Nadelen sociale media Kans op imagoschade Tijdsinvestering Slecht meetbaar


Download ppt "Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media"

Verwante presentaties


Ads door Google