De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

department Educational studies

Verwante presentaties


Presentatie over: "department Educational studies"— Transcript van de presentatie:

1

2 department Educational studies
Delphine Franco & Karen De Coninck 11/02/2019 Klinische simulaties Omgaan met agressie in de klas introductie opdracht Delphine Franco

3 Inhoud Deel 1: Inleiding ‘klinische simulaties’ Deel 2: Opdracht
Deel 3: Praktische afspraken

4 Deel1: Inleiding

5 Inleiding THEORIE Universiteit PRAKTIJK School SIMULATIES

6

7

8

9 Inleiding Klinische simulaties bieden student-leraren de mogelijkheid om hun kennis, vaardigheden en attitudes in te oefenen en te ontwikkelen in een realistische leeromgeving Veilige leeromgeving Gecontroleerde leeromgeving Feedback Reflectie

10 Deel 2: Opdracht

11 Simulaties & Debriefing
1. Februari – Maart 2019 Online & Face-to-face 2. Mei 2019 Vraag hierbij: Relevant om het nu al te doen wanneer theoretisch model nog niet gevalideerd is? + twijfel omdat ik ruimte wil om te schrijven  februari-maart voorbereiding en afname; april AERA en verlof; mei focusgroepen; juni verbeteren taken  zal pas voor half juni begin juli zijn  als ik wil focussen op VR… Wanneer en hoe (?) Indien wel, welke inhoud komt aan bod bij debriefing  vooral exploratief: waarom hanteren ze de strategie die zij zelf aangeven? Zijn er alternatieven?  Model tijdens debriefing aan bod laten komen en vragen welke strategieën zij zouden hanteren en waarom wel/niet?

12 Februari – Maart 2019 Stap 1: Online simulatie
Stap 2: Invullen document Voorbereiding debriefing Invullen tijdens of net na simulatie Indienen via Dropbox op Minerva Ten laatste dag voor je debriefing Agressieve situatie in de klas Doorlopen via Curios (Minerva) De week voor start debriefing Stap 3: Debriefing De week na de simulatie Gebeurt online of face to face in groepen: 1 student-leraar met 1 moderator 4 student-leraren met 1 moderator Indeling werd al gemaakt (zie Minerva/Weebly) Doel = nadenken eigen handelingswijze + alternatieve aanpakken Online Vraag hierbij: Relevant om het nu al te doen wanneer theoretisch model nog niet gevalideerd is? + twijfel omdat ik ruimte wil om te schrijven  februari-maart voorbereiding en afname; april AERA en verlof; mei focusgroepen; juni verbeteren taken  zal pas voor half juni begin juli zijn  als ik wil focussen op VR… Wanneer en hoe (?) Indien wel, welke inhoud komt aan bod bij debriefing  vooral exploratief: waarom hanteren ze de strategie die zij zelf aangeven? Zijn er alternatieven?  Model tijdens debriefing aan bod laten komen en vragen welke strategieën zij zouden hanteren en waarom wel/niet? Face-to-face

13 debriefing 1. Online Inschrijven via Minerva (groepen) Via Google Doc
Kopiëren antwoorden uit voorbereidend document Gesprek/discussie voeren via ‘opmerkingen’ Minstens 2x reageren op elkaars bijdrage(n) 2. Face-to-face Gaat door in FPPW: lokaal afhankelijk van je inschrijving Meebrengen: ingevuld voorbereidend document Duur: ongeveer 30 min. Vraag hierbij: Relevant om het nu al te doen wanneer theoretisch model nog niet gevalideerd is? + twijfel omdat ik ruimte wil om te schrijven  februari-maart voorbereiding en afname; april AERA en verlof; mei focusgroepen; juni verbeteren taken  zal pas voor half juni begin juli zijn  als ik wil focussen op VR… Wanneer en hoe (?) Indien wel, welke inhoud komt aan bod bij debriefing  vooral exploratief: waarom hanteren ze de strategie die zij zelf aangeven? Zijn er alternatieven?  Model tijdens debriefing aan bod laten komen en vragen welke strategieën zij zouden hanteren en waarom wel/niet?

14 Debriefing online 1 week na start online simulaties
Link wordt meegedeeld via ‘Documenten’ in de groep Plak je antwoorden uit het voorbereidend document in de Google Doc Bediscusieer de eigen en elkaars antwoorden (via vragen van moderator) Minimumvereiste: 2x reageren doorheen de week!

15 Debriefing Face-to-face
1 week na de start van de online simulatie Ga op het aangegeven tijdstip naar het afgesproken lokaal Meebrengen: voorbereidend document Bediscusieer de eigen en elkaars antwoorden (via vragen van moderator)

16 Mei 2019 Stap 1: Online simulatie Herhalen script uit debriefing
Agressieve situatie in de klas Doorlopen via Curios (Minerva) Periode: van 6 mei, 8u tot 19 mei, 20u Stap 2: Online feedback Vraag hierbij: Relevant om het nu al te doen wanneer theoretisch model nog niet gevalideerd is? + twijfel omdat ik ruimte wil om te schrijven  februari-maart voorbereiding en afname; april AERA en verlof; mei focusgroepen; juni verbeteren taken  zal pas voor half juni begin juli zijn  als ik wil focussen op VR… Wanneer en hoe (?) Indien wel, welke inhoud komt aan bod bij debriefing  vooral exploratief: waarom hanteren ze de strategie die zij zelf aangeven? Zijn er alternatieven?  Model tijdens debriefing aan bod laten komen en vragen welke strategieën zij zouden hanteren en waarom wel/niet? Kritische momenten en script Doorlopen via Minerva Periode: van 6 mei, 8u tot 19 mei, 20u

17 Deel 3: Praktische afspraken

18 Inschrijven Ga na in welke conditie je ingedeeld bent
Via Minerva (of Weebly) in documentenmap ‘Klinische simulatie Agressie’; document ’Indeling condities’ Kijk na of je in de online of de face-to-face groep zit Kijk na of jouw debriefing per 1 of per 4 gebeurt Sta je niet in de lijst? Stuur zo snel mogelijk een mail met je naam + studentennummer naar 2. Schrijf je in voor een debriefingmoment Via Minerva -> Groepen Afhankelijk van (1) klik je op categorie ‘Online’ of ‘Face-to-face’ Bekijk het aantal deelnemers voor het moment waarop je wilt inschrijven (1 of 4) Schrijf je in Let op: Kijk goed jouw groepscategorie en aantal deelnemers van debriefing na voor je je inschrijft! ‘Online’ of ‘Face-to-Face’ 1 of 4 Tijdspanne: vanaf woensdag 13/2 om 8u tot zondag 17/2, 20u

19 Inschrijven Klik op juiste categorie!

20 Inschrijven Groepsnaam wordt datum en tijdstip van debriefing

21 Deadlines Inschrijven in groepen
Van woensdag 13/2, 8u tot zondag 17/2, 20u Online simulatie Februari/maart = start 1 week voor de debriefing, tijd tot dag voor de debriefing Stel: je komt 25/2 debriefen, simulatie is beschikbaar vanaf 18/2, je kan hem doorlopen tot en met 24/2 2. Mei  van 6 mei, 8u tot 19 mei, 20u

22 Vragen bij of tijdens de simulaties?
Mail naar met vermelding van: Naam + studentennummer Omschrijving van het concrete probleem

23 Delphine Franco PhD student Vakgroep onderwijskunde E. Delphine
Delphine Franco PhD student Vakgroep onderwijskunde E T +32 (0) 9 264  Ghent Ghent University


Download ppt "department Educational studies"

Verwante presentaties


Ads door Google