Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMonique Bogaert Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
GBL 3.0 Positief op inhoud Respect, slachtoffer centraal
GBL 3.0 Positief op inhoud Respect, slachtoffer centraal Goede kapstok, uitgangspunt Goede intenties 2 en 3 jaars- evaluatie GR 1: informatie over belangenbehartiger Heldere en behulpzame gedragsregels Negatief op inhoud Herstel staat niet voorop Teveel termijnen Naleving niet afdwingbaar Meer proces dan oplossing Te veel open normen © 2007 Conclusion
2
GBL 3.0 Negatief in praktijk Evaluatie na 2 jaar Positief in praktijk
GBL 3.0 Negatief in praktijk Evaluatie na 2 jaar Niet afdwingbaar/papieren tijger Grondgedachte slachtoffer centraal/respect ebt weg Onvoldoende concreet Termijnenmonster In praktijk weinig naar geleefd Positief in praktijk Respect voor alle betrokkenen Breed draagvlak Opent het gesprek Meer aandacht voor conflictsituaties Een allesomvattend handboek © 2007 Conclusion
3
GBL 3.0 Aanbevelingen Afleggen van een eed Naleving afdwingen
GBL 3.0 Aanbevelingen Afleggen van een eed Naleving afdwingen Betere marketing richting slachtoffers Meer transparantie dmv ICT Platform Permanente educatie Capaciteit bij organisaties vergroten Discussie over BGK uitbannen © 2007 Conclusion
4
GBL 3.0 In het oog springende aanbevelingen:
GBL 3.0 In het oog springende aanbevelingen: “Herstel Voorop”: als nieuw vertrekpunt voor schadebehandeling De weg naar GBL 3.0 is belangrijker dan het eindresultaat De GBL is wederkerig: je doet het samen! © 2007 Conclusion
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.