Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLieven Moens Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
Doolhof Bron: Bebras / Beverwedstrijd
2
Opdracht: maak een algoritme
Beschrijf een algoritme waarmee je een stip in een doolhof kunt vinden, zoals de doolhoven hieronder. Test je algoritme op de doolhoven.
3
Stroomdiagram: muur-volger-methode
4
Mogelijke oplossing Volg steeds de muur aan de rechterkant.
Bijvoorbeeld:
5
Mogelijke oplossing Volg steeds de muur aan de rechterkant.
Vraag: in hoeveel van de volgende doolhoven zal het robotautootje de rode stip bereiken als je dit algoritme gebruikt?
6
Mogelijke oplossing Volg steeds de muur aan de rechterkant.
Dit heet de ‘muur-volger’-methode. Het is een van de simpelste algoritmes om uit een (onbekend) doolhof te komen. Gebruik dit en je zult nooit verdwalen, je komt uiteindelijk altijd terug op je startplek, als het doolhof aan bepaalde eisen voldoet. Waar moet het doolhof aan voldoen?
7
Online spelletje
8
Licentie en bron De afbeeldingen van de doolhoven zijn afkomstig van de Bever-wedstrijd: De afdruk van het spelletje komt van: Licentie Naamsvermelding-NietCommercieel-GelijkDelen 4.0 Internationaal
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.