Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdNelly de Jong Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
INSPIRATIE SESSIE MBO Maasland 19 mei 2016
3
In 2014 hebben 3 miljard internetgebruikers:
• 204 miljoen s verzonden • 2,5 miljoen posts op Facebook gedeeld • 4 miljoen Google searches gedaan • tweets verzonden • foto’s op Instagram geplaatst • 72 uur YouTube video’s geupload • $ besteed op Amazon PER MINUUT Bron: Andrew Keen, 2014
5
'Technology can amplify great teaching but great technology cannot replace poor teaching.'
6
PROGRAMMA http://bit.ly/MBOMaasland VERWACHTINGEN VOORKENNIS ACTIVEREN
DIRECTE INSTRUCTIE WIE ONDERWIJST… FORMATIEF TOETSEN AAN DE SLAG… EVALUEREN
7
VERWACHTINGEN Met welke verwachting zit je hier?
In twee- of drietallen: mail jullie verwachtingen naar: zet jullie namen in de onderwerpregel
8
VOORKENNIS ACTIVEREN
9
VOORKENNIS ACTIVEREN Waar denk je aan bij ‘Effectief leren met ICT’?
Denken 2 minuten individueel schrijf alles op Delen 5 minuten in groepjes maak een top 3 Uitwisselen klassikaal
10
VOORKENNIS ACTIVEREN Waar denk je aan bij ‘Effectief leren met ICT’?
Denken 2 minuten individueel schrijf alles op Delen 5 minuten in groepjes maak een top 3
12
VOORKENNIS ACTIVEREN “When people develop new knowledge, they build on and connect it to their previous knowledge or understandings. This highlights the importance of teachers understanding what students already know and can do - because this is the connection for new thinking.” Hattie (2012, p.114)
13
DIRECTE INSTRUCTIE
14
OPBOUW VAN EEN LES Uit welke onderdelen bestaat een/jouw les doorgaans? Ga naar: en geef zo vaak mogelijk antwoord
15
DIRECTE INSTRUCTIE Terugblik Orientatie Instructie
Begeleide inoefening Zelfstandige verwerking Evaluatie Terug- en vooruitblik
16
effectgrootte 0,59
17
WIE ONDERWIJST… DIE LEERT HET MEEST
18
STELLING ICT erin, boeken er uit!
19
TPACK https://vimeo.com/114242305
link naar FtC (1 van de verdiepingsmiddagen)
20
PEER INSTRUCTION
21
PEER INSTRUCTION STEMMEN www.govote.at Code: 10 69 2
A. Er zit meer rode in de (oorspronkelijk) witte wijn dan er witte in de (oorspronkelijk) rode wijn zit. B. Er zit meer witte in de (oorspronkelijk) rode wijn dan er rode in de (oorspronkelijk) witte wijn zit. C. Er zit evenveel rode in de (oorspronkelijk) witte wijn als andersom. Het maakt niet uit.
22
PEER INSTRUCTION Denkvraag Meerkeuzevraag, stemmen
Elkaar uitleggen (peer instruction) Uitleg docent Eric Mazur
23
effectgrootte 0,74
24
FORMATIEF EVALUEREN
25
FORMATIEF EVALUEREN Ga naar: http://m.socrative.com Log in met: 687
Eric Mazur
26
https://youtu.be/Z9orbxoRofI Eric Mazur
27
effectgrootte 0,90
28
AAN DE SLAG... Lino It: www.linoit.com Padlet: www.padlet.com
AnswerGarden: Mentimeter: Socrative: Zie ook:
30
EVALUEREN We kijken even terug, klik hier. @kultiv8 (Patricia)
@mvanast (Michel) @kleppendicht
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.