De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Opening directeur RABOBANK Ad de Korte

Verwante presentaties


Presentatie over: "Opening directeur RABOBANK Ad de Korte"— Transcript van de presentatie:

1 Opening directeur RABOBANK Ad de Korte
Opening voorzitter OOG Bestuurlijke en financieel verslagen (op website) Kascommissie Bestuursverkiezing Begroting 2018 Vaststellen contributie 2018 TWEEDE GEDEELTE: • Diverse gesprekspunten • Digitaal aangifte doen (Toelichting door Marinus wijkagent-centrum)

2 JAARSTUKKEN 2017 2016 INKOMEN 18400 19043 18940 Contributie
Sponsorbijdrage Rente 16000 2350 50 16627 2353 63 16587 00 UITGAVEN 6142 15511 Evenementen & promotie Algemene kosten Incidentele * Bijdrage verlichting Beestenmarkt * Bijdrage sfeerzuilen 12250 6150 644 5907 -/- 409 10581 4367 563 RESULTAAT 12901 3429 SALDO (toestemming ALV)

3 UITGAVEN 2017 UITGAVEN BEGROTING 2017 2017 2016 EVENEMENTEN & PROMOTIE
12250 655 10581 Koopjesmarkten Activiteiten en promotie Bevelandexpress Diversen 11700 500 1282 -/- 1027 1226 8855 ALGEMENE KOSTEN 6150 5907 4367 Administratie Drukwerk Vergader en representatie Verzekeringen Diverse/website 3000 950 750 3276 457 1502 454 281 2667 183 863 460 194 Incidenteel -/- 409 563 Restauratie beerput Sfeerzuilen

4 ALGEMENE RESERVE ALGEMENE RESERVE – EIGEN VERMOGEN
- Beginsaldo 46934 - Eindsaldo 59565 - Afname/toename Overlopende activa -/- 1226

5 STICHTING BASTIAANSE BEGINSALDO 2017 26211 Bij: rente Af: Eindsaldo:
Af: Eindsaldo: Beschikbaar voor sfeerelementen

6 BEGROTING 2018 BEGROTING 2018 Inkomsten 19100 Contributie 16750
Sponsoring 2350 Uitgaven 17800 Saldo euro Promotie & Activiteiten 6800 - Koopjesmarkten 1300 - Nieuwe activiteiten 5500 Algemene Kosten 11000 - administratie/secretariaat 3000 - drukwerk/snelpost 2500 - vergader-/representatie 2000 - Algemene verzekeringen 500 - Diversen/website 1000 - Social Media/Instagram

7 CONTRIBUTIEVOORSTEL 2017 VOORSTEL 2018 Categorie A: 0-100m2 147
Categorie B: m2 205 Categorie C: > 200 m2 267 Categorie D: buiten KWG ledenaantal Begin eind 92 99 = + 7 2016 98 92 = - 6 2015 105 98 = - 7 2014 109 105 = - 4 2013 120 109 = - 11 2012 112 120 = + 8

8 BESTUURSVERKIEZING BESTUURSVERKIEZING Bestuurssamenstelling
Verkiezing voorzitter In 2017 heeft de voorzitter aangegeven voor een jaartje bij te tekenen. Ook voor het komende jaar 2018 is hij bereid om het met een jaar te verlengen. Aan de ledenvergadering wordt voorgesteld hiermee in te stemmen. Tegenkandidaten kunnen zich een week voorafgaande aan de vergadering melden bij het bestuur

9 BESTUURSSAMENSTELLING
Ron Berks, voorzitter 2017 Jaartje bij? Marco Visser, secretaris 2020 Vissertoys Petro Vuyk, penningmeester Vuyk Accountants Ronald Saaman Koffiehuis ‘t Geveltje Danny Borremans 2019 Den Boer Schoenen Judith Keyzer Koters Simone Nieuwenhuijze-de Witte Simon vacature 2018 RABObank Cees Bos 2020 STOPT Bos Men Shop Marten Klop 2018 STOPT Badkoerier Sjoerd Baarends 2021 STOPT Intersport

10 GESPREKSPUNTEN Uitkomst gemeenteraadsverkiezing
Uitkomst draagvlakmeting Jaarplan 2018 Wat is de functie van OOG? Hoe organiseren we belangenbehartiging? Wintersfeer-verlichtingsplan Instagram

11 GEMEENTERAADSVERKIEZINGEN
Actieplan “Werk aan de winkel” Ondernemers Fonds Koopzondagen Parkeren en Bereikbaarheid Detailhandelsvisie en perifere detail Binnenstadsmanagement Actieplan “Werk aan de winkel” Ondernemers Fonds Koopzondagen Parkeren en Bereikbaarheid Detailhandelsvisie en perifere detail Binnenstadsmanagement

12 GEMEENTERAADSVERKIEZING
25 RAADDZETELS 2014 2018 CDA 7 5 = -/- 2 SGP/CU 4 4 = gelijk VVD 3 4 = + 1 D66 2 = -/- 1 SP 1 = -/- 2 PvdA 2 2 = gelijk Partij voor Goes GroenLinks 1 2 = + 1 Nieuw Goes 3 = + 3 Samenstelling College CDA-SGP/CU-VVD Collegeprogramma Beoordeling draagvlakmeting Regeling koopzondagen

13 Aantal uitgebrachte stemmen: 177 = 50,3%
UITSLAG DRAAGVLAKMETING Aantal stemgerechtigden: bedrijven - Dienstverlening: Horeca: Retail: Aantal uitgebrachte stemmen: 177 = 50,3% Aantal VOOR-stemmers: 142 = 80,2% Aantal TEGEN-stemmers: 35 = 19,8% Aantal stemgerechtigden: 352 bedrijven - Dienstverlening: 39 - Horeca: 69 - Retail: 244 Aantal uitgebrachte stemmen: 177 = 50,3% Aantal VOOR-stemmers: 142 = 80,2% Aantal TEGEN-stemmers: 35 = 19,8%

14 RECLAMEBELASTING RECLAMEBELASTING Oorspronkelijke Indexering 3%
Tekort in opbrengst door leegstand Risico voor de ondernemers NIEUWE AFSPRAKEN: Einddatum t/m 2028 Structureel OndernemersFonds ( ) Indexering 4,85% Meevallers opbrengst: kortere looptijd Tegenvallers opbrengst: einddatum blijft 2028

15 JAARPLAN 2017 Budget 65.000 + 5.000 = 70.000 Promotie 27.400
Koopzondagen Tolvrije zaterdagen Badkoerier Posterroutes Social Media Activiteiten 23.000 Koopweekends StreetSale Sfeerelementen 19.400 Zomerbaskets Kroonluchters Wintersfeer

16 KOOPZONDAGEN AANGEVRAAGD OPTIONEEL THEMA Januari X 2019 Restanten3daags Februari Maart 25 maart Vriendinnendag (gm) April 29 april Vegenement (gm) Mei 27 mei -- Juni 24 juni Festival de veste (gm) Juli 29 juli Dance tour (gm) Augustus 26 augustus Sale-promotie September 30 september Goes modestad (gm) Oktober 28 oktober Halloween November 25 november Black Friday December 2 december Pieten-zondag 16 december IJsbaan 23 december 30 december

17 NIEUWE / BESTAANDE INITIATIEVEN
1e week januari SALE-promotie Posterroute Laatste weekend januari Restanten3daagse Posterroute + advertentie 1e weekend augustus StreetSale Laatste weekend augustus Laatste weekend oktober Halloween Laatste weekend november Black-Friday Laatste week december Sale-promotie

18 WINTERSFEER WINTERSFEER BUDGET 2017 = 7500 2018 = 9000 Kroonluchters
3000 Damboom 500 Straatsubsidie Kerstbomen 3500 Invulling 8500

19 FUNCTIE FUNCTIE OOG Wat is de functie van OOG?
BELANGENBEHARTIGING, SPREEKBUIS, INITIATOR, COÖRDINATOR……. + DRAAGVLAK Gemeente Koffieuurtje met wethouder Binnenstadsmanagement Actuele onderwerpen, zoals parkeren, leegstand Goes Marketing Afstemmen activiteiten Horeca Overleg JAARPLAN Samenwerking evenementen Coördineren Vaststellen koopzondagen Ondernemersontbijt Initiëren StreetSale, Halloween Sale-promotie Black Friday Pieten-zondag Straat Straatvertegenwoordiging

20 ORGANISEREN Hoe organiseren we OOG? ORGANISEREN CONTINUÏTEIT
Functie voorzitter Functie administrateur Kleiner bestuur, aangevuld met werkgroepen Ondernemersontbijt Straatvertegenwoordiging Werkgroepen Optie: binnenstadsmanagement/citymarketeer ?


Download ppt "Opening directeur RABOBANK Ad de Korte"

Verwante presentaties


Ads door Google