Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdEmmanuel van der Wal Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Bewonerscommissie bijeenkomst
Welkom Bewonerscommissie bijeenkomst
2
Programma 10.00 Ontvangst 10.15 Welkom
Korte terugblik belangrijkste ontwikkelingen 2017 10.25 Onderhoudsprojecten en begroting 10.35 Aftrap Aan tafel 10.45 Thema tafels, 1e ronde 11.15 Wisseling tafels 11.20 Thema tafels, 2e ronde 11.50 Afronding 12.00 Napraten met lunch 12.30 Einde
3
2017 in vogelvlucht Betaalbaarheid & beschikbaarheid Kwaliteit Verduurzaming Onderhoud
4
Beschikbaarheid: + 140 woningen
Nieuwbouw Opgeleverd: 136 woningen (Middenweg, Watermunt, Gerard Douplantsoen) Gestart: 16 eengezinswoningen Watermunt 42 woningen Vroonermeer-Noord. (Ver)koop Verkocht: 6 woningen Gekocht: 2 appartementen (nu sociale huurwoningen geworden).
5
Betaalbaarheid De huursomstijging is over het hele jaar 0,8 %. Ruim de helft van de huurders kreeg geen huurverhoging. Terugdringen betalingsproblemen Slechts 2 ontruimingen op basis van huurschuld. motiverende gespreksvoering meer huisbezoeken inzet belcomputer om sneller en vroeger contact te leggen met onze huurders
6
Tevredenheid huurders
Klanttevredenheid rond verhuizen woning betrekken: 7,8. woning verlaten: 7,8. Klachten 48% minder klachten dan in 2016 (totaal: 238 klachten, gegrond en ongegrond).
7
Verduurzaming Gerenoveerd tot NOM-woning: 105 woningen Voorbereidingen voor renovatie: 111 eengezinswoningen NOM 48 appartementen die goede isolatie krijgen en worden aangesloten op het warmtenet van de HVC. Filmpje duurzaamheid
8
Onderhoud Planmatig onderhoud
769 huurders een nieuwe badkamer, keuken en/of toilet 590 huurders nieuwe cv-installaties woningen van 86 huurders zijn aangesloten op de HVC woningen van bijna huurders zijn geschilderd. Dagelijks onderhoud Uitgaven dagelijks onderhoud: gemiddeld ca € 250 per woning Mutatieonderhoud Gemiddeld € 4700 per woning. Totaal aantal verhuringen in 2017: woningen
9
Prestatie / Verwachting
Onderhoudsbegroting Cor van Rijn Prestatie / Verwachting
11
5 HOOFDGROEPEN Onderhoudskosten Planmatig onderhoud buiten 4,5
Badkamer, keuken en toilet onderhoud 4,2 Vervangen van installaties 3,1 Contract onderhoud installaties 2,2 Reparatie onderhoud 3,2 Verhuurbaar maken nieuwe bewoner 4,3 21,5
12
Inspecties Conditiemeting NEN 2767
Gebouw eerst bekijken. Deel uitkiezen per gevel. Per bouwdeel beoordelen. Soort gebreken. Ernst Stadium van gebrek. Omvang Na verwerking volgt conditiescore van het bouw deel.
13
Conditiescore Omschrijving Toelichting
1 Uitstekende conditie. Incidenteel geringe gebreken 2 Goede conditie. Incidenteel beginnende veroudering. 3 Redelijke conditie, plaatselijk zichtbare veroudering. Functievervulling van bouw- en installatiedelen niet in gevaar. 4 Matige conditie. Functievervulling van bouw- en installatiedelen incidenteel in gevaar 5 Slechte conditie. De veroudering is onomkeerbaar 6 Zeer slechte conditie. Technisch rijp voor vervanging
14
Programma Gevelpartners 3,5 miljoen
Goedkeuring bespreken gem. cijfers Prestatie van de werken 2017 Voorgenomen werken 2018 Verdeling: historie omzet verhouding vorige schilderbeurt locatie
15
Meten op onderdelen geeft inzicht
Partij Gemiddelde score voorbereiding van een project Gemiddelde score uitvoering gemiddeld score bewonerszaken gemiddelde score nazorg D 8 7,5 7,8 H 7,4 7,2 7,9 7,7 7,1 7,6 Z 5,4 6,8
16
Werken 2018
17
Liften-, verwarming-, hydrofoorinstallaties, BKT en daken
Analyses Inspecties Storingen Keuringen Veiligheid Lekkages Veroudering
18
Werkelijke kosten Woonwaard werkt met prijslijsten. Spiegelt eigen calculatie met offertes. Maakt gebruik van adviseurs m.n. bij installaties. Invloed van andere teams door tijdig de vraag te stellen.
19
Prioriteiten 1, 2 en 3 Voorstel aan teams en bestuur
De definities voor prioriteiten zijn als volgt omschreven: Prioriteit 1. Uitstel geeft grote problemen en is absoluut af te raden. Het gaat hier om veiligheid, gezondheid en/of er ontstaat bij het bouwdeel verlies van functie, met als gevolg overlast aan huurders enz. Prioriteit 2. Uitstel geeft problemen. Kosten nemen meer dan 5% toe voor herstel of vervanging. Hieronder vallen ook de activiteiten welke niet meer uitgesteld kunnen worden omdat de bewoners(commissies) dit niet meer accepteren wegens eerder gemaakte afspraken. Prioriteit 3. Uitstel geeft problemen maar deze zijn te overzien/accepteren, alleen uitstellen als het niet anders kan.
20
1e Concept onderhoudsbegroting
Teams, bestuur, Bespreken, keuzes, vragen enz. Aanpassen definitief concept Verwerking in bedrijfsbegroting BO RvC
21
Vragen?
22
Thematafels Nr. Onderwerp Gesprekspartner(s) 1.
Ontwikkeling projecten in de toekomst Joke van den Berg 2. Onderhoud of verbouwing Paul Duyn 3. Edwin van Etten 4. Verbinding in de buurt: WonenPlus, Present, Buurt-bemiddeling, Schuldhulpmaatje, WMO etc. Cornel de Koster 5. Leefbaarheidsconsulent & huismeester in de wijk Lyna Aljazairy en Jeroen Bakker 6. Perry van den Berg en Harold Bus 7. Roger Gijzen en Volkert Slagwater 8. Antoinette Getrouw en Fouad el Mellouki 9. Willem Wijker en Jim Kuiper
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.