De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

i-Concept InternetWorks BV Bergweg BH Rotterdam

Verwante presentaties


Presentatie over: "i-Concept InternetWorks BV Bergweg BH Rotterdam"— Transcript van de presentatie:

1 i-Concept InternetWorks BV Bergweg 122 3036 BH Rotterdam
Tel +31(0) Fax +31(0)

2 Historie i-Concept 1997 2013 Alex en Albert Bausch verlaten Bausch Datacom (bekend van Postbank Girotel, online belastingaangifte, LOI, VNU sites zoals intermediair.nl) en richten i-Concept op. Innovatieve internetprojecten voor klanten als Senter, Kennisnet, KPN Multimedia, AT&T Unisource Opzet EU activiteiten voor technologiebedrijven uit de VS (o.a. Intranets.com). Eerste aanzet technologieraamwerk met toepassingen intranet, CMS, CRM en e-learning. E-Recruitment concepten Arbeidsmarkt.com en eWork.nl E-Learning concepten met Studywiser.com Meertaligheid vanwege multinationale klanten (Engels, Duits, Frans, Spaans) Adoptie Services Oriented Architecture en Virtualisatie Implementatie-experts van geavanceerde intranet en portal technologie Integration as a Service

3 De kracht van i-Concept
Hecht team van gedreven professionals Multidisciplinair (ontwikkeling, ontwerp, communicatie, beheer,…) Ervaring met innovatie en exploitatie Accountmanager = projectleider Inzet van eigen ondersteunende concepten Carrière- en freelancesites zoals eWork.nl Eigen drukbezochte sites als lanceerplatform E-learning expertise en kant-en-klare inhoud Onafhankelijk, objectief en flexibel Inzet van de beste en beschikbare webtechnologie Inpassing van bewezen open source componenten Werken voor en met marktleiders IBM, Oracle, Microsoft en Adobe.

4 De kracht van i-Concept
Bewezen expertise met ruim 15 jaar ervaring Conformering aan industriestandaarden (J2EE) en gebruik Open Source Technologie. Applicatie-ontwikkeling op Windows/Linux/Android/iOS Compatibiliteit met alle gangbare database platforms (o.a. Microsoft/Oracle/MySQL) Stapsgewijze “grow-as-you-go” implementaties mogelijk door modulaire applicatie-ontwikkeling Volledig maatwerk efficiënt mogelijk door Services Oriented Architecture Integration as a Service, dus minimale investering in infrastructuur noodzakelijk Applicatiecode overdraagbaar naar eigen servers, dus geen ongewenste afhankelijkheid of risico’s. Gebruik wat u nodig heeft en betaal wat u gebruikt!

5 i-Concept referenties

6 Trends 1/7 – On Demand ICT afdelingen omarmen on-demand oplossingen en omgevingen omdat daarmee bewijsbaar beheerproblemen worden voorkomen en er sneller kan worden opgeleverd.

7 Trends 2/7 - SOA Bredere adoptie van service-oriented architectures (SOA) zal leiden tot verbeterde ROI en veranderde kijk op ICT infrastructuur evaluaties.

8 SOA is een architectuurmodel, geen technologie op zich.
Bestaat uit: -componenten die diensten aanbieden -en componenten die de onderlinge informatie-uitwisseling regelen.

9 Trends 3/7 - BI Verbeterde data-visualisatie en analyseinstrumentatie voor zakelijke gebruikers leiden tot stimulering en adoptie van snellere besluitvorming. De traditionele business intelligence aanpak komt daarmee onder druk.

10 Trends 4/7 - CMS Door de consolidatie in content management systemen worden de kosten gedrukt en de nadruk gelegd op snelle uitrol, gebruikersvriendelijkheid en Total Cost of Ownership.

11 Trends 5/7 – interactie met klant
Steeds meer organisaties zullen zich verdiepen in geïntegreerde data mining in hun streven naar verbeterde ROI, reductie van marketingkosten en verbeterde gepersonaliseerde interactie met de klant.

12 Trends 6/7 – KM Information agentry, filteren, en samenwerkingstechnologie (Knowledge Management) zullen belangrijker worden in CRM, ERP en overige bedrijfsapplicaties. Intuïtief en eenvoudig in gebruik wordt belangrijker.

13 Trends 7/7 – Quick Wins Omdat de technologie steeds toegankelijker en betaalbaarder wordt, zullen er meer gratis en goedkope quick-win oplossingen worden aangeboden op het gebied van voorspellende analyse tools in bijvoorbeeld de sectoren zorg en overheid.

14 Intranet & Corporate portal
Intranets en corporate portals worden wereldwijd toegepast als instrument voor het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en verhoogde operationele efficiency, verbeterde communicatie en samenwerking tussen medewerkers, management, klanten, en partners, en significante interne kostenbesparing. Echter, intranets en corporate portals kunnen extreem complex worden en daardoor zeer kostbare uitdagingen blijken.

15 Definities en percepties
Perceptieverschillen over rol, nut en kosten van intranet. “interne website met handige documenten en nieuwtjes” “persoonlijke startpagina met links naar interne en externe bronnen en tools” “hart van de interne informatie- en communicatievoorziening” “bakermat, lanceerstation en middleware voor backoffice tools” “intranet laat ons beter samenwerken”.

16 Intranet voorbereiding
Verzamel relevante (eigen) rapporten van eerdere inventarisaties en de auteurs. Inventariseer legacy en klassificeer deze naar relevantie en web-compliancy. Positioneer het intranet rondom kernwaarden Effectiviteit, Kwaliteit, Toegankelijkheid, Flexibiliteit en Variëteit. Schrijf Plan van Aanpak met heldere voorwaarden t.a.v. de bouwmethode: modulair, herhaalbaar en schaalbaar.

17 Strategische keuzes Effectiviteit: informatie- en interactiediensten die in diverse componenten te vinden zijn, verhogen de effectiviteit van de eindgebruiker en daarmee de totale organisatie. Kwaliteit: informatie- en interactiediensten zijn actueel, accuraat, relevant en 7/24 beschikbaar. Toegankelijkheid: het portaal is voor zowel de aanbieder als de afnemer van de informatie transparant, kristalhelder en intuïtief. Flexibiliteit: het portaal is in zijn opbouw en inhoud lenig genoeg om alle geledingen binnen en buiten de organisatie te bedienen en mee te groeien met het gebruik. Variëteit: het portaal is in staat maatwerk te leveren op het niveau van de eindgebruiker. Het onderhavige plan van aanpak geeft concreet invulling aan deze visie en gaat primair uit van de geprefereerde bouwmethode: modulair, herhaalbaar en schaalbaar.

18 Plan van Aanpak parallelsporen
Technische omgeving a. Ontwikkeling Plan van Eisen b. Ontwikkeling technische infrastructuur c. Ontwikkeling beheersorganisatie en instrumentatie Vormgeving a. Ontwikkeling creatieve randvoorwaarden (pitch) b. Uitwerking eerste idee c. Uitwerking eerste definitief concept d. Realisatie vormgeving e. Inbedding Projectorganisatie a. Formatie begeleidingsgroep b. Formatie deelprojectgroepen

19 Multidisciplinaire projectgroep
Communicatie (intranet is meer dan magazine) ICT Beheer (onderdeel van verandering) Vertegenwoordiging directie (betrokken en verantwoordelijk) HRM/PZ (beoogde gastheer/vrouw van het intranet) Projectleider intern (kent de organisatie en technologie) Projectleider extern (vreemde ogen dwingen)

20 Kies voor een raamwerk en behoud en gebruik de beste applicaties voor de specifieke doeleinden.

21 Raamwerk - intranet -middleware
ADS Identity Management Hypas Selligent Compas Wocas Icares etc Intranet portal

22 Zorg voor projectverankering
Maak PvA intranet integraal onderdeel van ICT strategie. Maak de directie (RvB) eigenaar en opdrachtgever. Communiceer periodiek en concreet met RvB en de organisatie.

23 Concrete voorbeelden Doelgericht communiceren met (potentiële) cursisten, collega’s en bedrijven. Actuele en relevante lokatie- en opleidinginformatie op uw website door efficiënt content management bij de bron (lokatie- en opleidingsmanagers). intranet als virtuele werkplaats voor deelnemers en medewerkers: toegang tot gepersonaliseerde opleidingsgerelateerde informatie en diensten zoals lesroosters (gp-Untis), cijferlijsten en locatienieuws. Intranet als technologieraamwerk: gestroomlijnde toegang tot externe functionaliteit zoals ELO’s met single logon en besparing op softwarelicenties. Intranet als bakermat voor uw maatwerktoepassingen, zoals de verwerking van aanmeldingen, workflow (bijv. praktijkexamens bij kenniscentra), stageplaatsing, synchronisatie met databases (bijv. Icaris en Educaat). Bekostiging en Return on Investment: het deelnemersintranet op de boekenlijst.

24 Kosten Kosten bestaan uit Eénmalige kosten:
Ontwikkelwerkzaamheden / bouw templates Configuratie en opzetten Ontwerp / grafische werkzaamheden Overleg / planning / advies /ondersteuning Periodieke kosten: Applicatie huur / licenties Onderhoud Support (optioneel)

25 Kosten en terugverdientijd
Bepaal de realistische kosten Externe kosten Interne kosten Bepaal de realistische besparingen Voorbeeldorganisatie met 2000 gebruikers

26 Kosten

27 Besparingen

28 Return On Investment besparingen = 340% investering

29 Tips voor promotie 1/3 Lancering: Big bang vs Stealth aanpak
Definieer de beoogde doelen Vier het als een geboorte Geef presentaties en blijf over intranet praten Plaats links naar het intranet in s Betrek de afdeling communicatie Verspreid brochures en verkorte handleidingen Verzend regelmatig “What’s new” s Forceer het intranet als homepage

30 Tips voor promotie 2/3 Posters en/of brochures in de kantine
T-shirts, ballonnen, stickers, mousepads Ontdekkingsspelletjes met prijzen Migreer belangrijke toepassingen Identificeer de killer apps Leg content management bij de bron Organiseer training sessies (aan PA’s) Telefonische helpdesk Quote van de dag

31 Tips voor promotie 3/3 Ondersteun discussiegroepen
Zorg voor blijvende managementondersteuning Optimaliseer de kracht van de homepage Breng alle ideëen samen in een marketingplan

32 Aandachtspunten Content, content, content
Bereikbaarheid en useradministratie What’s in it for me? Fun factor Startschot Succes niet na dag 1 maar pas na bewezen nut

33 Demo op http://portalcms.nl
Registreer voor een persoonlijke inlogcode.


Download ppt "i-Concept InternetWorks BV Bergweg BH Rotterdam"

Verwante presentaties


Ads door Google