Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLaura Martens Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Marketing Week 6 Het mediaplan Les 1
2
Een mediaplan kunnen opstellen
Marketing Een mediaplan kunnen opstellen
3
Marketing Het mediaplan Hoe deze week nu verder?
4
Nog ff dit…..
5
Het mediaplan Als groep maak je een mediaplan voor 12 maanden.
Marketing Het mediaplan = een vervolg op promotieplan Keuze promotiekanalen zijn gemaakt, nu alleen nog wanneer (& hoe *) Als groep maak je een mediaplan voor 12 maanden. Ook hier geldt: motiveer de keuzes ‘wanneer’!!
6
Marketing Welke periode/maand in het jaar kom je bepaalde reclame-uitingen tegen & waarom?
7
Banners/Pop-ups (websites/apps) …………………… etc.
Marketing TV-commercial Radio-commercial Billboards Bioscoopreclame Flyers Krant Social Media Sponsoring Banners/Pop-ups (websites/apps) …………………… etc. Stap 1 Elk groepslid kiest 1 promotiekanaal uit Stap 2 in max. 10 min tijd zoveel mogelijk informatie vinden over kosten & tarieven van dit kanaal Stap 3 Afsluiting klassikaal: per promotiekanaal kosten ‘inventariseren’ zodat een ieder hiermee verder kan werken
8
Schema Jaarplanning Promotieplan
Marketing Schema Jaarplanning Promotieplan Promotie kanaal Jan Feb Mrt Apr Mei Juni Juli Aug Sep Okt Nov Dec x Beurs Krant (online) Folders & Flyers Website & Banners (lokale) TV Commercial Etc.
9
Schema kosten promotieplan (per jaar)
Marketing Naast een mediaplan een bijbehorende kostenverantwoording: - Wat zijn de kosten? Google en informatie uitwisselen Schema kosten promotieplan (per jaar) Promotiekanaal Kosten eenmalig Kosten per maand Aantal mnd Totale kosten Radiocommercial E 1000 E 300 4 E 2300 Flyers E 500 Banner website X Deelname Beurs E 3000 Sponsoring 12 Etc. E ……. En waar moet dit bedrag op uitkomen?
10
Marketing 2. Hoe nu verder deze week ? Zet gemaakte keuzes promotiekanalen weg in de tijd (*) Motiveer waarom in betreffende periode Maak een overzicht van de bijkomende kosten (*) (*) Maak hiervoor een overzichtelijke tabel/schema
11
Inlevermap 2 februari januari (23.59) Logboek + Deelopdracht Mediaplan
Marketing Inlevermap 2 februari januari (23.59) Logboek + Deelopdracht Mediaplan
12
Bereik diverse radiostations
13
Marketing Dit voorbeeld gaat uit van 1 week lang 5 radiocommercials per dag van 20 seconden uitzenden. Kleine zender Bereik: luisteraars Uitzendkosten: 1000 € € Middelgrote zender Bereik: luisteraars Uitzendkosten: 5000 € € Grote zender Bereik: 2-3 miljoen luisteraars Uitzendkosten: 8000 € €
14
Marketing Wat kost het uit laten zenden van een commercial? Het uit laten zenden van een commercial van 30 seconden kost gemiddeld €3.000,- uitgaande van een tijdstip dat weinig kijkers de commercial te zien krijgen. Een spotje laten vertonen op een moment dat er veel kijkers het spotje te zien krijgen kunnen de kosten oplopen tot ongeveer € tot €50.000,-. Hierbij kunt u denken aan een spotje in de rust van een voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal gedurende het Europees- of Wereldkampioenschap. Een commercial uit laten zenden op rtl4 tussen één van de populairste programma’s in de avond kan ook al een kostenplaatje bevatten van ruim €30.000,-.
15
Marketing EUR 150 per bushok (1 vak) per week (buiten de 4 grote steden om)
16
Marketing
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.