Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDamian de Vos Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Voeg hier het organisatie onderdeel in
22 september 2018 Inside information Structureel verbeteren met kennis van onze interne klant 22 september 2018 Betalen & Sparen Rabobank
2
Voeg hier het organisatie onderdeel in
22 september 2018 Even voorstellen… Leon Schreurs Manager Business Support Product en ontwikkelbedrijf Giraal en Afdelingshoofd Advisering Betalen & Sparen Betalen & Sparen Rabobank
3
Voeg hier het organisatie onderdeel in
22 september 2018 Inhoud Hoofdstuk 1: Rabobank Groep algemeen Hoofdstuk 2: Rabobank Nederland Retail ondersteuning Hoofdstuk 3: Betalen & Sparen opdracht en missie Hoofdstuk 4: Advisering Betalen & Sparen organisatie keten en kennis Betalen & Sparen Rabobank
4
Voeg hier het organisatie onderdeel in
22 september 2018 Kennismaking Rabobank? Betalen & Sparen Rabobank
5
Rabobank Groep Triple A
Coöperatie lokale zelfstandige Rabobanken - Rabobank Nederland - Rabobank Groep Kernwaarden: - Betrokken - Dichtbij - Toonaangevend Triple A Betalen & Sparen
6
De Coöperatie Betalen & Sparen
7
Aangesloten Rabobank Lokaal ondernemen Lokaal marktmeesterschap
Lokaal georganiseerd, tenzij Iedere lokale Rabobank verschillend in haar ontwikkeling Betalen & Sparen
8
Rabobank Nederland Centrale organisatie
Ondersteunend aan zelfstandige Rabobanken Productontwikkeling: hypotheken, leasing, betalen, verzekeren, sparen, etc. Specialisten en kenniscentra: juridische en fiscale zaken, ondersteuning, etc. Betalen & Sparen
9
Advisering Betalen & Sparen
Ondersteuning retail via telefoonmenu RaboWeb Particulieren Klant Internet Aangesloten bank Private banking Advisering Betalen & Sparen (ABS) Zakelijk Bedrijfs-management Betalen & Sparen
10
Cijfers Kenniscentra Retail: vragen/signalen vanuit lokale Rabobank Een op tien is verbetersignaal voor product/proces/systeem Content verbetering RaboWeb Kennisbron trends en ontwikkelingen: markt en bank Betalen & Sparen
11
Voeg hier het organisatie onderdeel in
22 september 2018 Betalen en sparen Betalen en sparen mogelijk maken 22 september 2018 Betalen & Sparen Rabobank
12
Betalen & Sparen Aantal medewerkers: 578,9 fte
Betalen & Sparen is het kennis- en productiecentrum van de Rabobank op het gebied van betalen en sparen Productontwikkeling en beheer Transactieverwerking Advisering lokale banken Interbancaire vertegenwoordiging Lange termijn visie op producten en systemen: Strategisch Kader Kennisdeling binnen de Rabobank Groep Aantal medewerkers: 578,9 fte Betalen & Sparen
13
Betalen en Sparen Betalen & Sparen
14
Advisering Betalen en Sparen (ABS)
Betalen & Sparen ABS Aangesloten bank Vragen Signalen Content Klachten Project Klant Betalen & Sparen
15
Productontwikkeling Ondersteuning bij project: Daling >20% vragen
Introductie product stoppen product Product- ontwikkeling Marketing ict Verkoop onder- steuning Verkoop onder- steuning Tijd -> Betalen & Sparen
16
Advisering Betalen & Sparen
Volumebedrijf Internet RaboWeb Klant Aangesloten bank Particulieren Advisering Betalen & Sparen (ABS) Private banking Zakelijk Bedrijfs-management via telefoonmenu Product ontwikkeling en beheer POB Marketing Proces- management ICT Betalen & Sparen
17
Organisatie ABS ABS werkt met aandachtsgebieden
Georganiseerd conform de ketens van Betalen & Sparen Kennisdomein: 80 producten en systemen van Betalen & Sparen (14 ketens) Administratief technisch en productinhoudelijke vragen Betalen & Sparen
18
Kwantiteit en kwaliteit
vragen/signalen/klachten vanuit lokale Rabobank (30% via mail) 2.800 publicaties op het RaboWeb Oploskracht: 92% dezelfde dag Service level: 80% Tevredenheid lokale banken: 7,8 Tevredenheid productmanager: 7,4 Tevredenheid medewerker ABS: 7,3 Betalen & Sparen
19
Structurele inbedding
Registratie en hergebruik kennis Kwaliteit medewerkers - Opleiding - Werkoverleg - Q-coaching Deelname in projecten en ketenoverleg Aandachtsgebiedteam - vakspecialisatie - analyse vragen en antwoorden ISO gecertificeerd Betalen & Sparen
20
Ketenoverleg 14 ketens Tactisch en operationeel overleg
Samenstelling: - ketenmanager - productmanager - marketing en verkoop - procesmanager - ondersteuning (ABS) Ketenmanager POB Marketing Proces- management ICT ABS Betalen & Sparen
21
Resultaten voor klanten
Pinchange voor Goldcard Digitaal rekeningafschrift voor G-rekening Migratie adresboek van RTE naar RIB pro Verwerkingsdatum zichtbaar Uitbreiding omschrijvingsregels internetbankieren Betalen & Sparen
22
Resultaten voor banken
Content aanpassingen Maandelijks overzicht overeenkomsten telebankieren Trade informatielijn Overzicht formulieren voor eQuens Betalen & Sparen
23
Uitdaging voor morgen Kennis op peil houden: - ontwikkeling markt - ontwikkeling aangesloten banken - ontwikkeling producten en systemen Betalen & Sparen
24
Tot slot “Interne signalen vormen goud voor je organisatie…
…organiseer het delven!” Betalen & Sparen
25
Betalen & Sparen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.