De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Masterclass Event Academy Kampen SPONSORBROKER-MATCHMAKER

Verwante presentaties


Presentatie over: "Masterclass Event Academy Kampen SPONSORBROKER-MATCHMAKER"— Transcript van de presentatie:

1 Masterclass Event Academy Kampen SPONSORBROKER-MATCHMAKER
15 februari 2018 SPONSORBROKER-MATCHMAKER

2 Projecten Northside Consult Eventbroker 1995 -2015

3 Projecten Northside Consult eventbroker 1995-2010
Stadion Feijenoord eventmanager Euro 2000 Rotterdam Ahoy‘ Kids Adventure 2001 FIFA World Cup Japan Korea 2002 UEFA Cup Finale 2002 De Kuip WK voetbal tot 20 Kerkrade 2005 Den Haag Marketing & Events & Topsport Provincie Friesland evenementenbeleid Gemeente Den Haag: Den Haag Unicef Stad Strand Sport Stadion Scheveningen Ducos Festivals Dunya Parkpop Zomercarnaval

4 Projecten Northside Consult eventbroker 2005-2018
Grand Depart Tour de France The Hague Jazz Zomercarnaval Rotterdam Dunya Festival Rotterdam Parkpop Den Haag Amsterdam Roots Festival Redhead Days Breda IJsbeelden festival Zwolle Bevrijdingsfestival Den Haag Rotterdam Unlimited Oranjebitter Waterpoort Armada Tentoonstelling De aanval Tentoonstelling The Power of Poison North Sea Regatta Volvo Ocean Race Den Haag Hartstichting 11 strandentocht Volvo Ocean Race Cardiff Luxor Theater 100 jaar A1World Combat Cup Giovanni van Bronckhorst Foundation Esports House 010 DCL DDC MDM

5 A Tale of Experience Sponsorbroker Matchmaker Eventbroker Liaison
Inspirator stimulator facilitator Katalysator creator.

6 Beweegredenenen sponsor om te participeren

7 For Matchmaking Exposure Relatiemarketing Content Duurzaamheid Uniciteit Beleving Ervaring Associatie Kernwaarden Omzet/Sales MVO Superdiversiteit

8 Wat heb je nodig als Sponsorbroker
Matchmaker Sponsorbroker Wat heb je nodig als Sponsorbroker

9 Creativiteit Inspelen op ontwikkelingen Verbanden Leggen Band opbouwen Enthousiasme Overtuigingskracht Meedenken Loyaliteit Persoonlijke voorkeur Gunnen

10 Stappen Matchmaker

11 Visie Missie Strategie Associatie Kernwaarden propositie

12 Hoe leg je contact

13 Deskresearch Linkedin Social media Netwerk Bijeenkomsten Congressen workshops Collega’s Introductie via BN ers, bewindslieden, captains of industrie Bellen bellen bellen

14 Opstellen prospectlijsten

15 Nieuwsbrieven Vakliteratuur Sponsorlijsten festivals Advertenties Impulsen op straat Kamer van Koophandel Samenwerkingspartners Brainstorm sessies Congressen Seminars

16 Praten en luisteren

17 Vragen stellen Informeren Luisteren Analyseren Voorstellen maken

18 Wie benader je binnen een bedrijf

19 CEO Leden Raad van Commissarissen Corporate Sponsormanager Brand manager Persoonlijke contacten PR Manager Secretaresse Mediabureaus Reclamebureaus Communicatie Marketing Bureaus

20 Sponsorpakketten of Maatwerk

21 Gold silver bronze Experience marketing Activatie Integratie merk evenement

22 Sponsorfinding vanuit de vragende partij

23 Verschil sponsoring vanuit bedrijf of
vanuit evenement Verschil gratis of betaalde evenementen

24 Brandingsmogelijkheden

25 Brand awareness Brand building Product branding Corporate branding Brand development Brand association Brand equity Brand Essence Brand extension Brand family

26 Tips an Tricks

27 Benader persoonlijk Ga voor de Top Wees Positief Vertel Spannend verhaal Wees oplossing Blijf aan zet Ga voor de extra Mile Maak het verschil

28 E mail:wim@event-broker.com Twitter: event_broker
Contact: Wim Noordzij Mob: E Twitter: event_broker

29 Stelling 1 Een evenement dat niet zonder subsidie kan heeft geen bestaansrecht

30 Stelling 2 Partners mogen geen invloed hebben op de inhoud van het evenement

31 Stelling 3 Alleen evenementen die ook waarde hebben voor de citymarketing van de stad moeten in aanmerking kunnen komen voor subsidie van de gemeente

32 Stelling 4 Er moet een verplichte evenementenbelasting komen voor bedrijven in de binnenstad, die economisch voordeel hebben van een evenement dat verdeeld wordt onder de evenementen

33 Stelling 5 In deze tijd kan een evenement niet alleen maar draaien op vrijwilligers. De kern van de organisatie moeten professionals zijn

34 Stelling 6 In deze tijd zijn de risico’s te groot om nog grootschalige evenementen met veel bezoekers in de stad te organiseren. De eisen voor veiligheid, mobiliteiten logistiek worden te groot voor organisatoren om te dragen.


Download ppt "Masterclass Event Academy Kampen SPONSORBROKER-MATCHMAKER"

Verwante presentaties


Ads door Google