Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
septembre 18
2
septembre 18
3
Toepassing : DW10 TD septembre 18
4
VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH
ALGEMEEN HDi SID 801 systeem Zogenaamd “tweede-generatie” systeem Maximum brandstofdruk van 1500 bar (1350 met Bosch systeem) Druk bij stationair draaien 220 bar (300 met BOSCH systeem) septembre 18
5
VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH
ALGEMEEN Minder dieselgeluiden bij stationair draaien Meer vermogen beschikbaar bij hogere toerentallen Lagere uitlaatgastemperatuur bij hoge toerentallen Betere beheersing uitlaatgasemissies septembre 18
6
VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH
LAGEDRUK CIRCUIT Uitvoering : Lagedrukopvoerpomp opgenomen in hogedrukpomp Overdrukklep in pomphuis Opbrengstregelaar Zeer effectieve waterafscheider Opvoerpomp type “balg“ voor ontluchten filter Gevolgen : Geen opvoerpompgeluiden bij aanzetten kontakt Minder retourbrandstof Geen pulsatiedemper o Kans op drooglopen bij lege tank septembre 18
7
VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH
HOGEDRUK POMP Slagvolume 0.8 cc/omw Twee regelaars opgenomen in de pomp opbrengstregelaar drukregelaar septembre 18
8
VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH
HOGEDRUK POMP Gevolgen aanzienlijk snellere drukstijging sneller aanslaan zowel bij koude als warme motor minder brandstof circulatie lagere brandstof temperaturen bij deellast (gemiddelde temp. ongeveer gelijk aan common railsysteem, door grotere hoeveelheid retour verstuiver) o niet zelfaanzuigend / ontluchten bij vervangen filter o kostprijs pomp septembre 18
9
Piëzo-elektrische verstuiver bediening
VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH VERSTUIVERS Piëzo-elektrische verstuiver bediening Uitvoering halfgeleider techniek geen spoel ! stuurspanning ca. 140V septembre 18
10
VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH
VERSTUIVERS Piëzo-elektrische verstuiver bediening Gevolgen nauwkeuriger voorinspuiting minder inspuitvertraging effectieve verbranding minder verbrandingsgeluiden aanpak CO uitstoot bij de bron lichtere katalysator minder brandstofverbruik o meer verstuiver geluid, piëzo element o zeer gevoelig voor elektrische onderbreking septembre 18
11
VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH
HAND OPVOERPOMP septembre 18
12
VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH
HAND OPVOERPOMP septembre 18
13
VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH
HOGEDRUK POMP 1. pomphuis 2. drukregelaar 3. opbnrengstregelaar 4. hogedruk uitgang 5. brandstof aanvoer 6. brandstof retour septembre 18
14
VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH
HOGEDRUK POMP stekkeropbrengstregelaar stekkerdrukregelaar septembre 18
15
2. elektromagneet opbrengstregelaar 3. hogedruk plunjers
1. schottenpomp 2. elektromagneet opbrengstregelaar 3. hogedruk plunjers 4. elektromagneet drukbregelaar 5. overdrukklep lagedruk 6. anti-retourklep in het smeersysteem 7. klep opbrengstregelaar 8. (hoge)drukregelaar a. brandstof aanvoer b. brandstofgalerij (common rail) c. brandstof retour septembre 18
16
Bediening van de regelaar gaat via RCO regeling
VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH OPBRENGSTREGELAAR In rust gesloten. Bediening van de regelaar gaat via RCO regeling VERBODEN TE DEMONTEREN ! septembre 18
17
VERBODEN TE DEMONTEREN !
VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH DRUKREGELAAR In rust geopend. Bediening van de regelaar gaat via RCO regeling VERBODEN TE DEMONTEREN ! septembre 18
18
Galerij is gelast en zeer nauwkeurig bewerkt .
VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH BRANDSTOFGALERIJ (COMMON RAIL) Galerij is gelast en zeer nauwkeurig bewerkt . DEMONTAGE van de DRUKSENSOR is VERBODEN! septembre 18
19
VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH
PIEZO-ELEKTRISCH BEDIENDE VRSTUIVERS Er zijn GEEN verstuiver klassen Het is VERBODEN de STEKKER van een VERSTUIVER los te nemen, als de motor draait ! septembre 18
20
modulaire stekkers 112 polig
VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH EBE MOTOR modulaire stekkers 112 polig septembre 18
21
Om te voorkomen dat de brandstofcircuit droog loopt en de
VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH HET VOORKOMEN VAN LEEGRIJDEN / DROOGLOPEN Om te voorkomen dat de brandstofcircuit droog loopt en de pomp beschadigd, heeft de motor EBE een speciale functie. Deze functie werkt in twee fasen op het moment dat de brandstof tank het minimum niveau bereikt. septembre 18
22
VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH
VOORKOMEN LEEGRIJDEN / DROOGLOPEN Aangaan lampje brandstofniveau minimaal 3,4 liter of max. 65km Verminderd motorkoppel (-40%) en vollastacceleratie onmogelijk ; foutcode 1,6 liter of max. 35km 0 km of 5 liter 100km 0 liter Motor slaat af en kan niet meer gestart worden Minimaal bijvullen tot boven de 5 liter !! septembre 18
23
Voorwaarden • Auto moet stilstaan. • Motor temperatuur: 80 - 90°C.
VERSCHILLEN IN RELATIE TOT COMMON RAIL BOSCH DIAGNOSE Voorwaarden • Auto moet stilstaan. • Motor temperatuur: °C. • Accuspanning: 12, V. • Omgevingstemperatuur: ~ 20°C . • Brandstoftank: tenminste halfvol. • Alle elektrische/mechanische verbruikers moeten zijn uitgeschakeld. septembre 18
24
septembre 18
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.