De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Agenda Agentschap Overheidspersoneel

Verwante presentaties


Presentatie over: "Agenda Agentschap Overheidspersoneel"— Transcript van de presentatie:

1 Aansluiting AWV op dienstencentrum Personeelsadministratie 14 december 2017

2 Agenda Agentschap Overheidspersoneel
1 Dienstverlening Personeelsadministratie 2 Afspraken AWV en AgO: In de praktijk 3 Online contactformulier: een demo 4 Volgende stappen 5

3 Agenda Agentschap Overheidspersoneel
1 Dienstverlening Personeelsadministratie 2 Afspraken AWV en AgO: In de praktijk 3 Online contactformulier: een demo 4 Volgende stappen 5

4 Beslissingen van de Vlaamse regering – een overzicht
Juni 2015: Referentiekader voor drie dienstencentra April 2014: Gemeenschappelijk personeelssysteem Mei 2016: Modernisering van ons personeelssysteem Vlimpers Maart 2015: Gemeenschappelijke dienstencentra

5 Waarom een gemeenschappelijke dienstverlening en systeem?

6 AgO – een globale visie en missie
Gangmaker van de HR-groep van de Vlaamse overheid Ontwikkelen van het HR-beleid voor de Vlaamse overheid Aanbieden van HR- dienstverlening aan de entiteiten van de Vlaamse overheid zodat de entiteiten zich kunnen toeleggen op hun maatschappelijke opdrachten en kernactiviteiten

7 AgO – de organisatie vanaf 1/1/2018
Team HR-programma’s Dienst Diversiteits-beleid Team Coördinatie en strategie Team onder-steuning topkader Team Coördinatie HR-klant Team Communicatie & Informatie Dienstencentrum Personeelsadmin. Dienstencentrum Talent Dienstencentrum Welzijn Juridisch Kenniscentrum HR Technologie en Data

8 Agenda Agentschap Overheidspersoneel
1 Dienstverlening Personeelsadministratie 2 Afspraken AWV en AgO: In de praktijk 3 Online contactformulier: een demo 4 Volgende stappen 5

9

10 verdubbelt (bijna) in omvang
Teamsamenstelling vanaf 1/1/2018 – overzicht Team 3 Team 6 Team 9 DCPA verdubbelt (bijna) in omvang DEWI, VLAIO, PMEIS, ANB, (EV)INBO, OV AM, VREG, SAR Minaraad, VEA Overheid breed team WVG VLM Team 1 Team 4 Team 7 OV, CJM, Syntra, DWSE FB, IV, LV, VLABEL Scancel SV Team 2 Team 5 Team 8 Omgeving, VMM, Onroerend erfgoed, Wonen VL KB MOW DVW

11 Dossier behandelaars – team 8
Team 8: MOW – 2 behandelgroepen Dossier behandelaars – team 8 Teamleider Coördinerend DB DMOW en AWV Coördinerend DB MDK en DVW Bart Van Steenberghe Ann Vandecasteele Glenn Boeykens

12 Agenda Agentschap Overheidspersoneel
1 Dienstverlening Personeelsadministratie 2 Afspraken AWV en AgO: In de praktijk 3 Online contactformulier: een demo 4 Volgende stappen 5

13 Processen binnen de entiteit
Uniforme en gestroomlijnde dienstverlening voor personeelsadministratie Klantengesprekken Processen binnen de entiteit

14 AgO Boven de waterlijn – wat wordt overgedragen? *Start: 2020
Rapportering Eretekens AgO *Arbeids-geneeskunde Looncontrole en -verwerking *Start: 2020 Planning en evaluatie Start: 2020 Reis- en maaltijd kosten *Start: 2020 Vormings-administratie

15 AWV Onder de waterlijn – wat wordt niet overgedragen?
Terugbetaling preventief onderzoek Werving en selectie HRM beleid Toegangs-beheer (eigen gebouwen) Prikklok-beheer

16 Agenda Agentschap Overheidspersoneel
1 Dienstverlening Personeelsadministratie 2 Afspraken AWV en AgO: In de praktijk 3 Online Contactformulier: een demo 4 Volgende stappen 5

17 Klantencontact vanaf 1 januari – focus op bereikbaarheid
Vragen van personeelslid (persoonlijk dossier, gebruik van Vlimpers) Vragen van leidend ambtenaar/HR/ afdelingshoofd (dossier personeelslid, overkoepelende thema’s, organisatievragen bv. Fusie, Rapportering) Eén centraal opvolgingssysteem Telefonisch contact met dossierbehandelaar of teamleider via infolijn: Contactformulier in Vlimpers voor klanten, en één generiek adres voor externe partijen. Selfservice: het Vlimpersportaal als dé plaats om zelf informatie en antwoorden te vinden. Contactdagen Persoonlijk contact na afspraak

18 Een Case aanmaken Vanuit je eigen Vlimpers toegang/account  Vertrekkende vanuit de Vlimpers startpagina Vanuit een generieke Vlimpers toegang/account  Vertrekkende vanuit een rechtstreekse link

19 Vertrek vanuit je eigen Vlimpers toegang/account

20 Beginpagina Vlimpers contactformulier

21 Klik op “Stel hier uw vraag”

22 Een case aanmaken Stap 1 van 3: Contactpersonen bijwerken

23 Een case aanmaken Stap 2 van 3: Bijwerken

24 Een case aanmaken Stap 2 van 3: Details bijwerken
Vraag Opdracht klacht Aan-afwezigheden Gezondheid en welzijn Interne mobiliteit Loopbaan Opleiding Persoonlijke gegevens Selectieprocedure Technisch probleem Verloning Verplaatsingen Mijn dossier Mijn team

25 Een Case aanmaken Vanuit je eigen Vlimpers toegang/account  Vertrekkende vanuit de Vlimpers startpagina Vanuit een generieke Vlimpers toegang/account  Vertrekkende vanuit een rechtstreekse link

26 Vanuit een generieke Vlimpers toegang/account
Entiteit Contact-formulier Aanmaken van de mailbox en bepalen mailnaam Bepalen toegang medewerkers Doorgeven entiteit en mailadres aan HRT&D Inloggen via rechtstreekse link Cases aanmaken en de gelogde cases opvolgen. AgO Aanmaken generieke user Bezorgen user en paswoord aan aanvrager

27 Vertrek vanuit de rechtstreekse link
Inloggen met de username en paswoord ontvangen van AgO – HRT&D U komt terecht op het standaard startscherm van het Vlimpers contactformulier maar u bent ingelogd met de generieke account

28 Een case aanmaken gebeurt via dezelfde stappen als in het geval van een persoonlijke account

29 Agenda Agentschap Overheidspersoneel
1 Dienstverlening Personeelsadministratie 2 Afspraken VLM en AgO: In de praktijk 3 Online contactformulier: een demo 4 Volgende stappen 5

30 Volgende stappen Welkomstmail naar alle personeelsleden MOW vanuit AgO
1 Instructiefilmpjes voor Vlimpers contactformulier beschikbaar vanaf 01/01/2018 2

31 Vragen? Meer informatie: Overheid.vlaanderen.be/personeel
Overheid.vlaanderen.be/Vlimpers


Download ppt "Agenda Agentschap Overheidspersoneel"

Verwante presentaties


Ads door Google