De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

INFOSESSIE OPROEP AMIF 15 OPVANG

Verwante presentaties


Presentatie over: "INFOSESSIE OPROEP AMIF 15 OPVANG"— Transcript van de presentatie:

1 INFOSESSIE OPROEP AMIF 15 OPVANG
19/09/2018 INFOSESSIE OPROEP AMIF 15 OPVANG

2 19/09/2018

3 Voor (programmatie 2007 – 2013) Europees fonds voor integratie (POD MI) Europees fonds voor terugkeer (DVZ) Europees fonds voor de vluchtelingen (Fedasil) 19/09/2018

4 19/09/2018

5 Budget AMIF BE 19/09/2018 Pijlers Coördinatie Bedragen % Opvang
Fedasil (& partners) 23,5 Asielbeleid –en procedures CGVS & RVV 10 Hervestiging CGVS & Fedasil 2,4 Integratie POD MI, Regios & Gemeenschappen 31 Legale migratie DVZ 2,2 Vrijwillige terugkeer 18 Gedwongen terugkeer DVZ (& FedPol) 12,6 TOTAAL € ,00 19/09/2018

6 Budget Integratie 19/09/2018 Divisie Integratie Bedrag
% van het luik integratie Federaal € ,00 12,7 Vlaanderen € ,00 43,3 Fed W Bxl / RW / COCOF Duitstalige gemeenschap € ,00 0,7 TOTAAL € ,00 19/09/2018

7 Beheer Verantwoordelijke Autoriteit: FOD Binnenlandse Zaken, Cel Europese fondsen In samenwerking met Fedasil 19/09/2018

8 Nationaal programma : Opvang
Action 2: Enhance the reception quality (p 10/33) Ex. actions: • Controls of the quality of reception structures; assistance of vulnerable persons (who are asylum seekers). • Provide specific assistance for vulnerable persons (e.g. UAM, victims of sexual mutilation). • Provide psychological and legal assistance (e.g. regarding the asylum procedure). • Train reception staff to provide quality assistance. Desired Objects / Results : • Increased reception quality, focused on the target groups, by better trained staff 19/09/2018

9 Nationaal programma : Opvang
Action 3: Support recognized refugees during the transition out of the reception network to obtain adequate and stable accommodation. (p 10/33) Desired Objects / Results : • Recognized refugees are helped in their search to obtain stable accommodation. 19/09/2018

10 Timing Vrijdag 21/08 : publicatie in het Belgisch Staatsblad
Maandag 07/09 : infosessie Maandag 21/09 om 23h59 : deadline voor de indiening (via mail aan Donderdag 22/10 : 1e selectieronde door de Stuurgroep 19/09/2018

11 Indiening projecten: projectfiche en budgetfiche
Beschikbaar op (nieuwe versie!) In te dienen per mail aan de Verantwoordelijke Autoriteit Versie in word/excell Versie in pdf (ondertekend door de juridisch vertegenwoordiger of afgevaardigde) Met bijlagen 19/09/2018

12 Indiening projecten: bijlagen (1)
Een document waaruit blijkt dat de nodige cofinanciering voorzien zal worden: verplicht volgens format te vinden op de website: Een budget getekend en opgesteld aan de hand van de standaard budgetfiches: verplicht volgens format te vinden op de website: De door beide partijen ondertekende partnerschapsverklaringen (indien het project wordt uitgevoerd in partnerschap met andere organisaties) Het meest recente jaarverslag van de organisatie De meest recente jaarrekening van de organisatie (balans + resultatenrekening) 19/09/2018

13 Indiening projecten: bijlagen (2)
De wettelijke statuten van de organisatie BTW-attest waaruit blijkt dat de organisatie de BTW niet kan recupereren, afgeleverd door een BTW kantoor Het financieel identificatieformulier Document dat aantoont dat de ondertekenaar van dit formulier hiertoe gemachtigd is door de hoger vermelde juridische vertegenwoordiger (indien de indiener/ondertekenaar niet de juridische vertegenwoordiger is) 19/09/2018

14 Projectfiche: indicatoren
Gemeenschappelijke indicatoren (nationaal programma !): C1 - Number of target group persons provided with assistance through projects in the field of reception and asylum systems supported under this Fund Specifieke indicatoren Minstens 1 per project ! 19/09/2018

15 Projectfiche: doelgroep
Een objectieve en verifieerbare registratie van de doelgroep wordt uitgevoerd gedurende de looptijd van het project Deze registratie moet het mogelijk maken om een duidelijke afbakening te maken tussen de doelgroep van de organisatie en de specifieke doelgroep van het project 19/09/2018

16 Budget – subsidiabiliteit van de uitgaven: algemeen
Koninklijk Besluit tot vaststelling van de voorschriften voor de subsidiabiliteit van de uitgaven van de projecten gefinancierd onder het federaal beheer van AMIF en ISF Uitgaven moeten opgenomen worden in de budgetfiche om in aanmerking te komen voor subsidies De AMIF-toelage = max. 75% van de totale betoelaagbare kost Totale subsidiabele kosten (TSK) = Totale ontvangsten (TO) 19/09/2018

17 Budget – subsidiabiliteit van de uitgaven: specifiek voor oproep AMIF 15 Opvang
Periode: 01/01/2016 – 31/12/2017 Personeelskosten : werkelijke kosten Kosten voor conferenties en seminaries : werkelijke kosten Uitgaven gelinkt aan de doelgroep : werkelijke kosten Indirecte kosten: max. 7 % van de directe subsidiabele kosten of max. 15 % van de directe personeelskosten Minimum euro aan EU bedrag op jaarbasis (bijv kosten => waarvan EU bedrag cofin) 19/09/2018

18 Budget: overdracht tussen categorieën
Overdrachten tussen de categorieën van subsidiabele kosten onder de volgende voorwaarden: deze aanpassing staat de uitvoering van het project niet in de weg en de verhoging overschrijdt het geraamde budget van de categorie die verhoogd wordt met maximaal 10% of is lager dan 5000 EUR (inclusief btw). Indien niet wordt voldaan aan één van de bovenvermelde voorwaarden moet de toestemming van de verantwoordelijke autoriteit voorafgaandelijk gevraagd worden via een wijzigingsfiche. 19/09/2018

19 Budget: overheidsopdrachten
Indien van toepassing: organisaties worden verondersteld de regels inzake overheidsopdrachten te volgen Voornamelijk bij aankopen (grote bedragen) en onderaanneming VA zal document publiceren op website met richtlijnen 19/09/2018

20 Budget: directe kosten: personeelsuitgaven
werkelijke kosten voor personeel van het project, met inbegrip van de eigenlijke salarissen, sociale zekerheidsbijdragen en andere statutaire of wettelijke en reglementaire kosten, zijn subsidiabel, mits deze kosten het gebruikelijke loonbeleid van de eindbegunstigde weerspiegelen. 19/09/2018

21 Budget: directe kosten: doelgroep
reële kosten voor de doelgroepen gedane aankopen en verrichte terugbetalingen van door de doelgroepen gemaakte kosten zijn subsidiabel mits: nodige informatie en bewijsstukken tot bewijs van het feit dat de personen die die bijstand krijgen, overeenstemmen met de bedoelde doelgroep de eindbegunstigde bewaart de bewijsstukken van de geleverde bijstand (zoals facturen en ontvangstbewijzen) 19/09/2018

22 Budget: Directe kosten: overige categorieën
reis-, verblijfskosten, verbruiksgoederen, benodigdheden en algemene diensten, huur onroerend goed, aankoop onroerend goed, uitrusting, conferenties, seminaries… Zijn subsidiabel indien zij duidelijk identificeerbaar zijn en direct noodzakelijk zijn voor de uitvoering van het project op basis van reële kosten, uitzondering: aankoop van uitrusting 19/09/2018

23 Budget: Directe kosten: onderaanneming
Contracterende derde partij die in opdracht van de eindbegunstigde een welbepaald onderdeel van het project uitvoert tegen een vastgestelde prijs Eindbegunstigde blijft verantwoordelijk 19/09/2018

24 Budget: directe kosten: overige kosten
Overige kosten (onder de directe kosten) Kosten die nodig zijn om aan de vereisten in verband met EU-medefinanciering te voldoen, zoals publiciteit, transparantie, evaluatie van het project, externe audit, bankgaranties, vertaalkosten enz., zijn subsidiabel als directe kosten. Kosten voor juridisch advies, notariskosten, kosten voor technische of financiële expertise zijn subsidiabel voor zover ze duidelijk identificeerbaar en direct toewijsbaar zijn aan het project 19/09/2018

25 Budget: indirecte kosten
Kosten die niet kunnen worden beschreven als directe kosten, maar rechtstreeks verband houden met de uitvoering van het project Keuze van de promotor tussen absolute maxima 7% van de subsidiabele directe kosten OF 15% van de subsidiabele directe loonkosten 19/09/2018

26 Selectie van projecten: algemeen
Door de Stuurgroep (samengesteld uit kabinetten) Op advies van Verantwoordelijke Autoriteit en FEDASIL Op basis van selectiecriteria 19/09/2018

27 Selectie van projecten: selectiecriteria (1)
De mate waarin het project bijdraagt aan de realisatie van het nationale programma Ervaring en deskundigheid van de projectindiener en de partnerorganisaties Intrinsieke kwaliteit van het project (alsook de context waarin en de probleemstelling op basis waarvan het project is ontwikkeld) De verspreiding van de projectresultaten 19/09/2018

28 Selectie van projecten: selectiecriteria (2)
De efficiëntie van het project (verhouding kosten/realisaties) Soliditeit van de voorgestelde begroting De mate er een objectieve en verifieerbare registratie van de doelgroep wordt uitgevoerd gedurende de gehele duur van het project. Deze registratie moet toelaten om een duidelijk onderscheid te maken tussen de doelgroep van de organisatie en de doelgroep die specifiek is aan het project 19/09/2018

29 Selectie van projecten: selectiecriteria (3)
De mate waarin de doelgroep overeenstemt met de doelgroep van deze oproep De mate waarin het project te onderscheiden valt van de dagelijkse activiteiten van de organisatie De mate waarin het project bijdraagt tot de versterking van het Opvangbeleid De mate waarin het project de coherentie van het Opvangbeleid erkent en versterkt 19/09/2018

30 Vragen? www.amif-isf.be amif-isf@ibz.eu Tom Droeshout
Magdalena Irzycka 19/09/2018


Download ppt "INFOSESSIE OPROEP AMIF 15 OPVANG"

Verwante presentaties


Ads door Google