De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

18-9-2018.

Verwante presentaties


Presentatie over: "18-9-2018."— Transcript van de presentatie:

1

2 De hunkerende, hyperactieve klant het zal je klant maar zijn!
Hoe veranderen klanten 2015 en verder, bezien door de ogen van bancaire sector en retailsector Eus Peters Edwin de Ron Directeur Productconsultant Open Banking Raad Nederlandse Detailhandel (RND) Rabobank Nederland

3

4 Waarom gaat consument de deur uit in 2025?
centrum voor gezelligheid, verbinding, … 2050: 70% wereld woont in stad Onbemande auto’s, drones Binnenstad compacteert: -30% Blurt en verplaatst: Dior consulent in wijnbar, nagelstudio prosecco, … Decentrale distributie, 3D-print

5 Hyperactieve levensstijl
Zes grote trends op weg naar deze toekomst (als steen in rivier: omarm, pas aan, immuun) Puur Persoonlijk Peer-2-Peer Hyperactieve levensstijl Mobiel Samenwerken Gezondheid

6 “maatschappelijk waarde toevoegen” “ik wil het snappen”
Trend 1: Puur Eerlijk, Puur Authentieke Persoonlijkheid, Verhaal Biologisch, Duurzaam Lokale DNA Oorspronkelijk, Basic SoLoMo: Sociaal, lokaal, mobiel “maatschappelijk waarde toevoegen” “ik wil het snappen”

7 “Ik geef mijn geld alleen maar aan ‘iemand’ en niet aan ‘iets’”
Trend 2: Persoonlijk Persoonlijke touch (van jou naar hem) Eigen inbreng! (van hem naar jou) Betekenisvolle, inspirerende beleving Onderscheidend (geen massaconsumptie) Service toevoegen aan product “Ik geef mijn geld alleen maar aan ‘iemand’ en niet aan ‘iets’”

8 Trend 3: Peer-2-Peer WEconomy: horizontaal verbonden netwerken
Vertrouwen, onderling Van ‘eigendom’ naar ‘toegang tot’ Crowdfunding, crowdsourcing, gunnen Participatiemaatschappij, zelf meedoen, coöperaties “Facebook, airbnb, Uber, Marktplaats, WhatsApp, Waze hebben geen eigen bezittingen”

9 “I want it all, I want it now”
Trend 4: Hyperactief Wisselende activiteiten per dag: werk, privé, studeren, ondernemen, … ‘Zelf’, geen verplichtingen: ZZP, flexibel, meerdere banen 24x7, nooit meer wachten Gamification: spel (omdat we spelen; niet altijd om te winnen) “I want it all, I want it now”

10 Trend 5: Mobiel Samenwerken
proces én keten breken los, flexibel samengesteld (multi  omni) Internationale Merken en Lokale Samenwerkingsvormen Retail, horeca, cultuur, diensten: alles blurt (niet grenzeloos) “Fast” <-> “slow” Flexibel, mobiel (trucks, stands, …): food én non-food (= doelgroepenwarenhuis) “Nooit te groot om te samenwerken”

11 “Ontzorg mij om mijzelf gezond te houden”
Trend 6: Gezondheid “Quantified Self”: bandjes, apps, sensoren “Gezondheid” moet besloten liggen in product / dienst Op zoek naar zingeving en inhoud (gezonde geest) Onderscheidende lifestyle “Ontzorg mij om mijzelf gezond te houden” Algen, zuurstof, ontspanning, bar

12 Financiële trends Real time betalingsverkeer
Vertrouwen in andere systemen Digitale identiteit

13 Real time betalingsverkeer

14 Vertrouwen in andere systemen

15 Digitale identiteit

16 Voorbeelden graag (want alleen dan is het waar) - 1
Peer-2-Peer Puur gezond Tesco Seoul Hyperactief en mobiel samenwerken Internet of everything 1,3 miljoen bezoekers per dag, float van 9 miljoen advertenties; 350k nieuwe per dag Persoonlijk Samenwerken P2P Persoonlijk Gezond Internet of everything

17 Voorbeelden graag (want alleen dan is het waar) - 2
Real time betalingsverkeer Vertrouwen in andere systemen Digitale identiteit

18 Consument wordt prosument in 2025 … (als 3D printer, kweekbak en robot veel werk doen)
+ + =

19 De hunkerende, hyperactieve klant het zal je klant maar zijn!
Wat kun je nu al doen?

20 TW +

21 De hunkerende, hyperactieve klant het zal je klant maar zijn!
Hoe veranderen klanten 2015 en verder, bezien door de ogen van bancaire sector en retailsector Eus Peters Edwin de Ron Directeur Productconsultant Open Banking Raad Nederlandse Detailhandel (RND) Rabobank Nederland


Download ppt "18-9-2018."

Verwante presentaties


Ads door Google