Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
By Dionne, Nadia en Danielle
MailChimp By Dionne, Nadia en Danielle
2
Inhoudstafel Inleiding Prijzen Inschrijven Lijsten Templates
Segmentatie Automatisering Integratie Merge tags Rapportage E-commerce
3
Inleiding Wat is MailChimp? Bedrijven/individuen B2B en B2C
GROOTschalig Campagnes: no reply Doel
4
Prijzen
5
New business 2000 subscribers 1200 mails/maand Automatische data
6
Growing business Vanaf 10 euro per maand Ongelimiteerd Advanced tools
7
Pro marketeer Social media Prijs vanaf 199 euro
8
Android en iPhone
9
Inschrijven Grote meerwaarde Lijst gegevens Engageren merk/bedrijf
Weinig of geen inschrijvingen? -> sign up form: lijst groeien -> form builder: structuur, opmaken en inhoud vertalen (50 talen!) Meerdere mogelijkheden: inschrijven, uitschrijven, profiel updaten Delen op social media: Facebook, Twitter, LinkedIn
10
voorbeelden
11
Lijsten Start: leeg, maar niet voor lang -> list import builder: makkelijk doelpubliek uploaden en organiseren -> auto-update import feature: snel nieuwe mensen toevoegen, informatie bestaande contacten updaten Enige vereiste: namen en mailadressen Optioneel: leeftijden, telefoonnummers Excel en Google Sheets: bestanden exporteren als .CSV format Lijsten dupliceren: dezelfde instellingen, lay-out en eigenschappen = tijdbesparend! Nieuwe lijst: neemt geen subscribers over, volledig nieuwe ID
12
voorbeelden
13
Templates Bestaande lay-out: campagne op bouwen
Template naar keuze kiezen voordat je met content begint -> vaste templates: veel mogelijkheden, erg gemakkelijk in gebruik -> eigen template creatie: afbeeldingen, lettertypes, logo’s, kleuren (customizen) Hoe gebruiken voor campagne? HTML-code kopiëren URL-code importeren
14
voorbeelden
15
Segmentatie Onderverdelingen maken in gedeelde data
Bepaalde voorwaarden om gegevens te filteren -> elk segment kan tot 5 voorwaarden voldoen Voorbeeld Nieuwe inschrijvingen voor webshop: segment creëren o.b.v. 2 voorwaarden -> mensen die zich laatste 30 dagen hebben ingeschreven -> tot zover geen aankoop gemaakt Na segmentatie Targetten met welkomstkorting of speciale actie -> via campaign builder of the list view
16
Segmentatie Zoveel segmenten als je wil Combinatie ook interessant!
Voorbeelden -> leeftijden -> speciale voorkeuren -> geslacht -> ingeschreven contacten die elk van je laatste campagnes hebben geopend -> ingeschreven contacten die niet in je laatste campagne hebben doorgeklikt -> ingeschreven, uitgeschreven en niet ingeschreven contacten die recent een product gekocht hebben
17
Segmentatie Met advanced tools nog veel meer mogelijkheden
MailChimp Pro Nog meer uitgebreid Segmenten maken op bezochte sites van doelpubliek of sociale netwerken
18
Automatisering Gratis automatiseringstool
Doelgerichte mails verzenden: triggers -> specifieke datum, evenement, activiteit contact -> automation builder: segmenteren, plannen en lay-outen in één handige tool campagnes die informeren, belonen en contacten sterk engageren -> automatisch Vergelijking Gewone campagne: zelfgekozen timing Automatisering: trigger -> verjaardag korting, sollicitaties = efficiënt, hogere ROI
19
voorbeelden
20
Integratie andere app Social media Taken uitvoeren Optioneel en gratis
GEEN codering skills
21
Wat kun je ermee doen? Subscribers toevoegen Data synchroniseren
Content importeren Campagne bekijken Klanten uitnodigen => PayPal
22
Merge tags Lijst Info linken Omzetting
23
Voorbeeld
24
Rapportage s aangekomen? Nee! Hard bounces Soft bounces Ja!
25
voorbeelden
26
E-commerce ROI Automatische mails
Advertenties Facebook, Instagram, Google ROI
27
voorbeelden
28
EINDE
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.