Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMerel Bosman Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Programma BV2013 Een korte schets van het waarom, wat en hoe van het verbeterprogramma BV2013 12 juni 2012
2
Waarom BV2013? De Erasmus Universiteit Rotterdam wil zich kunnen meten met de top van de universiteiten. Op een reeks wetenschapsgebieden kan de EUR zich meten met de beste universiteiten in de wereld. Toch moeten we op een aantal terreinen nog flinke stappen voorwaarts maken om tot de top te behoren. Om die ambitie te realiseren moet de ondersteuning van ons onderwijs en onderzoek van topniveau zijn. Die topkwaliteit kunnen we momenteel - niet op alle fronten - leveren. Daarom is vanaf medio 2010 nagedacht over het slimmer organiseren van ondersteunende werkprocessen. Dit heeft geleid tot de inrichting van het programma Bedrijfsvoering 2013.
3
BV2013: voorwaarde voor het leveren van topprestaties
4
Wat doet BV2013 voor de EUR? Het programma zorgt voor verbeteringen op 6 gebieden: Onderwijs- en Onderzoeks-ondersteuning (Marieke Veenstra) ICT & Bedrijfsproces-integratie (Dominique Campman) Marketing & Communicatie (Pieter Kuijt) Campus Services (Kees Lansbergen) Management- en stuurinformatie & Finance (Celia Taia Boneco) HR&O (Borg van Nijnatten)
5
Onderwijs- en onderzoeksondersteuning
Hoe zien die verbeteringen er concreet uit? (1/6) Onderwijs- en onderzoeksondersteuning Samen Slim Werken Moderne onderwijsondersteuning voor studenten en docenten van toelaten tot afstuderen in één SIS studie-informatie 24/7 bereikbaar rapportages en managementinformatie flexibel, betrouwbaar, goed uit te bouwen Ontzorgen & Ontplooien Professionele support voor onderzoekers partnership bij projecten promotieproces goed in beeld publiceren met meer impact profileren van toponderzoekers
6
ICT en Bedrijfsprocesintegratie
Hoe zien die verbeteringen er concreet uit? (2/6) ICT en Bedrijfsprocesintegratie Bouwt mee aan de ‘intelligente’ universiteit Brengt eerst de basis op orde: architectuur: afspraken over hoe wij met ICT omgaan wireless campus state of the art mail-, opslag- en samenwerksysteem studenten 1 EUR- brede werkplek medewerkers energiezuinige en betrouwbare serverruimtes moderne server-, opslag- en backup-voorzieningen integratie ICT-organisaties een ICT-vraagorganisatie het ICT- fundament waarop we verder kunnen bouwen
7
Hoe zien die verbeteringen er concreet uit? (3/6)
HR&O Talent herkennen, erkennen, ontwikkelen en koesteren Scouting en recruitment Belonen en Prikkels Talent bekend (nog in ontwikkeling) Snel en gemakkelijk personeelszaken regelen Tijd- en verlofregistratie Keuzemodel arbeidsvoorwaarden Reiskostendeclaraties Adresgegevens wijzigen Resultaat- en ontwikkelingscyclus Salarisstroken inzien Goede zorg en ‘a warm welcome’ voor internationale collega’s en studenten Huisvesting Aankomst en indiensttreding Tweetaligheid HR dienstverlening Processen en procedures Informatievoorziening Een opleidingsbouwwerk voor projectleiders en medewerkers (obp) Opleidingsbeleid Training en Opleiding BV2013 Inkoop- en selectiecriteria Training en Opleiding structureel maken Managent Development-programma PE puntenstelsel
8
Hoe zien die verbeteringen er concreet uit? (4/6)
Campus Services AV & Onderwijsomgeving Studie & Bibliotheekomgeving Veilige campus Bruisende campus = Kwaliteit en Rendement = Genoeg goede studieplekken = 24/7 Open & Veilig = Internationaal & uitnodigend
9
Management- en Stuurinformatie
Hoe zien die verbeteringen er concreet uit? (5/6) Management- en Stuurinformatie Gemeenschappelijke taal Vergelijkbare cijfers Eenduidige & heldere sturing Het project MSI zorgt ervoor dat management- en stuurinformatie beschikbaar komt: Op het niveau van het College van Bestuur en het overleg CvB/Decanen Op de domeinen Onderwijs, Onderzoek, HR en Financiën
10
Marketing & Communicatie
Hoe zien die verbeteringen er concreet uit? (6/6) Marketing & Communicatie Revitalizing the EUR brand CRM/ lead management Study choice center Facilities international marketing Upgrading alumni processes Upgrading web functions Publishing platform Management bulletin Media monitoring Getting connected @marketing & communications
11
Kernwaarden bepalen hoe we te werk gaan
Samen Je zoekt en maakt contact. Je staat open voor de mening van anderen. Je gunt elkaar succes en viert successen met elkaar. Doelgericht Je vertaalt doelen in concreet meetbare resultaten. Je realiseert de met jou overeengekomen doelen en bent hierop aan te spreken. Je lost knelpunten op die het doel in de weg staan. Verantwoordelijk Je haalt en geeft feedback. Je neemt initiatief tot verbetering en inspireert. Je staat voor je eigen resultaat én voor het totaal.
12
Veranderen doen we met elkaar
Programma, projecten en lijnorganisatie werken samen aan het ontwikkelen van oplossingen en vernieuwingen Experts en betrokkenen denken mee met projectleiders in expertgroepen, werkgroepen, klankbordgroepen, grote bijeenkomsten Samen vormen we een veranderorganisatie
13
Programma én lijn zijn nodig om veranderingen goed te laten ‘landen’ in de organisatie
Verandering lonend maken Begrip voor verandering kweken Eigenaar zijn Bewust van noodzaak Zorgen dat mensen kunnen veranderen Steun voor verandering laten groeien Eigen maken Helpen bij het doorgronden van de verandering en het vertalen naar de eigen situatie 13
14
Want.. winnen doe je samen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.