De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

ITU World Triathlon Grand Final

Verwante presentaties


Presentatie over: "ITU World Triathlon Grand Final"— Transcript van de presentatie:

1 ITU World Triathlon Grand Final
Rotterdam

2 Feitjes over de triathlon

3 Prospects Sponsoring

4 Insights Consument: Sponsor: De sport: Markt: Waarde aan beleving
Sport individualiseert Sporten buiten verenigingen om Hardlopen en fitness populair  Sponsor: Bever gaat verbreden Zwemkleding en fietskleding nieuw Slogan: “Iedereen is een buitenmens” Doelgroep: Avontuurlijke reiziger en de outdoor sporters Nieuwe eigenaar  Consument: Waarde aan beleving Zoekt naar een merk dat bij hen past De sport: Sterke groei Uitdaging voor iedereen Verschillende niveaus

5 Doel & Corporate Story Doel Slogan “Iedereen is een buitenmens”
Op een nieuwe manier de stijl overbrengen op de doelgroep Associaties veranderen/uitbreiden Slogan “Iedereen is een buitenmens” Associaties Modder Kamperen Berg beklimmen

6 De buitenmens Buyer Persona
Onder buitenmens wordt de dagelijkse stadsmens bedoelt. Deze buitenmens is ook uitgerust met items die bij de Bever stores worden aangeboden. Veelal denken mensen bij het horen van de naam ‘Buitenmens’ aan iemand die het reisavontuur aangaat. Aan personen die in verband worden gebracht met een voorliefde voor reizen en ontdekken. Maar een Buitenmens is veel meer dan dat alleen. Iedereen is een buitenmens. Van een moeder die haar zoon op de fiets naar school brengt tot de gepensioneerde buurman die dagelijks in het stadsbos wandelt. Al deze personen hebben raakvlakken met de buitenmens die als doelgroep centraal staat gedurende deze campagne. Een buitenmens zijn ook stadsmensen die buiten sporten! Bever goes Urban Hardlopen Fietsen zwemmen

7 Story Bever & Triathlon
Nieuwe doelgroep aanboren Triathlon sport Bereiken Outdoor doelgroep Middel Doel Nieuw merkimago creëren Verkoop stimuleren Bever faciliteert in de drie fundamentele disciplines van de sport Sportieve prestaties leveren in de mooiste stad van Nederland

8 Sponsorconcept Beverbucketlist

9 HHH model Als eerste is er onderscheid gemaakt in Hero, Hub en Hygiene wat hierboven te zien is. Daarnaast is er om de campagne meer vorm te geven gekeken naar verschillende content thema’s. We hebben zes thema’s gebruikt die wij dachten dat bij bever en de triathlon past. Deze thema’s zijn: Triathlon Urban outdoor Imago Bever Sponsors Informatie plus inschrijving triathlon Bucketlist Platform We hebben dit onderscheid gemaakt zodat de campagne alle belangrijke thema’s bevat.

10 Touchpoints campagne Bever Triathlon
De campagne start 2 maanden voor de start van de triathlon om relevant te blijven. Eerste touchpoint Persconferentie met Bever als hoofdsponsor ITU Triathlon. Ter gelijker tijd wordt de Bever Bucketlist geintroduceerd. Tweede touchpoint motivatiefilmpje met de boodschap Bever ook voor al jou stadse avonturen. Derde touchpoint eerste challenge die je kan uitvoeren. Dit heeft te maken met Hardlopen voor deze challenge kan je verschillende dingen doen waar punten aan zijn verbonden. Dit is terug te vinden in het boekje van Dia 8 Bij elke challenge wordt de link gelegd met inschrijving van triathlon en de bucketlist platform. (Hier kan je de gemaakte challenges afstrepen met bewijs!) Vierde touchpoint tweede challenge die uitgevoerd kan worden. Zwemmen wederom verschillende dingen die je kan terug te vinden in het boekje van Dia 8 Vijfde touchpoint derde challenge uitdagingen wederom terug te vinden wat je voor deze challenge kan doen. (Dia 8) Zesde touchpoint vierde en laatste challenge Bever uitdaging. Wederom verschillende dingen die je kan doen hiervoor (Dia 8) Bij deze touchpoint zal ook nog een herinnering filmpje gemaakt worden met de boodschap: Heb jij al je spullen al. (Link met Bever website) Om de twee weken worden de challenges uitgevoerd. Omtrent deze challenges zal er content over de challenges gepost worden.

11 Financiën Opbrengsten: Meer conversie op nieuwe assortimenten
Kosten: Flyers/Posters: 500 euro Content beheren: kosten onbekend Aftermovie(Tv/Radio): 1500 euro Bucketlist activiteiten: in beheer Deelname Expo Triathlon: 1000 euro Totale kosten(schatting): €4500,- Opbrengsten: Meer conversie op nieuwe assortimenten Merkimago verbeteren Grotere doelgroep aanboren Financiën is zeer summier. Kosten zijn een schatting meer focussen op de opbrengsten

12 Q&A


Download ppt "ITU World Triathlon Grand Final"

Verwante presentaties


Ads door Google