De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Open ruimte door kleinschaligheid

Verwante presentaties


Presentatie over: "Open ruimte door kleinschaligheid"— Transcript van de presentatie:

1 Open ruimte door kleinschaligheid
Twickel College Borne Open ruimte door kleinschaligheid

2 Informatieavond Centrale inleiding Decentrale presentaties
Verschillende onderwijsstromingen 2 rondes (20:00 uur en 20:30 uur)

3 De school Breed instroompunt (onderbouwlocatie):
VMBO (BBL t/m TL): leerjaar 1 en 2 HAVO en Atheneum: leerjaar 1 t/m 3 Middenbouw vrijeschool onderwijs: klas 7 en 8 300 Leerlingen

4 Dakpanklassen BK, KT, TH en HA Recht doen aan individuele verschillen
Perspectief op bovenste dakpanniveau Perspectief op opstromen

5 Kenmerken Nieuw gebouw Moderne faciliteiten
Kleinschalig, gemoedelijk en veilig Leerling wordt gezien

6 Missie Socialiseren Kwalificeren Subjectiveren

7 Kwalificeren: Toerusten met kennis, vaardigheden en houdingen relevant voor de bovenbouw Subjectiveren (persoonsvorming): Ontwikkeling tot volwassen en verantwoordelijke mensen Socialiseren: Betrokken, betrouwbaar, respectvol en zorg hebbend voor elkaar

8 Onderwijs Eigentijds en vernieuwend onderwijsaanbod
Bijzondere onderwijsconcepten Minder cijfers Meer woordelijke beoordeling Voorbereiden bovenbouw

9 HAVO en Atheneum Themaprogramma
Vaardigheden, enthousiasmeren en inspireren Basisprogramma Drieledig onderwijsprogramma Basiskennis en niveaubepaling Keuzeprogramma Verdieping en maatwerk

10 BK-band VMBO BK-klassen Twee uur per dag thematisch onderwijs
Contextueel Praktisch Gastsprekers en bedrijfsbezoek

11 Mentoraat Sterk mentoraat: Mentoruur 2 jaar dezelfde mentor
Wie ben ik? Wat kan ik? Wat wil ik? (loopbaanontwikkeling) Ontwikkelingsgebieden? Mentoruur 2 jaar dezelfde mentor

12 Dyslexie ICT Dyslexiepas Tijdverlenging Voorleessoftware
Gedigitaliseerd onderwijsaanbod Laptopkarren Basisvaardigheid 21e eeuw Geen laptopschool

13 Waarom Twickel Borne? “Juf vertelde me altijd wat ik moest doen.
Ik mag nu laten zien wat er in mijn hoofd zit” (Leerling klas 1) “In de woordelijke beoordeling laat de docent precies zien wie mijn kind is en wat er speelt in zijn ontwikkeling.” (Ouder leerling klas 2)

14 De leerling aan het woord

15 Presentaties Ronde 1: 20:00 uur Ronde 2: 20:30 uur Presentaties Lokaal
BK 0.04 en 0.06 KT 1.03 en 1.04 TH 2.03 en 2.04 Havo en Atheneum 1.05 Vrijeschool onderwijs 2.05

16 Dank voor uw aandacht


Download ppt "Open ruimte door kleinschaligheid"

Verwante presentaties


Ads door Google