De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Apeldoorn.nl vernieuwd live op 6 februari a.s.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Apeldoorn.nl vernieuwd live op 6 februari a.s."— Transcript van de presentatie:

1 Apeldoorn.nl vernieuwd live op 6 februari a.s.
PMA 26 januari 2012

2 Korte terugblik Bezwaren huidige website Doelen renovatie en resultaat Communicatie kanaalsturing

3 Korte terugblik Voorbereiding: wensen inventariseren voor vernieuwen website Besluitvorming over vorm, inhoud en organisatie in mei 2011 door MT Werkproces van huidige naar nieuwe website: inhoud, webrichtlijnen en informatiebron klantvragen Testen in december: Burgerpanel, veiligheid en webrichtlijnen 6 februari 2012: live-gang website

4 Diverse zoekfuncties en menu
Groot deel homepage is nieuws

5 Bezwaren huidige website
Uitkomsten rapport: Informatie is aanbodgericht Website is traag door omvang ( pagina’s) Zoekfunctie functioneert onvoldoende, waardoor producten en diensten onvoldoende toegankelijk zijn

6 Uitgangspunt is dienstverlening
Click Call Face

7

8 Hoofddoel renovatie Een betere website:
die voldoet aan de eisen van deze tijd die efficiënter is in het beheer wat een kostenbesparing oplevert

9 Doel renovatie Website opgebouwd vanuit de vraag van de klant!
Zoekopties zijn: product top 10 en veelgestelde vragen

10 Meest bezochte onderwerpen

11

12

13

14

15 Doel renovatie Eenvoudig zoeken informatie door één zoekbalk op de
homepage

16 Tik een woord of vraag in

17 Advies eerste stap, direct naar afspraak

18 2 keer klikken voor zoekresultaat
al 2 keer klikken voor zoekresultaat

19

20

21

22 Doel renovatie Informatie die via de kanalen
(internet, telefoon, balie, en post) aan de klanten wordt gegeven, is gelijk.

23 Hoe is dit georganiseerd?
De informatie wordt centraal beheerd door het webteam (deel capaciteit en middelen uit organisatie naar webteam) Medewerkers KCC gebruiken info website met aanvullende info voor intern gebruik

24 Interne informatie KCC
Telefoon top 10 Actuele info

25 Interne informatie Interne informatie KCC Info medewerker KCC

26 Doel renovatie Sneller door minder pagina’s en
archief. Van pagina’s naar pagina’s om te beheren door opschonen en info samen te voegen. Agenda en verslagsysteem raad: Notubiz vanaf oktober 2011 Webarchief pagina’s vanaf 2004 (onderdeel van pagina’s)

27 Via website bereikbaar

28 Doel renovatie Kwaliteit en kwantiteit gewaarborgd,
want is eenvoudiger bij te houden door kleinere omvang en gecentraliseerd webbeheer.

29 Actualiteit vraaggericht

30 Formulieren in één overzicht op de site
Serviceblok Formulieren in één overzicht op de site

31 Doel renovatie Voldoen aan een groot deel van
de door het Rijk vastgestelde webrichtlijnen.

32 Lopende tekst invoegen
Voorlezen tekst Lopende tekst invoegen Grootte bestanden

33 Overzichtelijke tabellen, leesfunctie
Lopende tekst invoegen Overzichtelijke tabellen, leesfunctie

34 Maak een afspraak op www.apeldoorn.nl
of bel

35 Meld deze op www.apeldoorn.nl
of bel

36 Kijk op www.apeldoorn.nl

37 uitnodigend en vraaggericht
CLICK uitnodigend en vraaggericht CALL in 1 keer goed FACE op afspraak maatwerk


Download ppt "Apeldoorn.nl vernieuwd live op 6 februari a.s."

Verwante presentaties


Ads door Google