De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 2

Verwante presentaties


Presentatie over: "Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 2"— Transcript van de presentatie:

1 Direct E-mail: les 4 C-propedeuse, studiejaar 2013-2014, blok 2
01/08/2018 Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 2 naam docent: Nynke Verhoeven

2 Programma van vandaag E-mailmarketing (begrippen, feiten, cijfers)
01/08/2018 Programma van vandaag marketing (begrippen, feiten, cijfers) Waar moet een goede DEM aan voldoen? Verder met het marketingcommunicatieplan

3 01/08/2018 Lesdoelen Studenten kennen feiten en cijfers van marketing en de meest gebruikte begrippen van marketing. Studenten weten hoe ze een DEM moeten analyseren op sterkte en minder sterke punten. Studenten kunnen een doelgroep en een persona beschrijven. Studenten kunnen SMART-doelen stellen. Studenten begrijpen het begrip ‘boodschap’ en kunnen dit toepassen in een campagne.

4 Even checken … Wat is direct marketing? Wat is e-mailmarketing?
01/08/2018 Even checken … Wat is direct marketing? Wat is marketing? Wat is marketing? Wat is een prospect en wat is een suspect? Wat doet het cluster klantwaardemanagement? Bij welk organisatiecluster werk je als campagnemanager?

5 Voorbeeld van een motto …
01/08/2018 Voorbeeld van een motto … Bron: geraadpleegd d.d

6 Een stelletje begrippen
01/08/2018 Een stelletje begrippen verschil nieuwsbrief – direct , event-driven B-2-B en B-2-C. opt-in en opt-out, werk DDMA ‘warme’ en ‘koude’ acquisitie accountability Customer Lifecycle-programma. Big Data, tips voor een goede DEM op mobiel, tablet en smartphone, segmentatie van klantenbestanden.

7 E-mailmarketing De voordelen: Snel, flexibel
01/08/2018 marketing De voordelen: Snel, flexibel Targeting op persoonsniveau Meetbaar Schaalbaar Lage kosten per contact Eenvoudig testen en optimaliseren Automatisering Lead- en trafficgeneratie

8 E-mailmarketing De nadelen: Concurrentie Hoe hou je de interesse vast?
01/08/2018 marketing De nadelen: Concurrentie Hoe hou je de interesse vast? Adressenbestand up-to-date houden Aflevering inbox nooit 100%: Soft bounces Hard bounces

9 Huiswerk voor de volgende les
01/08/2018 Huiswerk voor de volgende les Per tweetal: kies een DEM en analyseer de DEM aan de hand van de punten die we in deze les besproken hebben. Vat samen in drie sterke en drie zwakke punten: zorg dat je die kunt onderbouwen! Verwerk de punten in een presentatie: één slide met de DEM, één slide met de sterke en één slide met de zwakke punten. Neem de slides mee naar de volgende les: wie weet krijgen jullie de beurt om te presenteren. Lees hoofdstuk 4 ‘Het Merk’ uit de reader

10 01/08/2018

11 Waar moet een DEM aan voldoen? 1/7
01/08/2018 Waar moet een DEM aan voldoen? 1/7 De ene DEM is de andere niet. Technische en communicatieve eisen (juridische eisen volgen in week 4). Een DEM alleen is niet genoeg.

12 Waar moet een DEM aan voldoen? 2/7
01/08/2018 Waar moet een DEM aan voldoen? 2/7 De ene DEM is de andere niet: Wat wil je bereiken? Look & feel DEM = boodschap Snelle verkoop – opbouwen relatie Wie ontvangt de DEM? (Ken je doelgroep!)

13 Waar moet een DEM aan voldoen? 3/7
01/08/2018 Waar moet een DEM aan voldoen? 3/7 Technische eisen Wat gebeurt er als het plaatje wegvalt? Kleurenblindheid (colorfilter.wickline.org) Weergave browsers Schaalbare tekst Weergave speciale tekens (ë, €) Contrast Links naar landingspagina en internetversie Bestandsformaat in kB ingeval van downloads

14 Waar moet een DEM aan voldoen? 4/7
01/08/2018 Waar moet een DEM aan voldoen? 4/7 Communicatieve eisen  Zes basisregels: Personaliseer Verkoop product niet in de titel Opmaak Maak een verhaal Call-to-action Feedbackmogelijkheid

15 Waar moet een DEM aan voldoen? 5/7
01/08/2018 Waar moet een DEM aan voldoen? 5/7 Communicatieve eisen: AIDA: Attention Interest Desire Action

16 Waar moet een DEM aan voldoen? 6/7
01/08/2018 Waar moet een DEM aan voldoen? 6/7 Communicatieve eisen: vormgeving Korte alinea’s Pakkende kopjes Voldoende witruimte en marges Functioneel kleurgebruik Eenvoudige illustraties

17 Waar moet een DEM aan voldoen? 7/7
01/08/2018 Waar moet een DEM aan voldoen? 7/7 Een DEM alleen is niet genoeg no-reply back-office de wereld verandert (snel) en: de campagne

18 01/08/2018 PAUZE

19 Marketingcommunicatieplan- opdracht
01/08/2018 Marketingcommunicatieplan- opdracht Doelgroepen: profielschets – persona – één persoon In tweetallen: kies één doelgroep en bepaal de persona Teken de persona op de flap

20 Opzet marketingcommunicatieplan
Algemene inleiding (algemene beschrijving bedrijf, ontstaan, doel/visie/missie/motto, producten/diensten, huidige klanten, aantal medewerkers, plaats) Analyse van het bedrijf: SWOT + conclusie(s) Doelgroepen van de campagne Doelen van de campagne en de boodschap Creatief concept Inzet middelen (DEM) (doelgroepmiddelenmatrix, planning, budget) Gebruik het hoofdstuk ‘Niveau’s van communicatieplannen’ uit de reader!

21 Huiswerk voor de volgende les
01/08/2018 Huiswerk voor de volgende les Per tweetal: kies een DEM en analyseer de DEM aan de hand van de punten die we in deze les besproken hebben. Vat samen in drie sterke en drie zwakke punten: zorg dat je die kunt onderbouwen! Verwerk de punten in een presentatie: één slide met de DEM, één slide met de sterke en één slide met de zwakke punten. Neem de slides mee naar de volgende les: wie weet krijgen jullie de beurt om te presenteren. Lees hoofdstuk 4 ‘Het Merk’ uit de reader


Download ppt "Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 2"

Verwante presentaties


Ads door Google