Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKurt Cools Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Direct E-Mail: aftrap C-propedeuse, studiejaar 2012-2013, blok 2
24/07/2018 Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 2 Anne Coppens, Ralph Niels, Nynke Verhoeven
2
Programma van vandaag Voorstellen: wie = wie ? Introductie course DEM
24/07/2018 Programma van vandaag Voorstellen: wie = wie ? Introductie course DEM Klassen samen Wat gaan jullie doen? Competenties en indicatoren Beoordeling Literatuur Inhoud, planning, organisatie Afspraken
3
Wie is wie? anne.coppens@han.nl ralph.niels@han.nl
24/07/2018 Wie is wie?
4
Klassen samen en werken in tweetallen
24/07/2018 Klassen samen en werken in tweetallen C1P en C1R samen 1 a 1,5 uur hoorcollege in D1.06 Aan het werk in D1.06 en D0.10 Altijd twee docenten en regelmatig drie tegelijk De campagne, plan en DEM maken jullie in tweetallen
5
Alwéér een communicatieplan?
24/07/2018 Wat gaan jullie doen? Theorie bestuderen (uitleg in hoorcolleges) Aan de slag met de opdracht: “Bedenk een marketingcampagne voor een bedrijf, leg dat vast in een communicatieplan waarin de Direct centraal staat, bedenk de DEM en realiseer de DEM.” Alwéér een communicatieplan?
6
Competenties en indicatoren (1)
24/07/2018 Competenties en indicatoren (1) Competenties: analyseren, ontwerpen, realiseren, evalueren, communiceren Ana1.1 Je kent de belangrijkste principes van direct marketing 2.0 en past ze toe in je DEM Ana1.2 Je analyseert bestaande DEM’s en verbindt hieraan conclusies voor je eigen DEM
7
Competenties en indicatoren (2)
24/07/2018 Competenties en indicatoren (2) Competenties: analyseren, ontwerpen, realiseren, evalueren, communiceren Ont1.1 Je ontwerpt creatieve concepten in overeenstemming met je creative brief (=campagne/communicatieplan). Ont1.2 Je motiveert en beargumenteert de gemaakte keuzes bij het tot stand komen van je DEM.
8
Competenties en indicatoren (3)
24/07/2018 Competenties en indicatoren (3) Competenties: analyseren, ontwerpen, realiseren, evalueren, communiceren Rea1.1 Je segmenteert je klantenbestand overeenkomstig je doelgroepen waarbij je meerdere criteria gebruikt. Je kunt hierbij de theorie over databases correct toepassen. Rea1.2 Je schrijft doelgroepgerichte teksten volgens de opgegeven richtlijnen. Rea1.3 Je maakt verschillende versies van je DEM en test en verstuurt deze. Je houdt hierbij rekening met de specifieke eisen van verschillende clients. Rea1.4 Je zorgt er voor dat de inhoud van de mail persoonlijk is en dynamisch geladen wordt uit een gegevensbestand, en daarbij afgestemd is op de doelgroepen
9
Competenties en indicatoren (4)
24/07/2018 Competenties en indicatoren (4) Competenties: analyseren, ontwerpen, realiseren, evalueren, communiceren Eval1.1 Je meet de respons en kunt deze gegevens interpreteren.
10
Competenties en indicatoren (5)
24/07/2018 Competenties en indicatoren (5) Competenties: analyseren, ontwerpen, realiseren, evalueren, communiceren Comm1.1 Je past de grammaticale regels van het Nederlands foutloos toe.
11
Beoordeling Toets Communicatie (individueel) cijfer (30%)
Toets Realisatie (individueel) cijfer (20%) Communicatieplan (duo) cijfer (20%) Demonstratie (duo) cijfer (30%) Overdrachtspresentatie (duo) vink Doelgroepteksten (individueel) vink
12
Verplichte literatuur
24/07/2018 Verplichte literatuur Postma, Paul, (2011), Handboek Direct Marketing 3.0 Online & Offline, Amsterdam: Kluwer Byttebier, Igor, (2003) Creativiteit Hoe? Zo!, Tiel: Lannoo. Zesde druk.
13
… en deze hebben jullie al:
24/07/2018 … en deze hebben jullie al:
14
Inhoud Beroepstaak Opzet van de course
Ontwerp, realiseer en evalueer een direct e/mail Opzet van de course De communicatielijn De creatieve lijn De realisatielijn Je werkt vanaf het begin in tweetallen Samenstelling en keuze onderwerp: in creatieve lijn
15
Realisatie Zorg dat je voor de eerste les realisatie (vrijdag- middag 16-11) de volgende software op je laptop geïnstalleerd hebt: Microsoft Excel (vanaf versie 2007, voor Windows of OSX) HTML-editor zoals Dreamweaver
16
Planning Tot week 5: 1 Communicatie, 1 Creativiteit en 1 Realisatie
In week 5: overdrachtspresentaties Vanaf week 5: 1 Communicatie en 2 Realisatie Week 8: eindpresentaties Week 9: toetsen Communicatie en Realisatie
17
Huishoudelijke mededelingen
24/07/2018 Huishoudelijke mededelingen Direct Mail op HAN Online (Scholar): Publicatie lessen en ander materiaal Woensdag van 9.00 tot Communicatie D1.06 Donderdag van 9.00 tot Creativiteit D1.06 Vrijdag van tot Realisatie D1.06 Start met hoorcollege, daarna practicum. Start lessen: woensdag en donderdag om 9.00 uur (tot uur), vrijdag om uur (tot uur) Te laat? Wachten tot practicum begint! Aanpassen per docent / klas
18
Werken in tweetallen Vorm direct na de aftrap tweetallen
Mail je tweetal naar: uiterlijk uur vandaag!
19
Vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.