Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdNele de Coninck Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Relevantie is het sleutelwoord!
2
Content Marketing is ‘hot’
3
Een voorbeeld Stel, je wilt je plafond gaan schilderen.. Maar je weet niet precies hoe dat moet. Wat doe je? Juist, je gaat googlen.
4
Een voorbeeld
5
Een voorbeeld
6
Een voorbeeld
7
Content Marketing Een vorm van marketing (branding) waarbij het bieden van relevante informatie (content) voor de doelgroep centraal staat.
8
Mensen ontwijken advertenties, maar zijn gek op een goed verhaal
9
Content is On Demand
10
Iedereen publiceert: content overload
11
Consumenten én professionals gaan zelf op zoek naar antwoorden
12
Hoe stijg je boven de concurrentie uit met je content?
13
Méér content is niet het antwoord.
14
Stelling van de eindeloos typende apen
+ + =
15
Een Content Team vol.. Targets gebaseerd op tijd & aantallen
.. eindeloos typende apen? Targets gebaseerd op tijd & aantallen Contentplanning langs de tijd-as „Heeft iemand nog een idee voor een blog komende week, de agenda is nog leeg” Typen, typen, typen, hopend op uiteindelijk een resultaat
16
Dat kan beter. En slimmer.
18
Inzicht in de doelgroep
David Jonge vader, voorkeur voor visuele media; doet grondig onderzoek; kind van online generatie; kiest voor economische oplossingen Uitwerking in Persona’s Demografische eigenschappen; maar zeker ook: Beschrijving situatie Waar doet het pijn? Wat zijn de belangrijkste criteria bij aankoop? Welke tone of voice werkt goed?
19
Inzicht in de klantreis
Buying Stages Awareness Consideration Action Loyalty In iedere fase andere informatiebehoeftes per persona én andere relevante content types
20
Goede content vormt antwoorden op vragen van je doelgroep/persona, afgestemd op: aankoopstadium en mediavoorkeuren
21
De basis is altijd
22
Content marketing iets voor jou?
Eerlijk is eerlijk: niet voor iedereen geschikt Strategie van de lange adem Grootste kans op succes: Lange buying cycle Kennis-/informatiegedreven aankoopproces Behoefte aan lead-generatie Hoge aankoopwaarde / customer lifetime value Maar.. er zijn altijd kansen, ook op kleine schaal Grootste uitdaging: in beeld komen in de Awareness fase
23
Awareness – Bloggen & Vloggen
Deel je kennis, visie en verhaal op een aantrekkelijke manier…
24
Awareness – Social Media
.. en zet social media in om de content verder te verspreiden “Great content is fire.. .. social media is gasoline” - Jay Bear
25
Awareness – Native advertising
Betaal voor plaatsing relevante content
26
Awareness - Gastbloggen
Liever: deel je kennis (gratis)op platformen waar je doelgroep zich bevindt
27
Awareness – Influencers
Werk samen met influencers om je boodschap bij de doelgroep te krijgen
28
Awareness – Influencers
Aantal volgers op Instagram voor.. VOGUE Chiara Ferragni (The Blonde Salad)
29
Awareness – Influencers
Aantal volgers op Instagram voor.. VOGUE Chiara Ferragni (The Blonde Salad) 3.5 Miljoen 3.3 Miljoen
30
Awareness – Influencers
31
Awareness – Influencers
32
Awareness – Events Organiseer een event, vertel je verhaal, nodig sprekers uit
33
Mogelijke aanpak per buying stage
Awareness: kom in beeld en prikkel je doelgroep Consideration: help je prospect bij het nemen van beslissing Action: haal prospect over door tonen toegevoegde waarde Loyalty: blijf in dialoog met je klant, blijf top of mind
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.