Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Snelcursus digitaal tafelen
BV Exercitia’73
2
Inhoud Algemeen Werkwijze voor spelersopgave Werkwijze voor de scheidsrechter Het Digitale Wedstrijd Formulier
3
Inhoud 1 open de app 2 Tik op programma en kies de juiste wedstrijd 3 Tik op digitaal wedstrijd formulier (DWF)
4
Screenshot 1 open de app
5
Screenshot 2 Tik op programma en kies de juiste wedstrijd
6
Screenshot 3 Tik op digitaal wedstrijd formulier (DWF)
7
Werkwijze voor spelersopgave
Spelersopgave kan alleen de trainer-coach doen. Hierin moet de coach aangeven: → Wie er in de basis staan → Welk rugnummer iedereen heeft → Eventueel spelers toevoegen → Hij kan een captain aangeven → Als alles is ingevuld dient de coach het formulier te verzenden. Verstuur naar official, hierna kan er niet meer gesleuteld worden aan het DWF.
8
Werkwijze voor scheidsrechters
Open de juiste wedstrijd, als de teams staan op controleer, kun je de spelerskaarten controleren. Kies het team en je kan de legitimatiecontrole uitvoeren. Elke speler moet een groen vinkje krijgen. Indien de speler geen duidelijke foto heeft of foto klopt niet geef je dat aan. Kan de speler zich op een andere manier identificeren is er geen probleem anders haal je hem van het DWF af. Automatisch gaat de app alle spelers af. Als iedereen geweest is gaat de app naar: Controle gereed. Daarna op spelersopgave akkoord. Dit doe je bij beide teams.
9
Het Digitale Wedstrijd Formulier, wedstrijdverslag
1 Kies de juiste wedstrijd Tik op digitaal wedstrijd formulier Ga dan naar wedstrijd verslag (mocht dit niet werken staat eronder ook waarom het niet werkt) Hierna geeft de tablet aan dat het scherm te klein is toch doorgaan Hierna wordt er gevraagd dat het scorebord koppeling ok Er zit geen lopende klok in de app dus deze zul je, net als op het sheet, aan moeten geven. (de klok telt op? Of af?) Kies de juiste periode voor het invullen van het DWF Het invullen van het sheet gaat op volgorde en wordt gemaakt door: - Minuut (deze blijft staan) - Speler (aangeven door aan te tikken) - Gebeurtenis (dit kan een fout, score, ed zijn).
10
Hier heb ik helaas geen foto van maar spreekt voor zich.
3 Ga naar wedstrijd verslag (mocht dit niet werken staat eronder ook waarom het niet werkt)
11
4 Hierna geeft de tablet aan dat het scherm te klein is
toch doorgaan Hierna wordt er gevraagd dat het scorebord koppeling ok
12
5 Er zit geen lopende klok in de app dus deze
5 Er zit geen lopende klok in de app dus deze zul je, net als op het sheet, aan moeten geven. (de klok telt op? Of af?)
13
HET DWF
14
6 Kies de juiste periode voor het invullen van het DWF
15
7 Het invullen van het sheet gaat op volgorde en wordt gemaakt door:
- Minuut (deze blijft staan) - Speler (aangeven door aan te tikken) - Gebeurtenis (dit kan een fout, score, ed zijn).
16
Het Digitale Wedstrijd Formulier, wedstrijdverslag
Score Controleer de minuut, tik de speler aan, tik aan hoeveel punten die maakt. Hierin zijn de volgende keuzes: MIS 1 punt 2 punten 3 punten Fout Controleer de minuut, tik de speler aan, geef aan wat voor fout het is. Hierin zijn de volgende keuzes: p0 (fout, het spel vervolgt zich met zijkant) p1 (fout, vervolgt met bonus) p2 (fout, vervolgt met twee vrije worpen p3 (fout, op een driepunter)
17
Het Digitale Wedstrijd Formulier, wedstrijdverslag
Bijzondere fouten D diskwalificatie F vechten T technisch Tc Coach Tb bank B2 Bank U onsportief
18
Uitwerken van een gebeurtenis
Er wordt een driepunter geschoten. Er wordt een fout gemaakt op een niet-scorende speler Er wordt een fout gemaakt op een scorende speler in het tweepuntsgebied. Twee vrije worpen vinden plaats. Er wordt een speler gewisseld. We gaan naar het volgende kwart. Taak van de scheidsrechter: Tijdens alle `rust´ momenten controleert hij alle ingevulde gebeurtenissen op het sheet. Dit doet hij door ze aan te vinken en daarna op OK te drukken.
19
Hoe gaan we het DWF invullen?
Er wordt een driepunter geschoten. Er wordt een fout gemaakt op een niet-scorende speler Er wordt een fout gemaakt op een scorende speler in het tweepuntsgebied. Twee vrije worpen vinden plaats. Er wordt een speler gewisseld. We gaan naar het volgende kwart
20
screenshot Er wordt een driepunter geschoten.
Controleer de minuut, tik de speler aan en de gebeurtenis
21
screenshot 2) Er wordt een fout gemaakt op een niet-scorende speler.
Controleer de minuut, tik de speler aan, gebeurtenis = zie pijl
22
screenshot 3) Er wordt een fout gemaakt op een scorende speler in het tweepuntsgebied. Blauw= (minuut controle), speler (5) P1 Rood= (minuut controle), speler (3) +2 Blauw= (minuut controle), speler (3) MIS
23
screenshot 4) Twee vrije worpen vinden plaats.
Minuut, speler, gebeurtenis.
24
screenshot 5) Er wordt een speler gewisseld.
25
screenshot Speciale gebeurtenissen 6) We gaan naar het volgende kwart.
- Er wordt tijdens de wedstrijd bijgehouden achter de speler hoeveel punten en fouten deze heeft gemaakt. - Er ontstaat een rood vlaggetje waarneer een speler niet meer mee mag doen. - Maak je een fout kun je deze herstellen door de gebeurtenis aan te vinken en daarna op het prullenbak icoontje te drukken. - Vraagt een team een time out aan, tik op het klokje wat onder het team staat, de tijd begint te lopen. 6) We gaan naar het volgende kwart.
26
Speciale gebeurtenissen.
27
Afsluiten van de wedstrijd
Zorg dat alle gebeurtenissen zijn vastgelegd. Gaat daarna naar vastleggen. Geef aan de status van de wedstrijd en voeg eventuele opmerkingen toe. Bevestig het vastleggen. Vervolgens wordt het upgeload naar de bond. v
28
Zorg dat alle gebeurtenissen zijn vastgelegd.
Gaat daarna naar vastleggen.
29
Vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.