Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdEmilie Claessens Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Tentoonstellingscatalogus of digital exhibition report?
Informatie aan Zee 18/09/2015
2
Uitgangspunt Analyse van klassieke tentoonstellingscatalogus
Nieuw concept en mogelijkheden Interactie met publiek, experts… Digitale tentoonstellingsverhaal archiveren en ontsluiten Realisatie in fases: wireframes nieuwe website Athenaplus-tool voor online digitale tentoonstellingen en archivering: MOVIO Naar een ‘digitale asset’/digitale publicatie
3
Interactie en content van sociale media
5
Aanpak Co-creatief proces met workshops en externe begeleiding
Workshops met voorbereidend zoekwerk Positionering Museum M op het web
6
MOVIO
8
Foto gallerie Timeline Comments Audio- en videofragmenten
9
Voor - tijdens - na concept
Pinboard pagina’s VOOR Aankondiging van de tentoonstelling Beschikbare recensies uit het verleden Ontmoet de kunstenaar Avant première communicatie Poll: Ga je naar de tentoonstelling? Setup van de tentoonstelling Koop nu al tickets ... TIJDENS Tweets over de tentoonstelling Reviews van bezoekers toevoegen Mogelijkheid tot discussiëren Poll “hoe vond je de tentoonstelling” Producten uit de MuseumShop Recensies van de pers Digital exhibition ... NA Herbeleef de tentoonstelling Foto’s van de tentoonstelling Afsluiten van de tentoonstelling Extra fotomateriaal Behind the scenes materiaal Compilatie video over de bezoekers MuseumShop ...
10
Type inhoud HOOFDBEELD
Pinboard pagina’s HOOFDBEELD Sprekend beeld met titel & stukje currerende copy om de collectie in te leiden OWN CONTENT PRAKTISCH Informatie rond praktische invulling (datum, zaal of venue) CONTENT ELEMENTEN Blokje ter introductie van de artist Introductie van de curator Kaderen van de heisa rond een bepaalde tentoonstelling Woordje van de directeur ter aankondiging van de “This was 2015” OWN CONTENT / WIKIPEDIA TWEETS / INTERVIEWS Selectie van interessante tweets Selectie van interessante artikels / interviews ... SOCIAL CONTENT POLL INTERACTIE MET PUBLIEK REVIEWS BEZOEKERS OWN CONTENT (HELLO CUSTOMER)
11
Tentoonstellingspagina - Sarah Morris
Voor Tentoonstellingspagina - Sarah Morris Indicatie wanneer de collectie / tentoonstelling van Sarah Morris in Museum M te bekijken valt Stukje van Museum M over Sarah Morris Extra content & call to actions bv “Koop tickets” Social shares Fixed informatie rond start en einde tentoonstelling, venue & eventuele speciaal event
12
Pagina tentoonstelling - Sarah Morris
Voor Pagina tentoonstelling - Sarah Morris Recensies van andere bronnen Mogelijkheid tot plaatsen van vaste content blokken Grafisch bepalen welke contentblokken er zijn voor bijvoorbeeld tweets, Live streams Poll om te peilen naar de interesse om langs te komen Exclusiviteiten voor M-bassadeurs doorheen de site heel zichtbaar maken Relevante links naar meer informatie voor beleven met je familie, in groep of download van de app vb
13
Pagina tentoonstelling - Sarah Morris
Tijdens Pagina tentoonstelling - Sarah Morris De content varieert, zowel in intro, CTA als inhoudelijke blokken doorheen de levensduur van een tentoonstelling vb. recensies, tweets, andere poll vraag, items uit de M-shop worden toegevoegd
14
Pagina tentoonstelling - Sarah Morris
Tijdens Pagina tentoonstelling - Sarah Morris Live stream met tweets over Sarah Morris en deze tentoonstelling (hashtag gebruiken om te filteren) Content wordt extra toegevoegd indien deze beschikbaar wordt Relevante integratie van webshop items, gelinkt aan de tentoonstelling of overzichtspagina
15
Pagina tentoonstelling - Sarah Morris
Tijdens Pagina tentoonstelling - Sarah Morris Recenssies van de pers met betrekking tot de eigen tentoonstelling Aanwezige recenies uit de voor fase blijven online staan. De content hoeft niet te verdwijnen Interview met Sarah Morris op de avant première Eigen fotos en foto’s vanop Social Media Selectie van tweets, die meer aandacht krijgen op de overzichtspagina Relevante call to actions met betrekking tot deze tentoonstelling
16
Pagina tentoonstelling - Sarah Morris
Op elk moment tijdens, voor en na de tentoonstelling kan een CTA via deverkoopsbalk naar voor geschoven worden Ook na de tentoonstelling wordt de content overal aangepast
17
Online publiceren Archibald (ARCHives of Belgian Art – Letters and Documents van het Archief van Hedendaagse Kunst in België - KMSKB/AHKB) Codart Ezine iBooks Gutenberg.org …
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.