Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPaul McBride Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Hoe reclamewijs zijn kinderen in Vlaanderen
Hoe reclamewijs zijn kinderen in Vlaanderen? Resultaten van een grootschalig onderzoek Steffi De Jans, Liselot Hudders & Veroline Cauberghe Iedereen Reclamewijs - Da’s Wijs – 28 oktober 2016
3
Reclamewijsheid Cognitieve dimensie Morele dimensie
Affectieve dimensie
4
Onderzoek Advergame Online banner Native ad TV spot
5
Conditie 1 Conditie 2
6
Conditie 3 Conditie 4
7
510 participanten 7 – 12 jaar 12 scholen tablets
8
Reclamewijsheid
9
Reclameherkenning
10
Reclamebegrip
11
Affectieve dimensie
12
Morele dimensie
13
Reclame-effecten
14
Attitude t.o.v. het format
15
Merkherinnering
16
Zeurgedrag
17
conclusie
18
Conclusie reclamewijsheid
Kinderen kunnen beter traditionele televisiereclame herkennen dan nieuwe reclamevormen Kinderen hebben ook meer begrip van televisiereclame dan van de nieuwe reclamevormen, al hebben ze ook een goed begrip van online banners Kinderen staan vrij positief tegenover zowel de traditionele als niet-traditionele reclameformats Kinderen vinden de nieuwe reclameformats fair, net zoals de traditionele reclame
19
Conclusie reclame-effecten
Kinderen vinden advergames het leukste reclameformat Reclameherinnering is heel moeilijk bij online banners Kinderen stellen het meest zeurgedrag na blootstelling aan advergames Bedankt voor jullie aandacht
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.