De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MEER MAGAZINES MEER ROI

Verwante presentaties


Presentatie over: "MEER MAGAZINES MEER ROI"— Transcript van de presentatie:

1 MEER MAGAZINES MEER ROI

2 “You worry about the back covers. I’ll take care of the front covers.”

3

4 “The real value is in building on the trusted relationship
between the reader and the magazine itself” (Jim Jarrett, Mindshare UK) “In conclusion, if you want to reach influentials and get your brand talked about, there is no better place to start than with magazine brands” (Stephanie Arlett, Carat UK) “It was a great insight for us, on how to optimise the usage of magazines and tv in combination with other sales driving activities. […] With the well established brands that we have it will be cost efficient to use more magazines” (Catarina Tosic, Group Brand Manager, Henkel Sweden) “Our work with Mindshare and Ohal has conclusively shown just how powerful and frequently underestimated, magazines ‘ability are not only to get consumers closer to brands, but to make a substantial contribution to an advertiser’s bottom line when deployed and measured appropriately” (PPA Head of Research, Marius Cloete)

5

6 ROI STUDIES

7 ROI STUDIES

8 Resultaten van nationale en internationale studies komen overeen.
ROI STUDIES Resultaten van nationale en internationale studies komen overeen.

9 NIELSEN CATALINA SOLUTIONS (USA)
Op basis van 11 jaar trackingdata en campagnes voor 450 merken Magazines realiseren in vergelijking met andere media de hoogste ‘Return on Advertising Spend’ (ROAS) Gemiddeld leveren magazines 3,94 dollar op voor elke geïnvesteerde reclamedollar Bron: Nielsen Catalina Solutions (NCS) juni 2016

10 PRINT CAMPAIGN ANALYSIS MILLWARD BROWN (USA)
Analyse van 100+ campagne- effectiviteitsonderzoeken Magazines veroorzaken de hoogste stijging op ‘overtuigingsmetrics’ zoals merkvoorkeur en aankoopintentie Juist in combinatie met tv en online zijn print magazines zeer effectief ROI verbetert door zwaardere inzet magazines Bron: The Print Campaign Analysis , Millward Brown USA, oktober 2015

11 PRINT MAGAZINE SALES GUARANTEE (USA)
Branche-breed initiatief met belofte dat adverteerder geld terug krijgt wanneer magazine campagne niet resulteert in stijgende verkopen en een positieve ROI op de magazine- investeringen. Sinds cases uit diverse productcategorieën Sales uplifts van +2% tot +47% Gemiddeld leveren magazines 7,54 dollar op voor elke geïnvesteerde reclamedollar Bron: Print Magazine Sales Guarantee , MPA USA, heden

12 MEASURING THE EFFECTIVENESS OF PRINT MEDIA IN AN INTEGRATED MEDIA PLAN (EU)
Analyse van 500+ merkcampagnes uit 13 Europese landen Voor fmcg-producten heeft bioscoop de hoogste ROI, gevolgd door magazines In food en technologie industrie magazines hoogste ROI In alle categorieën behalen magazines topposities Bron: Measuring the effectiveness of print media in an integrated media plan, BrandScience (Omnicom Media Group), mei 2014

13 MAGONOMICS (UK) 136 fmcg-merken
Magazines realiseerden een 22% hogere ROI dan internet en 11% hogere ROI dan tv Gemiddeld bedraagt de ROI van magazines 167 Budgetverdeling liet overbesteding in hoofdmedium zien (afnemende meeropbrengst) 7% van budget ging naar magazines, bij zelfs verdubbeling van dit budget bereiken magazines nog niet het punt van de afnemende meeropbrengst Bron: Magonomics, PPA met Mindshare en Ohal, 2013

14 GFK META STUDIE CROSS MEDIA CASES (NL)
Magazines realiseren hoogste return on investment Magazines genereren een 30% sales uplift Effect magazines hoog door targeting en timing Magazines realiseren zelden hun volledige potentieel Gezien de prestaties verdienen magazines een groter aandeel in de mix Bron: GfK Meta study Cross Media cases NDP Nieuwsmedia, januari 2014

15 ROI STUDIES - Rapportages -
Nielsen Catalina Solutions (USA) Print Campaign Analysis Millward Brown (USA) Print Magazine Sales Guarantee (USA) Measuring the effectiveness of print media in an integrated media plan (EU) Magonomics (UK) GfK Meta study Cross Media cases NDP Nieuwsmedia (NL)

16 Meer informatie: info@mma.nl


Download ppt "MEER MAGAZINES MEER ROI"

Verwante presentaties


Ads door Google