Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSaskia van de Veen Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Congres Podiumkunsten – 30 mei 2017
Werving die werkt! Congres Podiumkunsten – 30 mei 2017 Janneke Barten: Fondsenwerving & Relatiebeheer Monique van Son: CRM coördinator
2
Wervingsdiner – J.C. Krol Soiree 2016
Werving die werkt! Wervingsdiner – J.C. Krol Soiree 2016 Succesfactoren: Zeer betrokken J.C. Krol comité Herkenbaarheid: 2-jaarlijks diner Thema: droom van de programmeur. Passie voor theater centraal. Werving grote gevers i.p.v. eenmalige giften Investering & opbrengst: Kosten: € 40 nieuwe Founders / TWG-leden - € over 5 jaar Tweejaarlijks wervingsdiner met deze keer 300 gasten. Geen kosten, we vragen wel om introducees. Aan het eind van de avond antwoordkaart: boter bij de vis! Betrokken Founders als ambassadeurs, enorm belangrijk!
4
Werving die werkt! Founderschap cadeau Succesfactoren:
Bestaand bestand van betrokken gevers Leuke uitnodigingen, persoonlijk contact, toegankelijk bedrag Investering & opbrengst: Kosten: weinig Opbrengst: 44 aspirant-Founders, waarvan min. 22 nieuwe Founders - € over 5 jaar Wat is het? Cadeaubon voor alle bestaande Founders, om iemand een jaar lang te laten profiteren van het Founderschap. Daarna worden ze benaderd of ze Founder willen worden.
5
Geautomatiseerde wervingscampagne
Werving die werkt! Geautomatiseerde wervingscampagne Servic achteraf: als de klant GEEN VS in de toekomst heeft => 3 passantentips als de klant WEL een VS in de toekomst heeft: geen napretmail gehad (eens per 3 maanden) genre = dans, klassiek, toneel, jeugd/jongeren, cabaret in het werkgebied woont geen Founder/Cultuurdrager is eens in de 6 maanden 3 dagen na de VS om uur => wervingsmail Cultuurdrager
8
Geautomatiseerde wervingscampagne - resultaat
Werving die werkt! Geautomatiseerde wervingscampagne - resultaat Aantal verstuurd: (tot nu toe) Opens: (56%) Clicks: (6% van opens) Aantal nieuwe Cultuurdragers: 61 stuks ad € (tot nu toe) Resultaat: 2,3%
9
Werving die werkt! Overwegingen: Telemarketingactie
Weerstand? Ervaring andere theaters? Uitbesteden of zelf? Risico? Geschikte propositie? Doel: meer cultuurdragers!
10
Telemarketingactie – klantselectie
Werving die werkt! Telemarketingactie – klantselectie Op basis van RFM-waarde: Recentheid: dec 2016: bezoekers na 1 sep 2015 Frequentie: 3 of meer keer geweest in S1516 en S1617 Monetair: € 100 of meer uitgegeven (€ 15 /ticket) Klanten binnen ons kerngebied en werkgebied Met een telefoonnummer
11
Telemarketingactie - resultaat
Werving die werkt! Telemarketingactie - resultaat Aantal gebeld: ± klanten Aantal nieuwe Cultuurdragers: 215 klanten ad € (in 2017) Resultaat: 16,6% Jaarlijks: 110 ad € per jaar Maandelijks: 105 ad € per jaar Aantal nieuwe Founders: 8 klanten ad € (in 2017) Kosten terugverdientijd: 8 maanden Gulle gever Ook vertellen: mecenas binnengehaald. Kosten opnemen of in ieder geval terugverdientijd van 8 maanden. Nauwelijks klachten.
12
Werving die werkt! Vragen? Einde presentatie
Wervingsdiner JC Kroll Soiree Founderschap cadeau Geautomatiseerde wervingscampagne Telemarketingactie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.