De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

29/06/2017 Campagne 2017.

Verwante presentaties


Presentatie over: "29/06/2017 Campagne 2017."— Transcript van de presentatie:

1 29/06/2017 Campagne 2017

2 Missio?

3 Missie Mensen leren over het christendom
De bouw van scholen, ziekenhuizen, kerken … steunen Christenen wereldwijd met elkaar in contact brengen

4 Vorming van priesters en kerkelijke verantwoordelijken steunen
Blijde boodschap verkondigen Zorgen dat christenen elkaar kunnen ontmoeten en samen kunnen vieren

5 Drie kernwoorden Ontmoeting Om samen iets te doen

6 Hoopvol in dialoog met andere culturen en religies

7 Mensen de kansen geven die ze verdienen
Solidariteit Mensen de kansen geven die ze verdienen

8 Actief in 140 landen

9 Zuid-Korea

10

11 Situering Zuidoost-Azië Schiereiland Begrensd door Noord-Korea
Gele Zee Straat Korea Japanse Zee

12 Bevolking 50 miljoen inwoners Religies 30 % christenen
23 % boeddhisten 1 % kleinere religies zoals confucianisme

13

14 Kenmerken Zeer vooruitstrevend Ambitieus Perfectionistisch
Groot geloof in vooruitgang en de toekomst

15

16

17

18 Katholieke kerk in Zuid-Korea
Ontstaan 18e -19e eeuw Door leken, niet door missionarissen Groei Leken leiden andere leken op Verantwoordelijkheid van elke gelovige

19 Typische elementen van Zuid-Koreaanse katholieken
Bijbelkennis Fier op geloof Getuigen van geloof Geloof behoort niet enkel tot de privésfeer

20 Veel roepingen

21

22

23

24

25

26

27 Tegen de stroom in?

28 Bewust stilstaan in een drukke samenleving
Geloof een plaats geven in de samenleving Aandacht voor anderen en de Ander

29 Missie vandaag: iedere gedoopte heeft de missie om te getuigen
Zuid-Korea als campagneland Niet hulpbehoevend spiegelfunctie: inspiratie voor de Belgische kerk

30 Stilstaan of altijd vooruit?

31 Meer weten? Facebook.com/MissioBelgie


Download ppt "29/06/2017 Campagne 2017."

Verwante presentaties


Ads door Google