De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

WELKOM ! Algemene vergadering 20 maart 2017

Verwante presentaties


Presentatie over: "WELKOM ! Algemene vergadering 20 maart 2017"— Transcript van de presentatie:

1 WELKOM ! Algemene vergadering 20 maart 2017

2 Algemene vergadering 20 maart 2017
Verkiezingen Rekeningen 2016 Nieuws vanuit het gewest/provincie/centrum Varia en Rondvraag Toost op de nieuwe legislatuur

3 VERKIEZINGEN Afdelingen: afgerond. 45 nieuwe vrijwilligers: WELKOM!
Alle besturen staan weer paraat voor nieuwe legislatuur. Gewestbestuur had heel fijne contacten en zag mooie initiatieven. Proficiat en succes aan de vernieuwde ploegen! Wat is er nog nodig opdat iedereen zijn opgenomen functie goed kan doen? VVV? Op zoek naar nieuwe ploeg in Peer, Helchteren, Kleine Brogel, Houthalen Oost. Wie kent er iemand? Gewestverkiezingen + verwenmoment: 2 juni 2017 om 19.30u in de Bosberg, Houthalen voor iedereen. ° brief met verdere organisatie verkiezingen volgt ° uitnodiging verwenmoment ook

4 GEWESTVERKIEZINGEN ° gewestelijke algemene vergadering = rechtstreeks verkozenen in de afdelingen. (1 of 2 pers): welkom allemaal! + max. 7 personen die gecoöpteerd worden op 2 juni (rekening houden met man/vrouw verhouding en met 1/5de jongeren °vanaf 1977) (coöptaties voor 20 april indienen) ° gewestbestuur = wordt verkozen uit de leden van de algemene vergadering Warme oproep om ook hier de vernieuwing door te voeren. Wie wil deel uitmaken van deze enthousiaste ploeg?

5 Nieuw subsidiereglement Brussel
Actieve afdelingen krijgen: 1. basistoelage 2. wervingstoelage 3. werkingstoelage

6 1. Basistoelage actieve afdelingen
= 1 euro per betalend lid actieve afdeling: - min. 4 bestuursleden (statuten) - 2 bestuursvergaderingen - min. 1 activiteit of dienst - geregulariseerde rekening

7 2. Wervingstoelage aantal nieuwe betalende leden x 1 euro - boven 1 euro basistoelage per lid - apart benoemd in verslag principe = lid geworven door afdeling tenzij centraal aangetoond

8 3. Werkingstoelage met een verdeelsleutel berekend op basis van punten via webtoepassing activiteitenbeheer meegedeeld ° half maart: bepaling waarde organisator en partnerpunt ° juli: overzicht aan afdeling + uitbetaling ° ook bevraging bij afdelingen over het nieuwe systeem (april) wat? activiteiten diensten communicatie

9 Wat wordt gemeten? Aantal punten Norm Wie levert gegevens aan? Ledenaantallen stijging of behoud betalende leden 1 betalend ledenaantal > of = is aan 30/06 vorig jaar Ledendienst - ICT Kinderoppasdienst aantal prestaties (ingeleverde prestatiebriefjes of webtoepassing) 3 verhouding aantal prestaties t.o.v. aantal leden 1pt tot 25% 2pt 26-75% 3pt +75% Dienst SCW Gezelschapsdienst hebben van Gezelschapsdienst minimum één prestatie voor de afdeling Verkooppunt omzet in verhouding tot aantal leden verhouding omzet t.o.v. aantal leden pt tot 25% Dienst Sparen Kortingskaarten aanbieden van kortingskaarten aan leden via de afdeling minimum één aanvraag Geboortegeschenk aanvragen van geboortegeschenken via gewest aantal gevraagde geboortegeschenken > of = aan helft van aantal gratis leden Dienst Vrijwilligerswerk Communicatie bezorgd door afdeling aan leden (ledenbladen, uitnodigingen, nieuwsbrieven,…) aantal communicatie per jaar 1 tot 5 = 1 pt 6 tot 10 = 2 pt +10 = 3 pt Dienst SCW via inlichtingen-formulier waar leden terecht kunnen voor informatie (website, Facebook of blog) 1 digitaal medium dat minstens één keer per jaar geactualiseerd wordt aantoonbare communicatie over Sparen Minstens één keer per jaar promotie voor de spaarkaart (kan ook door op activiteit korting op lidkaart) Bedeling bonnenboekje verdelen van de bonnenboekjes aan leden alle leden van de afdeling ontvangen het bonnenboekje Dienst SCW via inlichtingen-formulier (uitz. grootst.) Kinderwerking organiseren van kinderactiviteiten verz. kinderclub afgesloten en min. 2 kinderactiviteiten Logistiek - Verzekeringen Sportwerking kinderen organiseren van sportieve activiteiten voor kinderen min. 5 activiteiten Sportwerking volwassenen organiseren van sportieve activiteiten voor volwassenen 19

10 Inlichtingenformulier afdeling over werking
Gewest Afdeling Communicatie Antwoorden bezorgd door afdeling aan leden Hoeveel keer bezorgde je in het voorbije jaar een ledenblad, jaarprogramma, uitnodiging aan gezinnen van je afdeling? Aantal op papier? Aantal digitaal? waar leden terecht kunnen voor informatie Heb je 1 digitaal medium dat minstens één keer per jaar geactualiseerd wordt? (website, Facebook, blog,…) Website? Facebook? Blog? over Sparen Maakte je afdeling in het voorbije jaar minstens één maal promotie voor de 'Lidkaart waarmee je spaart'? (Bv. door reclame te voeren voor handelaars of door korting te geven op eigen activiteiten via de lidkaart) Ja/nee? Bonnenboekje Hebben al je leden een bonnenboekje ontvangen? Sportwerking kinderen Heeft jouw afdeling een sportclub, of sportwerking voor kinderen die jaarlijks minstens 5 activiteiten organiseert? (voor een reeks, bv. kleuterturnen, mogen de sessies afzonderlijk geteld worden) Sportwerking volwassenen Heeft jouw afdeling een sportclub, of sportwerking voor volwassenen die jaarlijks minstens 5 activiteiten organiseert? (voor een reeks, bv. badminton, mogen de sessies afzonderlijk geteld worden)

11 Nieuw subsidiereglement Gewest
Toelage voor: 1. Ledenwervingsactie 2. Aanwezigheid gewestelijke vergaderingen/activiteiten 3. Verzendingskosten bondswinkel Extra: 4. Fusiewerking

12 WEEK VAN DE OPVOEDING Provinciaal project: - Heb je een activiteit in Mei of Juni - Kan je kwestbare gezinnen betrekken? Dien nu je projectaanvraag in! Nationaal: - Gezinshappers - Fotowedstrijd

13 NIEUWS Lezingen: - Meer vraag van derden (opvoedingswinkel, LOK, scholen, …) om sprekers van de Gezinsbond te kunnen hebben…. Positief, maar afspraken maken rond samenwerking. - Zorg dat je als Gezinsbond zichtbaar bent (uitnodiging, windbanners, bondsstand, …). - Geef info ook door aan Elke of Hilde voor publicatie op website Limburg en opname in nieuwsbrief. - Liefst jaar vooraf plannen, dan mee in jaarkalender ….

14 NIEUWS - LEDENWERVING betalende leden (7115): ,5% (nat. 4 %) totaal aantal leden (8.046): -5% (nat. 4,3 %) leden eind 2016: nog 823 te gaan voor juli. Grootste verlies bij nieuwe leden: 25% Ledenwervingsacties in de afdelingen? Ervaringen? 18 voor 12? Nood aan ondersteuning, materiaal vanuit gewest? - ONTHAAL Er komt een nieuw rapport “onthaal” op webtoepassing ledenbeheer ipv “geboortelijst”: meer mogelijkheden om makkelijker onthaal te organiseren.

15 NIEUWS Webtoepassing activiteitenbeheer: 35 afdelingen dienden hun dossier 2016 in en mogen dus subsidie verwachten ° activiteit aanvaarden = reclame maken ° aanvaarden kan enkel nog voor activiteit plaats vindt ° spreek goed af met partners in geval van samenwerking wie ingeeft ° Nog zaken die je wil melden? Webtoepassing Kinderoppasdienst: voor nabije toekomst Voorstelling nieuw contentplatform “GOEDGEZIND”

16 NIEUWS - Comics station: verwenmoment voor vrijwilligers Zondag 26 maart vanaf 13u Antwerpen-Centraal Station Als vrijwilliger bij de Gezinsbond mag jij samen met 3 inwonende gezinsleden of met je (klein)kinderen Comics Station Antwerp komen ontdekken aan een supervoordelig tarief van 12,47 euro ip 21,50 euro. Reservatie: online via website vrijwilligers - Nationaal evenement: het griezeligste BOBBEJAANLAND Zaterdag 21 oktober Tickets € 37, Gezinsbond min. 50% korting, Busvergoeding: vanuit centrum € 2 pp. En die afdelingen/gewesten krijgen voorrecht om communicatie te voeren vanaf mei. Brussel start half augustus met promotie. - The Sound of Life: Oproep: Wat zijn de muzikale mijlpalen van jouw leven? Geef jouw levenslied door via website voor vrijwilligers - Swap-Swap: Taaluitwisseling voor jongeren NL-Frans; Ledenvoordeel 20 euro spaarkorting bij inschrijving

17 KALENDER Voor kinderen en hun (groot-)ouders:
Sage van de Eenhoorn: 4 juni 2017: Wie wil meedoen? Familiedag Breugelhoeve: 5 juni 2017 Kriebeldag: 6 juli Wandelrally Gezinssport Vlaanderen Turnhout: juli-aug.-sept. Kinderspeelpaleis Overpelt: 17 september 2017

18 KALENDER GOSA: 28 maart: Peer Populair “Zaki”
18-22 april: Reis naar het Rijngebied 20 juni: Fietstreffen Mussenburghof Bree: plan jullie route 6 juli: Kriebeldag: Schutterslokaal Ellikom 2 september: GOSA ontmoetingsdag 23-30 september: Rondreis Tsjechië

19 VARIA EN RONDVRAAG Volgende samenkomsten:
Vrijdagavond 2 juni 2017: Gewestverkiezingen en verwenmoment De Bosberg, Houthalen Maandagavond 2 oktober 2017: Starthappening Poorthuis Peer

20 DANK voor je aanwezigheid en SANTE op de nieuwe legislatuur


Download ppt "WELKOM ! Algemene vergadering 20 maart 2017"

Verwante presentaties


Ads door Google