Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFenna van Dongen Laatst gewijzigd meer dan 7 jaar geleden
1
Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D
2
Inhoud Bedrijfsschets Probleemstelling Externe analyse Interne analyse
Doelgroepanalyse Doelstellingen 3 communicatieactiviteiten Definitieve keuze Communicatiemiddelen Actieplan Conceptontwerpen Evaluatie
3
Bedrijfsschets Rilland Zorg van decoratie en groen Onderhoud
plantenbakken De markt 30 jaar
4
Probleemstelling Hoe kan Hydrozorg meer projectinrichters en stylistes
benaderen voor 1 januari 2017?
5
Externe analyse De markt veranderd Onmisbaar B2B
Trends & ontwikkelingen Hetzelfde assortiment Levering Internet MVO
6
Concurrenten Donkergroen Ambius Groen De Klerk Ten Brinke
7
Interne analyse Familiecultuur Klein bedrijf Strategie Klantgericht
Passend product Mooie en kwalitatief goede producten
8
Directeur actief in sales
Interne analyse Organisatie Erwin Dek Directeur actief in sales Valerie Inkoop Planning Levering Scentlinq P&O Barry Administratie - Personeel & Crediteuren Marianne Sales Beheren van relaties Wim Planning van de route Thomas Marketing Sales Alexandra Sales Beheren van relaties
9
Interne analyse De 5 p’s Product Prijs Plaats Promotie Personeel USP
Onderscheiden Samenwerking projectinrichters en stylistes Website Showroom
10
Interne analyse Producten & Diensten Interieurbeplanting
Interieurdecoratie Moswanden Levende groene wanden Verse bloemen Kunstbomen Kerstdecoratie Geurbeleving
11
Interieurbeplanting
12
Interieurdecoratie
13
Moswanden
14
Levende groene wanden
15
Verse bloemen
16
Kunstbomen
17
Kerstdecoratie
18
Geurbeleving
19
Interne analyse Swot-analyse
20
Doelgroepanalyse Geografisch Nederland & België Steden
Demografische kenmerken Gemengd geslacht Projectinrichters & stylistes Communicatieve kenmerken Veel social media Reclames
21
Doelstellingen Kennis Voor 1 januari 2017 zal Hydrozorg 40
scholen benaderen. Houding Voor 1 januari 2017 zal Hydrozorg een bezoek geven aan deze 40 scholen. Gedrag Voor 1 januari 2017 zal 30% van de studenten waar Hydrozorg langs is geweest contact opnemen met Hydrozorg of een bericht achterlaten na het bezoek.
22
Communicatieactiviteiten
Deelnemen aan het programma Eigen, Huis en Tuin Scholen bezoeken en workshops geven Hydrozorg evenement organiseren
23
PMI-analyses Deelnemen aan het programma Eigen, Huis en Tuin
Pluspunten Groot bereik Betere weergave van de producten Naamsbekendheid Minpunten Duur Geen persoonlijk contact met de klant Niet heel het assortiment wordt getoond Implicaties Vaak genoeg het bedrijf noemen Zorgen dat het prikkelend is voor de kijkers Voldoende uitleg bij het product
24
2. Scholen bezoeken en workshops geven
Pluspunten Bereikt de specifieke doelgroep (toekomst) MVO Kennismaking met producten & diensten Minpunten Neemt veel tijd in beslag Aanschaf van de spullen kost geld Ongemotiveerde studenten Implicaties Een zo goed mogelijke indruk achterlaten Presentje meegeven met logo Passende workshops verzinnen op gebied van groen & decoratie
25
3. Hydrozorg evenement organiseren
Pluspunten De doelgroep komt op 1 plek samen Persoonlijk contact Naamsbekendheid Minpunten Veel voorbereiden en regelen Duur Het zijn allemaal concurrenten van elkaar Implicaties Unieke activiteiten verzinnen Veel netwerken Iedereen netjes te woord staan en een goede indruk achterlaten
26
Definitieve keuze Scholen bezoeken en workshops geven MVO
Opleiding projectinrichting en stylen Toekomst Uniek Contact leggen met de scholen Lezing & workshops Stylen van een plantenbak Samenstellen van een bak en plant (website) Geurbelevingsspel Presentje met het Hydrozorg logo Hiernaast zal Hydrozorg ook langs bestaande projectinrichters en stylistes gaan maar dit is een kwestie van contact leggen en een bezoek regelen.
27
Communicatiemiddelen
Facebook Bestaande volgers Bericht kan veel mensen bereiken Belangrijk medium tegenwoordig Persbericht Vaktijdschrift Voldoende tekst Flyers Voor op de scholen Herinneren Kleine indruk van Hydrozorg
28
Actieplan Dagdraaiboek
29
Begroting
30
Conceptontwerpen Facebook
31
Flyer Kleurrijk Mooie uitstraling Goede eerste indruk van Hydrozorg
Tekst kort maar krachtig
32
Persbericht Zelfde stijl als de folder Niet te druk
Voldoende en duidelijke tekst
33
Evaluatie Leerzaam Ander vakgebied Gezellige tijd Verantwoordelijkheid
Tijd is voorbij gevlogen
34
Bedankt voor uw aandacht!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.