Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFemke van de Veen Laatst gewijzigd meer dan 7 jaar geleden
1
Primes Andere joker – andere achterzijde Jan Pelssers
8
Spelverloop Maximum 4 spelers 7 kaarten
Elke game bestaat uit 3 rondes. Ronde 1: Één kaart van de stapel afnemen. Kaarten schikken i.f.v. het vormen van een combinatie. Minst gunstige kaart zichtbaar afleggen naast het pak. Ronde 2: Na het rapen van een kaart (van of naast het pak) , zichtbaar afleggen van een combinatie, zoniet wordt score bij eventuele winst verminderd met 5 per speler. Ronde 3: Eventueel uitbreiden van de eigen combinatie of bijleggen van een nieuwe combinatie (kaarten worden niet zichtbaar bijgelegd). Nadat de combinaties van alle spelers (niet zichtbaar) bijgelegd werden, worden alle combinaties getoond. De winnaar wordt aangeduid en de score wordt berekend. Sterkste combinatie wint De volgorde van kleur nl groen-blauw-rood-zwart heeft voorrang op het hoogste getal in het vormen van de combinatie De jokers mogen door de speler ingeruild worden bij zijn gevormde combinatie én zichtbaar hergebruikt worden
9
Score Er is een scoreblad als hulpmiddel
Iedere speler vertrekt met 499 startpunten De winnaar krijgt punten, namelijk de som van het verlies van de overige spelers De overige spelers verliezen punten: Verlies bij gelijke combinatie = 0 Per niveau lager = -5 (zie combinatieniveaus) Per niet gebruikte kaart = -2 Per niet gebruikte joker = -5 Scoreblad zie bijlage
10
Kaarten 54 spelkaarten Priemgetallen tussen 10 en 60
11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59 4 kleuren (in volgorde van sterkte): groen, blauw, rood, zwart 2 jokers (gelijk welke kaart) In de aangepaste versie heeft groen 4 priemen (weegt zwaarder dan) blauw 3 priemen, rood 2 priemen, zwart één priem. Momenteel heeft dit geen invloed op het uittesten van het spel. Ook de joker en de achterzijde van de kaart hebben een andere look; ( zie bijlage)
11
Doel Het fundament van het spel is het vormen van combinaties van priemgetallen Basis: reeks van 3 (Tribal), 4 (Kwat), 5 (Kwint), 6 (Pump) of 7 (Prime) Uitbreiding: Limbo = Tribal + 2 gelijke kaarten bijleggen bij de hoogste kaart Mambe = Kwat + 3 gelijke kaarten bijleggen bij de hoogste kaart Dit geeft in totaal 98 combinaties Combinaties zelf zoeken of gebruik maken van de combinatielijst 23 31 47 + 1 · 8 + 2 · 8 17 19 23 29 37 + 1 · 2 + 2 · 2 + 3 · 2 + 4 · 2
12
Combinaties Speler 1 heeft score Mambe speler 2 heeft score Tribal + en nog 3 niet gebruikte kaarten. Score: ( ) + (3 X 2) = 26 Speler 1 heeft 26 pluspunten speler
13
Voorbeelden Speler 1 Speler 2 Winnaar Verliezer 23-31-47 13-19-31 -5
Tribal Tribal+ -5 Kwint -25 Groen wint van zwart
14
SCOREBORD 499 SPELER 1 SPELER 2 SPELER 3 SPELER 4 GAME 1 GAME 2 GAME 3
GAME 2 GAME 3 GAME 4 GAME 5 GAME 6 GAME 7 GAME 8
15
COMBO VOORBEELD SCORE Zero Luck NIETS Tribal 11 – 13 – 17 5 Tribal + 10 Limbo 11 – 13 – 17 – 17 – 17 15 Kwat 11 – 13 – 17 – 23 20 Kwat + 25 Kwint 11 – 13 – 17 – 23 – 31 30 Kwint + 35 Mambe 11 – 13 – 17 –23 – 23 – 23 – 23 40 Pump 11 – 13 – 17 – 23 – 31 – 41 45 Pump + 50 Primes 11 – 13 – 17 – 23 – 31 – 41 – 53 55 Primes + 60 NA AFLOOP SPEL Kaart Per ongebruikte kaart -2 Joker Per ongebruikte joker -5
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.