Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGreta van de Velde Laatst gewijzigd meer dan 7 jaar geleden
1
De invloed van de communicatie over aardbevingen op het imago van Noord-Groningen
Dr. Karel Jan Alsem Noorderperssociëteit, Groningen, 1 juli 2013 Marklinq
2
Doelgroepen Bedrijven Nederland: vestigingsmotieven
Particulieren: woonaantrekkelijkheid Particulieren: aantrekkelijkheid Noord-Groningen voor toeristisch bezoek 1 juli 2013
3
Aanpak Uitdaging: het achteraf meten van het effect van een gebeurtenis zonder ‘nulmeting’ Oplossing: onderscheid maken tussen respondenten die goed of niet/nauwelijks op de hoogte waren 1 juli 2013
4
Aanpak Panelonderzoek 24-28 juni 330 bedrijven 450 particulieren
1 juli 2013
5
Nieuws goed bekend Bedrijven Particulieren 329 444
Bedrijven Particulieren n 329 444 1 Helemaal niet op de hoogte 5,2% 4,3% 2 Nauwelijks op de hoogte 6,4% 5,0% 3 Enigszins op de hoogte 7,0% 4 Half mee bekend 10,6% 14,9% 5 Behoorlijk op de hoogte 33,1% 32,2% 6 Grotendeels op de hoogte 21,3% 21,4% 7 Volledig op de hoogte 16,4% 15,3% 100% 1 juli 2013
6
Nieuws van belang bedrijven
Bedrijven n 327 1 Helemaal niet belangrijk 9,5% 2 Nauwelijks van belang 8,9% 3 Enigszins van belang 10,4% 4 Neutraal 20,8% 5 Behoorlijk belangrijk 26,3% 6 Belangrijk 13,8% 7 Zeer belangrijk 100% 1 juli 2013
7
Vestigingsaantrekkelijheid daalt
Voor vraag over nieuws Na vraag over nieuws Imagoverandering Alle bedrijven 5,20 5,11 -0.09 Bedrijven niet goed op de hoogte (hoogtescore 3 of lager, n=60) -0,39* Bedrijven wel goed op de hoogte (4 en hoger, n=267) -0,04 * Significante verandering op .05 niveau 1 juli 2013
8
Woonaantrekk. daalt, bezoekaantr. licht
Voor vraag over nieuws Na vraag over nieuws Imagoverandering Alle particulieren Wonen 4,95 4,59 -0,33* Bezoeken 6,23 6,12 -0,11* Particulieren niet goed op de hoogte (hoogtescore 3 of lager, n=71) -0,41* Particulieren wel goed op de hoogte (4 en hoger, n=267) -0,32* Particulieren niet goed op de hoogte (hoogtescore 3 of lager, n=60) * Significante verandering op .05 niveau 1 juli 2013
9
Branding van wat? Merknaam Hoogeland? 1 juli 2013
10
Dr. Karel Jan Alsem, Lector Marketing k.j.alsem@pl.hanze.nl Room T1.18 (06 40366447)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.