De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel

Verwante presentaties


Presentatie over: "Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel"— Transcript van de presentatie:

1 Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel

2 Ontwikkeling 20122020 Marketing Impuls Toerisme Overijssel (MITO), van Overijssel naar Regiomerken (‘Overijssel bestaat niet’) Vrijetijdseconomie Gastvrij Overijssel: van toerisme naar vrijetijdseconomie; met crossovers natuur, cultuur, sport, agro & food en zorg

3 Werkgebied vrijetijdseconomie

4 Marketing Impuls Toerisme Overijssel
Doelstelling: versterking regionale economie! De 4 B’s: Bekendheid, Bezoekers, Bestedingen, Banen Ambitie MITO : Stijging van bekendheid van de toeristische A-merken 10% marktaandeel toeristische overnachtingen 80 miljoen extra bestedingen 3000 extra banen

5 VTE Gastvrij Overijssel 2015-2020
5 pijlers (5 O’s) Basis: Manifest Gastvrij & Heerlijk Overijssel 2.0 (maart 2015) Ondernemer & Product Omgeving & Route Infrastructuur Ontsluiten & Vermarkten Onderzoek, Kennisinfrastructuur & Onderwijs Organisatie VTE Gastvrij Overijssel

6 VTE Gastvrij Overijssel 2015-2020
Pijler 3: Marketing VTE Doelstelling: versterking regionale economie! Versterkte inzet op crossovers en buitenlandse markten De 4 B’s: Banen en Buitenland, Bezoekers, Bestedingen Ambitie MITO : 1500 extra banen 15% toename buitenlandse bezoekers 11% marktaandeel toeristische overnachtingen 75 miljoen extra bestedingen

7 Strategie VTE SPOOR 1: Oost-Nederland, primair gericht op buitenland Hanzelijn, Green Line, Waterlijn SPOOR 2: Provincie (online campagne): Over de IJssel SPOOR 3: Provinciale programmabenadering 365 dagen Fietsen + Cultuur en evenementen SPOOR 4: (Binnenlands) Zakelijk Toerisme SPOOR 5: Campagnes toeristische A-merken/regio’s: Twente, Salland, Vechtdal, IJsseldelta, WaterReijk 7

8 IJsseldelta Marketing Raad van Toezicht MarketingOost
Organogram Gastvrij Overijssel/MarketingOost Gastvrij Overijssel (netwerkorganisatie van VTE partners Overijssel) Raad van Advies Waterreijk Raad van Advies IJsseldelta Raad van Advies Vechtdal Raad van Advies Salland Gastvrij Twente Hanze Gemeenten MarketingOost (DAEB) Backoffice: directie, financiële administratie, personeel, online, kennis & onderzoek / link Provincie - NBTC Waterreijk Marketing IJsseldelta Marketing Vechtdal Marketing Salland Marketing Twente Marketing Congresbureau Twente Congresbureau Regio Zwolle Hanze Marketing Raad van Toezicht MarketingOost


Download ppt "Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel"

Verwante presentaties


Ads door Google