Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGreta Brander Laatst gewijzigd meer dan 7 jaar geleden
1
Branded Content Vereniging van Communicatieadviesbureaus
2
Rob van Griensven Head of Media, Sponsoring & CRM
3
Inhoud / Agenda Context Soorten Do’s & Don’ts
4
De heilige drie-eenheid van marketingcommunicatie
Geloofwaardig Relevant Onderscheidend
5
Advertising/‘Reclame’ schiet soms tekort…
Effect = bereik * impact Fragmentatie media landschap lastiger om groots bereik te genereren/garanderen Marketing smartness van de doelgroep (opgegroeid met marketing trucjes) Juridische kaders
6
Mogelijke oplossing; branded content
Verschillende soorten Andere aanpak it’s hard work Upward potential & downward risk...!
7
1. Branded content op basis van sponsorrechten en -activatiebehoefte
Heineken bar in de UCL studio van Veronica Heineken Star Tour / Champions Quiz items in UCL programma/format Billboards / Breakbumpers / Opening- & Closing sequences Aftermovies van festivals / festivalactivaties KNVB Beker Amstel-kroeg in Kuip (exposure ism SBS)
8
2. Branded content die past bij de positonering / doelgroep / campagne
Zullen We Een Spelletje Doen Amstel VriendenQuiz Vrienden van Amstel LIVE! Persgroep Radio 538 RTL Social content Amstel Gold Race Amstel Radler Challenge SBS9 exposure VI
9
2. Branded content die past bij de positonering / doelgroep / campagne
Bagels & Bubbles (Net5) Bitterzoet (Linda.TV) Chief Oranje Officer in Heineken Oranjekoorts campagne Rol in TVC Column (AD) Digital content items Items uitzwaaiwedstrijden (SBS) Sixpack (SBS)
10
3. Branded content die betrokkenheid (uit)vergroot
Influencers festivals, ‘urban brands’ horeca-aanpak Native advertising bijv. HHH ism AdFactor Twitter Amplify (UCL / ADE) Social doorplaatsing vanuit het platform
11
Proces & besluitvorming
Begin bij de doelstelling! Niet backward engineeren vanuit het middel... Weet wat & hoe te meten, ivm bijsturing en/of evaluatie. Desondanks is SMART besluitvorming niet altijd mogelijk/makkelijk ... Arbeidsintensief doordat de Executive Producer rol bij de opdrachtgever ligt: Concept Creatie Productie Naleving (afspraken en juridische restricties)
12
Do’s & Don’ts Wetende dat: Effect = Impact * Bereik
13
Do’s & Don’ts Als het merk/product echt de hero moet zijn, is advertising meestal effectiever Bij Branded Content is de content namelijk de hero!
14
Do’s & Don’ts Bepaal: Concrete (communicatie)doelstellingen
Logische doelgroep maar wel dmv How Brands Grow perspectief Vanuit klassieke aanpak kennis/houding/gedrag awareness, equity, trial/conversie
15
Do’s & Don’ts Verzand niet in media targets (het gaat om effect/doel), maar doe wel een sanity check: Wat levert het voorstel vanuit de exploitant op qua mediawaarde Is de infrastructuur om dit daadwerkelijk te leveren wel op orde?
16
Do’s & Don’ts Sponsoring zonder activatie is weggegooid geld
Maar: geen dogmatische verplichting!
17
Do’s & Don’ts Challenge de BC targets versus marketing- en sales-doelstellingen Distributie- of kwaliteitsproblemen worden door een branded content campagne niet opgelost!
18
Do’s & Don’ts Denk cross-mediaal Storytelling story + telling
content + media Owned / Earned / Paid
19
Aftermovie VVAL 2016: https://www.youtube.com/watch?v=FXZtTlMV5QI
20
Vereniging van Communicatieadviesbureaus
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.