De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem"— Transcript van de presentatie:

1 Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem
Den Haag, 2 juni 2014

2 Agenda 14:00 14:00 – 14:20 14:20 – 15:20 15:20 – 15:45 15:45 – 16:15 16:15 Start Welkom en inleiding met korte toelichting op strategie van DICTU/RVO en doelstelling van de aanbesteding Keuze voor Best Value Uitleg en toelichting Best Value Do’s and don’ts voor inschrijving Pauze Vragen Einde Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

3 Disclaimer Deze presentatie heeft uitsluitend een informatief en illustratief karakter. De via TenderNed gepubliceerde documenten voor de aanbesteding ‘Vraagvolgsysteem’ met Tenderned kenmerk zijn leidend. Tijdens de marktinformatiebijeenkomst door DICTU gegeven informatie maakt geen deel uit van de formele aanbestedingsprocedure. Enkel informatie die DICTU verstrekt in het kader van een Nota van Inlichtingen maakt integraal deel uit van de contractstukken van de aanbesteding. Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

4 (inhoudelijk deel van de aanbesteding door RVO/DICTU)
Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

5 Onderwerpen CaRMen: Gefaseerde verandering
Wat betekent CaRMen voor de klant Wat betekent CaRMen voor de organisatie De CRM processen in scope Architectuurcontext waarbinnen VVS valt

6 Gefaseerde verandering
De ambitie van het CRM-programma wordt in plateaus gerealiseerd. Plateau 1 richt zich op de implementatie van end-to-end klantcontactprocessen voor de Zwolse regelingen (WBSO, EIA, MIA/Vamil, SDE+) en klantcontact (eerste en tweede lijn). In de volgende plateaus worden de overige regelingen aangesloten en wordt de doelarchitectuur uitgebreid met de meer kennisintensieve processen. 6

7 Aansluiting op ambitie RVO.nl
Doelstelling CaRMen voor Plateau 1 Het doel van het CRM-programma CaRMen is om in de komende jaren de dienstverlening van RVO.nl naar ondernemers te verbeteren door beter gebruik te maken van beschikbare klantinformatie. Hier wordt stapsgewijs in diverse plateaus naar toe gewerkt. Aansluiting op ambitie RVO.nl Doelstelling Plateau 1 Ontwerp en oplevering fundamentele ICT-componenten voor klantcontact en vakafdelingen t.b.v. effectieve dienstverlening en klantcontact (relatie-, profiel- en zaakregisters, vraagvolgsysteem en kennisbank) Ontwerp en implementatie klantcontactprocessen voor klantcontact/KC&G en GIDS-regelingen, DGGF en Nieuw Mest (als pilot op de huidige ICT-tooling) Ondernemers zijn de ambassadeurs Wij kennen de ondernemer en de ondernemer kent ons Ondernemers vinden van onze dienstverlening snel, betrouwbaar en transparant Onze kennis en dienstverlening ondersteunt ondernemers Efficiënte keten met optimale inzet van kennis Werken met gestandaardiseerde procesinrichting Maximaal digitaal Eén informatie architectuur 7 Briefing verdieping klantcontactprocessen

8 Wat betekent CaRMen voor de klant
 Dat hij straks terecht kan bij één loket voor de klant, met één telefoonnummer, één adres en één website.  Dat hij sneller antwoord krijgt, omdat de meeste vragen in de eerste en tweede lijn beantwoord worden. In de loop van 2014 worden alleen nog dossierafhankelijke vragen naar de vakspecialisten in de vakafdelingen doorgezet.  Dat hij minder informatie hoeft te verstrekken, omdat medewerkers inzicht hebben in de gegevens, historie en zaakstatus van een klant (aan)vraag.  Dat hij kan rekenen op eenduidige kwaliteit van antwoorden, ongeacht het kanaal. 8

9 Waar werkt CaRMen naar toe
KC&G-medewerker Daar kan ik u direct mee helpen ? Waarmee kan ik u helpen? Opzoekbare vraag 90% Klant met antwoord Hiervoor verbind ik u graag door met een van onze vak-specialisten CRM Registreren Identificeren Beantwoorden Doorzetten vraag Vak- specialisten 10% Complexe vraag Klant met vraag KC&G Vakafdelingen 9

10 Wat betekent CaRMen voor de organisatie
Klantcontact handelt de 1ste en 2de lijns vragen af. Ambitie is dat op termijn 90% van de vragen bij het eerste contact worden afgehandeld. Iedereen maakt gebruik van dezelfde systemen en standaardprocedures. We registreren klanten in een centraal relatieregister en ook alle vragen en de hierop genomen acties worden geregistreerd. De actuele status van een vraag en alle andere lopende en afgeronde vragen zijn inzichtelijk. Zo kunnen medewerkers de gegevens, historie en zaakstatus van een klant op elk moment inzien. Elke vraag wordt geregistreerd. Dit geeft inzicht in het aantal klantvragen dat per regeling wordt ontvangen en het aantal vragen dat we afhandelen. Door dit inzichtelijk te maken kunnen we hier als organisatie op sturen en onze dienstverlening nog efficiënter maken. Het proces voor gegevensbeheer ligt centraal binnen KC&G. Dit betreft het beheer van relatiegegevens die vastgelegd worden ten behoeve van de klantinteractieprocessen. Andere organisatieonderdelen volgen zodra het CRM voor Kernprocessen NL en KC&G (grotendeels) staat. 10

11 De CRM-processen in scope voor Plateau 1
Klantinteractieprocessen en gegevensbeheer KC&G Voorloopproces 1ste lijn Afhandelen vragen 1ste lijn Afhandelen vragen 2de lijn Verzorgen termijnbewaking Verzorgen management-informatie Verzorgen gegevensbeheer Ontvangen Classificeren Identificeren Controleren op compleetheid Routeren Informeren relatie Opzoeken van het antwoord Oppakken vraag uit werkvoorraad Analyseren vraag Uitzoeken en verzamelen (deel)antwoorden Routeren (deel)vragen 3de lijn Signaleren (deel)antwoorden 3de lijn Beantwoorden Ophalen actuele status en vergelijken Aanmaken standaard rapportage Wijzigen organisatie- en persoonsgegevens Beantwoorden Beoordelen bevinding Voorbereiden niet standaard rapportage Verwerken mutaties Basisregisters Toewijzen aan 2de lijn Bepalen benodigde actie Aanmaken niet standaard rapportage Monitoren datakwaliteit Controleren niet standaard rapportage 7 8

12 Generieke klantcontactprocessen moeten worden afgestemd op de regeling specifieke processen in de vakafdelingen Overgang van klantproces naar proces binnen de vakafdelingen Klant stuurt vraag toe Afhandelen vragen & signalen Voorloop-proces Controleren/completeren vraag Generieke klant-contact proces Vakafdelingen Klant heeft product ontvangen Voorbeeld: SDE+ Klantproces CRM plotten op proces regeling Proces SDE+ Keten-processen NL Begeleiden subsidie aanvraag Ontvangst subsidie aanvraag Admini-stratief beoordelen Inhoudelijk beoordelen Verplichten Verzenden beschikking Betalen Klant stuurt (aan)vraag toe Klant heeft product ontvangen 12 Briefing verdieping klantcontactprocessen

13 Binnen welke architectuur context past CaRMen en haar VVS?

14 Uitgangspunten in architectuurcontext (1/2)
1. De oplossing ondersteunt een efficiënte afhandeling van klantvragen. Dat betekent het zoveel mogelijk geautomatiseerd overnemen van gegevens van de ene toepassing naar de andere toepassing en alleen die gegevens vastleggen die echt noodzakelijk zijn voor de verdere afhandeling en rapportage. Minimaliseren van het overtikken van gegevens. Waarbij andere producten en diensten (en ondersteunende workflows) van RVO.nl (dan de producten voor Plateau 1) kunnen worden ingericht zonder maatwerk aan het pakket. Uitgangspunt zijn de standaard en geuniformeerde klantinteractieprocessen van RVO.nl. Waarbij componenten losgekoppeld uit de architectuur kunnen worden en autonoom functioneren. Componenten dienen door gelijkwaardige componenten van andere partijen met minimale inspanning individueel vervangen te kunnen worden. RVO.nl werkt toe naar een modulair IV-landschap met generieke en compacte componenten die een samenwerkend geheel vormen om de dienstverlening te ondersteunen. Compacte componenten (‘point-solutions’) zijn flexibeler inzetbaar en vervangbaar. Ze worden verkregen door bestaande ‘monolithische’ (homogene) applicaties te ontvlechten of door in nieuwe oplossingen geen grote verscheidenheid aan functionaliteiten toe te staan. Omvangrijke standaard pakketten, inclusief ERP-achtige oplossingen, dienen in dit kader dus vermeden te worden. 2. 3.

15 Uitgangspunten in architectuurcontext (2/2)
4. Welke koppelingen met bestaande inkomende communicatiekanalen (telefoon, , gescande post, contactformulieren, fysiek contact ) ondersteunt en het moet mogelijk zijn om nieuwe communicatiekanalen in te richten zonder ingrijpende aanpassingen aan het vraagvolgsysteem. Welke koppelingen met bestaande uitgaande communicatiekanalen (telefoon, , post ) ondersteunt en het moet mogelijk zijn om nieuwe communicatiekanalen in te richten zonder ingrijpende aanpassingen aan het vraagvolgsysteem. Een standaardkoppeling met een kennisbankvoorziening is voor RVO.nl van toegevoegde waarde. Het VVS is multi-device ontsluitbaar (o.a. mobiele apparaten). De oplossing voldoet aan randvoorwaarden vanuit de technische omgeving zoals aangegeven in bijlage 9. 5. 6. 7.

16 Best Value Dienst ICT Uitvoering
Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

17 Welke hoort er niet bij? 17 17 Dienst ICT Uitvoering
Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem | 17 17

18 Het probleem 18 18 Dienst ICT Uitvoering
Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem | 18 18

19 Supply Chain: We werken in silo’s
30 K Foot level Planning / Programming Designer Contracting Contractors Suppliers Clients Technical Details © 2013 ARIZONA STATE UNIVERSITY / PBSRG / SCENTER| Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem | 19

20 Het probleem is niet het aanbesteden maar
de wijze waarop er aanbesteed wordt!! Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem | 20 20

21 Waarom Best Value / Prestatieinkoop
RESULTATEN UIT HET VERLEDEN BIEDEN GARANTIE VOOR DE TOEKOMST??? 98% op tijd, binnen budget, hoge klanttevredenheid 5% toename opbrengst vendor Hoge kwaliteit en lage prijs gaan hand in hand Validiteit Uitvoeren research sinds 1994 1600+ projecten en spend van $ 5,5 mrd Bron: Arizona State University / PBSRG Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

22 Leverancier is expert De expert zit achter het stuur !
De expert weet het beste hoe de klus gedaan moet worden In plaats van de expert te vertellen wat te doen… maak gebruik van zijn expertise Stel de expert in de gelegenheid om de klus te doen De expert zit achter het stuur ! De opdrachtgever faciliteert ! Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem | 22 22

23 Leverancier is expert In plaats van de expert te vertellen wat te doen… maak gebruik van zijn expertise Transitie Vinden van een expert binnen het plafondbedrag De verantwoordelijkheid neerleggen daar waar hij hoort De expert zijn werk laten doen Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem | 23 23

24 Beklimming van een berg
Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

25 Hoe herkennen we een goede gids?
Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

26 Het gebruik van expertise!
Scenario A Huur een bergbeklimmer in en: Vertel hem hoe hij de berg moet beklimmen en welke gereedschappen hij moet gebruiken Vertel hem dat je een betere manier hebt om de berg te beklimmen Vertel hem hoe hij zijn team moet samenstellen Vertel hem dat het best sneller kan Vertel hem dat het goedkoper kan Huur anderen in om de bergbeklimmer te vertellen hoe hij moet bergbeklimmen Scenario B Huur een kundige bergbeklimmer in en laat je naar de top leiden Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem | 26 26 26 26

27 Het probleem van minimumeisen
“De maximale prestatie die ik ga leveren” Hoog Laag Prestatie Hoog Laag Risico Inschrijver 1 Inschrijver 2 Inschrijver 1 Inschrijver 2 Risico Prestatie Inschrijver 3 Inschrijver 3 Inschrijver 4 “Het minimale kwaliteitsniveau dat ik wens” Inschrijver 4 Laag Hoog Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem | 27 27 27 27 27

28 Geen minimumeisen € Plafondprijs € € €
Hoog Laag Prestatie Hoog Laag Risico Inschrijver 1 Plafondprijs Inschrijver 1 Inschrijver 2 Inschrijver 2 Risico Prestatie Inschrijver 3 Inschrijver 3 Inschrijver 4 Inschrijver 4 Laag Hoog Zelf nadenken in plaats van ‘blind’ volgen Differentiatie - minimumeisen helpt non-performers Unieke en innovatieve oplossingen mogelijk Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem | 28 28 28 28 28

29 De doelstelling Contracteren van een partij voor het leveren van software en aanvullende diensten, wat moet leiden tot een Vraagvolgsysteem (VVS).Het VVS voorziet in de behoefte van gebruikers door de registratie van, inzage in en mutatie van vragen behorende bij specifieke klanten of klantgroepen. Zie Inschrijvingsleidraad Hoofdstuk 2 Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

30 Plafondprijs Het plafondbedrag voor het realiseren van een werkend VVs is € exclusief BTW (300 gebruikers). Het plafondbedrag voor de uitbreiding naar 1800 gebruikers is € exclusief BTW. Het plafondbedrag voor het jaarlijkse beheer en onderhoud is € exclusief BTW per jaar. Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

31 Het aanbestedingsproces
Openbare procedure Gunningcriterium EMVI met nadruk op kwaliteit Gericht op het vinden van de expert die … boven het maaiveld uitsteekt … weet waar hij het over heeft … presteert en verantwoordelijkheid neemt De high performers onderscheiden van de low-performers … door gebruik van dominante informatie Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem | 31

32 Het aanbestedingsproces
Belangrijk: Geen inkooptool, -methodiek, -trucje maar een andere benaderingswijze en samenwerkingsmodel Het Best Value proces ondersteunt die benaderingswijze Een ‘beetje’ Best Value lukt niet Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem | 32

33 Het aanbestedingsproces
Ontvangst inschrijvingen Ranking Fase 1 Prestatie-onderbouwing Risicodossier Kansendossier Fase 2 Interviews Demo’s Prijs Prestatie-onderbouwing Risicodossier Kansendossier Prijs Prestatie-onderbouwing Risicodossier Kansendossier Interviews Demo’s Fictieve inschrijfprijs per inschrijver (eindscore) Voorbereidingssfase Concretiseringsfase Uitvoeringsfase Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem | 33 33 33

34 Dominante informatie Minimaliseert de tijd voor beslissingsvorming / beslissingstijd Zorgt ervoor dat zelfs “de blinde” het kan zien Zorgt ervoor dat iedereen meer gefocust is Scenario 1 Scenario 2 Vraag: Bij welk scenario, scenario 1 of scenario 2, is het gemakkelijker / hoeven we de minste tijd te besteden om de meest groene leverancier te onderscheiden? Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

35 METRICS!!! Dominante informatie Dienst ICT Uitvoering
Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

36 Beoordelingsproces Leden van het comité ontvangen alleen (anonieme) Prestatieonderbouwing, Risicodossier, Kansendossier en de Planning Niet: de ingediende prijzen Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

37 Het beoordelingsmechanisme
Consensus score per criterium Proposal Form (1 page) Prijs Inschrijving Contracting Officer Inkoop- procesbegeleider Proposal Form (1 page) Prestatieonderbouwing Risicodossier Kansendossier (Planning) Leden van het beoordelend comité Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

38 Dominant beter of slechter moet OG kunnen beargumenteren!
Dominant slechter dan 4 Dominant slechter dan 6 Dominant beter dan 6 Dominant beter dan 8 Neutraal 2 4 6 8 10 Dominant beter of slechter moet OG kunnen beargumenteren! Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem | 38

39 Wegingsfactoren EMVI opgebouwd uit: Performance Prestatieonderbouwing
Risicodossier Kansendossier Interviews Demo’s Prijs Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

40 Prestatie onderbouwing
Prestatie beweringen waarmee wordt aangetoond dat de doelstellingen worden gerealiseerd, voorzien van een onderbouwing op basis waarvan de bewering wordt gedaan High performance claims – ‘Hoge prestatie beweringen’ Verifiable performance metrics – ‘Meetbare prestatie-cijfers en -metingen’ KPI’s SMART!!!! Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

41 Bijvoorbeeld Wij garanderen een hoge beschikbaarheid door toepassing van state-of-the-art technologie. Wij hebben al 25 jaar ervaring met complexe projecten en onze opdrachtgevers zijn tevreden. Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

42 Bijvoorbeeld of… Dienst ICT Uitvoering
Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

43 Bijvoorbeeld Wij garanderen een beschikbaarheid/uptime van 99,9%. Dit is ruim 3%-punt meer dan de huidige performance in uw organisatie. De 0,1%-punt downtime plannen wij in de weekenden en ‘s nachts tussen 12 en 6 uur. Deze resultaten behalen wij ook bij 25 soortgelijke organisaties als de uwe, door gebruik te maken van een twinsite-oplossing. De klanttevredenheid is bij 20 daarvan een 10 en bij de overige 5 een 8. Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

44 Dingen om niet te doen Marketing data Technische data
Risico weer bij de klant leggen Algemene risico’s / algemene oplossingen Ons bedrijf is marktleider Onze lange geschiedenis stelt ons in staat om het project succesvol af te ronden We maken gebruik van state-of-the-art processen om het project te laten slagen De sterkte van het dak is 600 psi Het product doorstaat de ASTM-568a test We gaan samen met de klant zitten om er uit te komen We zullen regelmatig overleggen Veiligheidsrisico’s zijn het grootste risico We zullen vooruitplannen We zullen op tijd ontheffingen vragen Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem | 44

45 SMART!!!! Risico-dossier Beschrijving van de belangrijkste risico´s
Waarom is het een risico? (bedreiging projectdoelstellingen, ervaring eerdere projecten) Maatregel om risico te minimaliseren met onderbouwing waarmee de effectiviteit van de maatregel wordt aangetoond SMART!!!! Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

46 SMART!!!! Kansendossier Waarde toevoegende opties
Waarom is het een kans? Gerelateerd aan de doelstellingen in termen van… beter, efficiënter, goedkoper etc. Beschrijf kort op welke wijze de kans waarde toevoegt aan de opdracht. Onderbouwing waarmee de effectiviteit van de kans wordt aangetoond. Op welke wijze wordt OG er beter van? Welke extra bijdrage geeft het aan het realiseren van de opdrachtdoelstellingen? SMART!!!! Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

47 Kosten Alles in het Kansendossier vormt geen onderdeel van de kosten (is extra ten opzichte van de inschrijving en de inschrijfprijs). In de financiele onderbouwing wordt aangegeven hoeveel elke kans kost. Risicobeheersmaatregelen om te voorkomen dat een risico optreedt zijn inbegrepen in de inschrijfprijs Kosten van risico’s die optreden zijn voor opdrachtgever Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem | 47 47

48 Interviews Zelf te bepalen belangrijkste sleutelfunctionarissen
Onder meer de mate waarin de sleutelpersonen: Verduidelijking en toelichting Begrip van de doelstellingen van OG Aannemelijk maken en aantonen dat de doelstellingen worden gerealiseerd Door SMART te formuleren en te onderbouwen op basis waarvan beweringen worden gedaan Per aanbieder 2 separate gesprekken Wordt audio opgenomen Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

49 Interviews Dienst ICT Uitvoering
Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

50 Demo Beoordeling van “gebruikersvriendelijkheid” en van “standaardprocesondersteuning” Casussen worden separaat verstrekt 1 week voorafgaand aan de demo Standaardoplossing die de aangereikte klantcontactprocessen ondersteunt Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

51 De concretiseringsfase
Stelt de opdrachtnemer in staat proactief te handelen in plaats van reactief De opdrachtnemer geeft aan wat hij precies gaat leveren De opdrachtnemer kan aangeven wat hij op welk moment van de opdrachtgever verwacht en hem daarop aanspreken Het geeft de opdrachtnemer de kans om verrassingen richting de opdrachtgever te minimaliseren Het geeft de opdrachtnemer de tijd om de opdracht te plannen, inclusief alle details Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

52 KAN NOOIT LEIDEN TOT EEN AANPASSING VAN DE PRIJS OF SCOPE!!!!
Deliverables van de concretiseringsfase Uitwerken Plan van Aanpak Beheersmaatregelen risico’s Aannames die gedaan zijn Volledige transparantie Verifiëren van de aanbieding Alle zorgpunten bespreken Benutten van aangeboden kansen KAN NOOIT LEIDEN TOT EEN AANPASSING VAN DE PRIJS OF SCOPE!!!! Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

53 Besluit tot concretiseringsfase is geen gunningsbesluit!
Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

54 2 misverstanden rondom Best Value
Risico’s zijn voor de ON Bij Best Value zijn de risico’s voor de OG! De OG wil samenwerken met een partij die in staat is de risico’s te minimaliseren De OG hoeft niets te doen en schuift het werk af op de ON Best Value is geen achteroverleun-model Ook de OG heeft taken en verantwoordelijkheden Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

55 Uitvoering Opdrachtnemer is in de lead Opdrachtgever faciliteert
Risicomanagement door opdrachtnemer Hoog frequente rapportage over zelf benoemde KPI’s en risico’s Volledige transparantie bij scopewijzigingen en ongewenste gebeurtenissen Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

56 Planning Dienst ICT Uitvoering
Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem |

57 Dank voor uw aandacht en
veel succes! Dienst ICT Uitvoering Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem | 57


Download ppt "Marktinformatiebijeenkomst Vraagvolgsysteem"

Verwante presentaties


Ads door Google