Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Inbound marketing en bloggen
Chelsea Bosters
2
“The scariest moment is always just before you start”
Alfred Hitchcock
3
Wie ben ik? Bourgondische Bosschenaar Content strateeg
Eigenaar Online Bazen Oprichter en eigenaar Marketingmed Trainer, spreker en coach Ondernemer met passie voor zijn vak
4
Bloggen? Het schrijven van artikelen op je website/externe website
Waardevol in je content strategie Delen van kennis, informatie, overtuigen, overhalen Goed voor je vindbaarheid in de zoekmachines Goed om (potentiële) klanten te overtuigen
5
Inbound marketing? Inbound Marketing is een marketing strategie die ervoor zorgt dat je potentiële klanten je vinden op het internet, op het moment dat zij je nodig hebben.
6
Mijn blogtips Blog vanuit je passie, kennis en ervaring
Blog niet omdat het moet Gebruik prikkelende titels & headers Doe gedegen (zoektermen)onderzoek Werk vanuit een blogplanning Doe een zoektermenonderzoek Deel je content met de wereld! Is video of geluid effectiever? Gebruik dat!
7
Wat is hiervoor nodig? Een goede content strategie Buyer Personas
Buyer’s Journey Maak een content planning Content Marketing uitvoer Analyseer en verbeter Automatiseer
8
De buyer persona’s -Een precieze omschrijving van je ideale klant(en) -Op wie richt je jouw content? -Wie is dat dan precies? -Begrijp zijn/haar angsten/motivaties -Schrijf je content voor klaas/piet/jessica
9
De buyer’s journey -Welke route legt de buyer persona (online) af? -In welke fase kun je hem benaderen met Welke content? -In welke fase moet je hem banderen met
10
Maak een content planning
-Neem iedereen (intern én extern) hierin mee -Houd je aan de gestelde deadlines -Strakgetrokken en directe lijnen
11
Content marketing uitvoer
-Ga aan de slag met de uitvoer van deze strategie -Richt je op klaas/piet/jessica. Niet op Google -Schrijf dus voor je potentiële klanten -Betrek gastbloggers/vloggers/influencers -Doe het met passie, plezier en vanuit je kennis -Geef niet op. Content marketing is een langetermijnstrategie
12
Analyseer en verbeter -Welke vorm van content slaat het best aan? -Waar haal je de hoogste ROI op? -Ga hier ook uit van je gevoel
13
Automatiseer -Blijf niet alles keer op keer opnieuw dus… -Automatiseer sommige trajecten
14
Vragen van het publiek Hoe zorg je dat de door jou ingezette blogger gevonden wordt. Zet je hier een campagne voor in? – Marjolein poel Welke stappen onderneem je als je voor jou organisatie de juiste blogger wil vinden. Heeft chelsea creatieve ideeën hiervoor? – Marjolein poel Leuk al die informatie… maar hoe start ik nu? – Iemand in de zaal…
15
Je online strategie We gaan aan de slag met een basis strategie
Werk samen of alleen aan de basis van je online (blog) strategie
16
Uitwerking van je online strategie
Wie wil je bereiken? / bepaal je doelgroep/buyer persona’s Waarom wil je ze bereiken? / wat is je boodschap? Welke doelstellingen heb je? Welke vorm van content wil je inzetten? EN waarom? Bepaal de focus onderwerpen/keywords Wie gaat de content verzorgen?
17
Zijn er nog vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.