Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Ouders, kinderen en reclame
Pieter De Pauw Liselot Hudders Veroline Cauberghe
2
Rol van ouders Ouders: <- Pester power Eerste socialisator ->
3
Survey Deel grootschalige studie RW kinderen Nkinderen = 510 (7-12j)
Nouders = 300 (gem. 40j., 88% moeder) Topics: Niveau RW Attitudes reclame Bemiddeling t.a.v. kinderen
4
Formats Tv-spotjes Product placement Online banners Pre-rolls
Advergames
5
Tv-spotjes
6
Product placement
7
Online banners
8
Pre-rolls
9
Advergames
10
Resultaten
11
Cognitieve reclamewijsheid
12
Cognitieve reclamewijsheid
13
Attitudes
14
Attitudes
15
Attitudes
16
Kritisch denken
17
Kritisch denken
18
Kritisch denken
19
Ouderlijke bemiddeling
20
Ouderlijke bemiddeling
21
Ouderlijke bemiddeling
22
Ouderlijke bemiddeling
23
Ouderlijke bemiddeling
24
Ouderlijke bemiddeling x reclamewijsheid
25
Ouderlijke bemiddeling x reclamewijsheid
26
Conclusie: RW + Bewustzijn + Herkennen - Attitudes
/advergames + Herkennen /PP & advergames - Attitudes /PP & advergames: aangenaam PP: waarheidsgetrouw en eerlijk ! Kritisch: besef reclame + moreel gepast
27
Conclusie: ouderlijke bemiddeling
Vermijdend ⟷ bemiddeling: ± neutraal Doel reclame ⟷ slecht/vermijden - Praten over nieuwe formats (zeker PP) ! Persoonlijke info doorgeven Reclamewijsheid x ouderlijke bemiddeling
28
Bedankt. Vragen? Pieter.DePauw@UGent.be Liselot.Hudders@UGent.be
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.