Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdEvelien Hermans Laatst gewijzigd meer dan 7 jaar geleden
1
Inleiding tot het Repair Order Portaal
februari 2017 1
2
Repair Order Portaal navigatie Garantie & contract valideren
inhoud Voordelen Repair Order Portaal navigatie Garantie & contract valideren Nieuw reparatieverzoek indienen Aanspraak Verzendgegevens Contactgegevens Facturatiegegevens Bevestiging van RMA-gegevens Gegevens ingediende RMA’s Reparatiestatus weergeven Plan een afhaling Reparatiestatistieken Prijsopgave goedkeuren
3
Online reparatie-aanvragen indienen Afdrukbare vervoersdocumenten
Voordelen 24x7 toegang Online reparatie-aanvragen indienen Afdrukbare vervoersdocumenten Reparatiestatus weergeven Trackinggegevens van zending Afhaaldienst Reparatiestatistieken Prijsopgave goedkeuren Garantie & contractinformatie controleren Meertalige interface Toegang tot productdocumentatie en andere informatiebronnen
4
Repair Order PORTAAL NAVIGATIE
Bezoek het Repair Order Portaal via link Nieuwe klanten klik op de “Zebra” link onder “Registreer u voor een Online RMA-aanvraag” en vul het Nieuwe gebruikersformulier in – klik op Verzenden Wanneer u eenmaal de goedkeuring van uw account ontvangt, dan kunt u reparaties aanvragen via “Zebra” onder “Inloggen voor het Repair Order Portaal” Mocht u hulp nodig hebben, neem dan contact met ons op via
5
REPAIR ORDER PORTAAL NAVIGATIE
Links naar nuttige pagina’s Andere nuttige links en informatie REPAIR ORDER PortaAl Actie-Menu Start-menu, vervaldatum wachtwoord en laatste log-ingegevens
6
Garantie en contract valideren
Selecteer “Garantie/contract valideren” Voer hier een serienummer in Selecteer Valideren Resultaten
7
ONLINE EEN REPARATIE AANMELDEN
Selecteer Een nieuw reparatieverzoek aanmaken
8
REPARATIEVERZOEK AANVRAGEN
Voer een serienummer in Druk op Product zoeken Kies de productfamilie als het serienummer niet voorkomt in het systeem. Uw aanvragen zullen hier vermeld worden alvorens u doorgaat. Selecteer een probleemomschrijving Specificeer het probleem Voeg een extra probleemomschrijving toe. Herhaal de voorgaande stappen als u nog een toestel wilt aanmelden. Wanneer alle toestellen hierboven vermeld worden, klik dan op doorgaan. Klik op Product toevoegen Klik op doorgaan
9
VERZENDGEGEVENS Om het adres te veranderen naar een ander adres uit onze database, klikt u op “Kies bestaand adres.” Kies “Verander het adres” als u een adres wilt gebruiken dat niet in de keuzelijst voorkomt. U kunt nu zelf een adres invoeren. Mocht u zojuist “Kies bestaand adres” hebben geselecteerd, dan kunt u nu zelf het juiste adres in het keuzemenu zoeken. Mocht u “Verander het adres” hebben geselecteerd, dan kunt u het juiste adres hier invullen. Controleer a.u.b. het retouradres dat op deze pagina weergegeven wordt. Het systeem gebruikt standaard “Gebruik huidig adres” en uw standaard retouradres dat voor uw account is ingesteld. Klik op doorgaan
10
CONTACTGEGEVENS Om een ander contactpersoon te selecteren uit een keuzelijst uit onze database, kiest u “Kies bestaand contactpersoon”. Om een nieuwe contactpersoon toe te voegen, selecteert u “Verander contactpersoon”. Controleer a.u.b. of de naam, telefoon- en fax-nummer en adres van de contactpersoon correct zijn. De standaardcontactpersoon is de eigenaar van de RMA-portalaccount. “Gebruik huidig contactpersoon” wordt weergegeven. Klik op doorgaan
11
Als u het niet met het soort onderhoudsdienst eens bent, selecteer dan “ja” in het keuzemenu om het type onderhoudsdienst te negeren. Selecteer daarna het juiste Servicetype uit het keuzemenu. Als u “Type contractservice” selecteert dan kunt u een contractnummer invullen in het onderstaande veld. Gaat het hier om een herhaalreparatie, dan dient u het RMA-nummer van de vorige reparatie in te vullen in het “Formulier opnieuw”- veld. Aanspraak Klantreferentienummer: Voer uw interne referentienummer in, mocht u die hebben. Reparatiekosten: For Tijd&Materiaal-service reparaties, tonen wij een prijsopgave per toestel aan klanten met een directe rekening oor onderhoudsdiensten. Aan klanten zonder een directe rekening wordt het volgende bericht getoond: "Stuur uw toestellen a.u.b. naar onze reparatiecentrum. Uw Zebra-partner zal een prijsopgave naar u doorsturen zodra wij het toestel ontvangen". Contractinformatie toont wat voor soort onderhoudsdienst er aan dit serienummer gekoppeld is. Klik op doorgaan
12
FACTURATIEGEGEVENS Als de factuurgegevens onjuist zijn, selecteer dan a.u.b. "nee" in de keuzelijst en klik daarna op Doorgaan. De Zebra Technologies Support Desk zal u contacteren met verdere instructies. Als u geen directe rekening heeft bij Zebra Technlogies, dan zal het factuuradres van uw Zebra-partner getoond worden. U kunt dit adres niet veranderen. Controleer uw factuurgegevens op de Factuurinformatie-pagina Klik op doorgaan
13
BEVESTIGING VAN RMA-GEGEVENS
Controleer a.u.b. de productgegevens, retouradres en contactgevens op de RMA-info bevestigen-pagina. Klik op RMA verzenden
14
GEGEVENS INGEDIENDE RMA’S
Klik a.u.b. op RMA afdrukken onderin om het vervoersdocument (RMA-formulier) voor uw toestel(len) af te drukken. Stuur de defecte toestellen naar Zebra Technologies ter reparatie met het RMA-formulier. Als er een prijsopgave op het RMA-formulier is en u stempelt en ondertekent het, dan kunt u het gebruiken als een inkooporder. Dit is mogelijk voor alle landen in de EMEA regio, behalve voor het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika waar bedrijven volgens de wet verplicht zijn papier te gebruiken met een officieel briefhoofd.
15
GEGEVENS INGEDIENDE RMA’S - MEERDERE TOESTELLEN
AANVRAAG VOOR MEERDERE TOESTELLEN – bekijk / print de RMA formulieren: Op het ingediende (Taakinfo) -pagina: Om het complete RMA-formulier met alle serienummers weer te geven, drukt u op “Druk alle RMA's af”. Door dit te doen ziet u een RMA-formulier met alle serienummers die u gelogd heeft. Als u elke reparatie apart wenst weer te geven / te printen: Ga dan naar "Reparatiestatus weergeven" en klik dan op "RMA#" of naar de aanvraag die u wenst te zien. De details van deze specifieke aanvraag zullen verschijnen. Volg dezelfde stappen als hierboven om voor elke aanvraag een apart formulier af te drukken of klik simpelweg op “RMA afdrukken”.
16
PRIJSOPGAVE GOEDKEUREN
Klik op “Goedkeuren” om een prijsopgave te accepteren Klik op “Keur de prijsopgave goed” Voeg een ”PO nummer” toe Klik op “Weigeren” om een prijsopgave te weigeren Vink dit vakje aan om akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden Lees de “Algemene Voorwaarden”
17
PRIJSOPGAVE GOEDKEUREN
Wanneer u "Weigeren" selecteert, heeft u twee opties: “Afwijzen/Return” om het toestel ongerepareerd te retourneren of “Afwijzen/Scrap” om Zebra toestemming te geven het toestel te slopen. Klik op OK om uw keuze te bevestigen
18
REPARATIESTATUS WEERGEVEN
Klik op “Reparatiestatus weergeven” Om RMA-aanvragen weer te geven die u de laaste 30 dagen heeft aangemaakt, klikt u op “Reparatiestatus weergeven” in het hoofdmenu op de hoofdpagina. Per pagina worden er tot en met 10 RMA-aanvragen weergegeven. Selecteer een tijdsperiode Vul het RMA/serienummer, een collection of return tracking nummer in voor een quick search Klik op een RMA-nummer om alle details weer te geven voor ieder RMA-nummer. Status update
19
Afhaaldienst – afhaling van één of meer toestellen
Klik op “Reparatiestatus weergeven” Als uw toestellen gedekt worden door een contract inclusief vooruitbetaalde ophaaldienst, dan kunt u via de RMA portal een afhaling plannen. In alle andere gevallen zult u doorgestuurd worden naar de webpagina van de desbetreffende koeriersdienst waar u een afhaling kunt afhaling kunt plannen. De ophaaldienst wordt de klant zelf betaald. Het is mogelijk zowel een als meerdere RMA's te laten afhalen. Een multiple collection is echter alleen mogelijk vanaf een adres. Controleer de vakjes van de RMA's die moeten worden opgepikt. Klik daarna op het vrachtwagen-icoontje om door te gaan.
20
Organiseer afhalingdienst – package count
Wanneer er meerdere RMA's zijn geselecteerd, specificeer dan het aantal pakketjes. Dit aantal moet minder of gelijk zijn aan het aantal RMA's. Klik daarna op 'volgende'
21
PLAN EEN AFHALING – contract inclusief ophaaldienst
Zoek het afhaaladres of kies een van uw afhaaladressen en vul de onderstaande velden in Klik op “Plan een afhaling”
22
Organiseer pick up download verzendlabel(s)
Download hier het verzendlabel. Deze kan apart worden gedownload voor ieder pakketje of gezamenlijk in een zip-file door op ‘Allemaal' te klikken. Verzendlabels kunnen ook hier worden gedownload na het sluiten van de pop-up.
23
Organiseer pick up download verzendlabel(s)
Als alternatief: ga terug naar “reparatiestatus weergeven' En klik op dit icoontje om het verzendlabel te printen
24
REPARATIESTATISTIEKEN
Specificeer het soort reparatie Klik op “Reparatiestatistieken” Selecteer een begin en einddatum Selecteer de producten waarvoor u een tabel wilt samenstellen. Gebruik “Alles selecteren” om alle beschikbare producten te selecteren en “Alles verwijderen” om alle voorgaande selecties te verwijderen. Kies het type tabel Kies hier het soort tabel en zijn breedte. Selecteer een Site waarvoor u de tabel wil samenstellen. Klik op “Algemeen Overzicht”
25
REPARATIESTATISTIEKEN VOORBEELD
26
DANK U WEL… 26
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.