Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJoost Peeters Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Contentmarketing Content kalender
2
‘A goal without a plan is just a wish’ Antoine de Saint-Exupéry
3
Content inplannen
4
Je content marketingplan is je plan van aanpak in verband met de content die jij zal posten
5
Content inplannen focus Behoud de focus in de uitvoering van je contentmarketing contentverkrijgt Zorgt ervoor dat je je content ook echt verkrijgt afstemming Interne afstemming met andere departementen Consistentie Consistentie in je publishing inplanningcontent-tijd Vaste inplanning van content-tijd (belangrijk vs dringend)
6
Content inplannen Facebook edgerank (Carmen Zendgraff p29) Goed gebruik van Facebook (Carmen Zendgraff p28) Goed gebruik van Twitter (Carmen Zendgraff p31) LinkedIn (Carmen Zendgraff p33) YouTube (Carmen Zendgraff p34) en (Sander Declerck p52) Foursquare (Sander Declerck p53)
7
Tools voor samenwerken/plannen Plantools om in real-time samen te werken Trello (http://trello.com) http://youtu.be/aaDf1RqeLfohttp://trello.com http://youtu.be/aaDf1RqeLfo Asana (https://asana.com/)https://asana.com/ Eenvoudige tools voor content verzamelen/planning Evernote (https://evernote.com/intl/nl/)https://evernote.com/intl/nl/ Google agenda
8
Content kalender
9
http://contentmarketinginstitute.com/2014/12/templates-content-marketing-social-media-influencer/ Kalenders in vele vormen/formaten mogelijk Aanpassen aan jou project/nood Voorbeeld: http://bit.ly/editorial-basishttp://bit.ly/editorial-basis
10
http://brightbluewave.com/wordpress/wp-content/uploads/2013/09/CMX-Editorial-Calendar-Sample.jpg
14
Project starten
15
Begintijdsgevoelige Begin met tijdsgevoelige items contentplankalender Stel je contentplan en kalender op distributie Maak een plan voor distributie Wie Waar Welk formaat Welk moment
16
Project starten conversaties Maak een plan voor conversaties (procedures bepalen) Wie reageert? Welke ‘tone of voice’? Wie als auteur? (bedrijf, eigen naam…) Binnen welke tijd reageren?
17
Vindt een goed ritme Jaarlijks Jaarlijks zet je de grote lijnen uit Maandelijks Maandelijks herbekijk je alles (focus houden) Wekelijks/dagelijks Wekelijks/dagelijks kleine acties Meetanalyseer Meet en analyseer wat werkt of niet Check telkens of je de juiste doelgroepen/persona’s blijft aanspreken
19
Vind een goed ritme Plan de content voor de eerste 3 maanden Eerst test Eerst test je de waters uit gewoontes kweken Vooral de gewoontes kweken evalueren Daarna evalueren en effectiviteit doen groeien Daarna ritme opdrijven Daarna ritme opdrijven Volumeopdrijven Volume content opdrijven, engageer meer mensen voor bijdrages Thema’s aanvullen Thema’s aanvullen Meer interactie Meer interactie zoeken met fans/followers Nieuwe formaten aanbieden Nieuwe formaten aanbieden (video, infographics…)
20
Vindt een goed ritme Begin bvb met… 3 social media posts per dag van curated (geleende) content 1 eigen blogpost per 14 dagen 1 trendreport/enquête per seizoen 1 videofilmpje per seizoen Leg het tempo in het begin niet te hoog
21
Momenten
22
Bepaal je ankers/momenten jaar/maand Maak een editoriale kalender per jaar/maand momenten Identificeer je momenten agenda Vul een agenda in met Data van productlanceringen Belangrijke evenementen in de sector Belangrijke eigen bedrijfsevenementen Typische seizoensmomenten (ook in nieuws, op social media…) https://www.google.be/trends (keywords + locatie + periode) https://www.google.be/trends
24
Werk rond je momenten In beginperiodes heb je een primair thema Momentenaanloop Momenten hebben een aanloop (tease, love, remember) Lanceernieuws Lanceer belangrijk nieuws als een ‘event’ vergeet geen secundairethema’s Maar vergeet geen (tijdelijk) secundaire thema’s Bijvoorbeeld: Als kaarsenfabrikant richt je al je aandacht op Valentijn (in die periode). Maar door enkel daarrond te werken verlies je de singles, de knuselaars enz… als doelgroep uit het oog.
25
Vergeet je persona’s niet bepaalde periode focussenbepaald persona In bepaalde periode, (afhankelijk van thema/kalender) meer focussen op bepaald persona Belangrijke actie in vooruitzicht: die doelgroep gericht opvolgen Relevante content aanbieden Interactie verhogen, zowel in aanloop, tijdens als na de actie Een minimum aan diverse content behouden om de andere persona’s niet kwijt te raken Afwisselen tussen de persona’s Afwisselen tussen de persona’s (doelgroepen)
26
Uur van de dag toestellen toepassingenverschillend uur Mensen gebruiken verschillende toestellen en toepassingen op een verschillend uur van de dag Ook dit kan van persona tot persona verschillen
28
Publicatie
29
Publicatie/distributie/promotie Handmatig Handmatig outreach Wordt ‘outreach’ genoemd Je gaat zelf zoveel mogelijk mensen benaderen Best de ‘influentials’
30
Plan en automatiseer Automatiseer verzamelendistribueren Automatiseer zo veel mogelijk, zowel om content te verzamelen en te distribueren Evernote In Evernote kan je de content verzamelen (alle medewerkers – 1 Evernote) IFTTT IFTTT linkt acties op verschillende platformen Buffer Buffer (https://bufferapp.com/) Een dag schrijven/verzamelen/verwerken en op vele dagen publicerenhttps://bufferapp.com/
31
Content status overzichtstatus Houd een overzicht van de status van de content bij in bvb Trello
32
Content status Aangevraagd Aangevraagd: je verwacht de content Bezig Bezig: content wordt gemaakt, verzameld, gecureerd Klaar Klaar: content moet nu nog gecontroleerd worden Gepubliceerd Gepubliceerd: Content is volgens kalender op juiste kanaal gepubliceerd herplannen Bij gemiste deadline: herplannen
33
Daarna meten metendoelen bereikt Op regelmatige basis meten of de content de doelen die je vooropstelde wel bereikt continu proces Bijsturen is een continu proces
34
‘Those who fail to plan, plan to fail’ Winston Churchill
35
Bronnen Vorming Content Marketing – Arteveldehogeschool Vorming Content Marketing – Arteveldehogeschool Door Koen Verbrugge How to create change How to create change http://www.slideshare.net/Unwired/how-to-create-change Door Oscar Berg http://www.slideshare.net/Unwired/how-to-create-change Handboek Content Strategie Handboek Content Strategie http://www.handboekcontentstrategie.nl/ Door Patrick Petersen http://www.handboekcontentstrategie.nl/ Prezi Content Marketing Prezi Content Marketing http://prezi.com/w3-vap6vllmi/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share Door Carole Lamarque en Philippe De Puydt http://prezi.com/w3-vap6vllmi/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share
36
Bronnen The Handy-Dandy Content Audit Template The Handy-Dandy Content Audit Template http://johnmccrory.com/category/content-strategy/ Door John McCrory http://johnmccrory.com/category/content-strategy/ Data voor Content : Een waarschuwend verhaal Data voor Content : Een waarschuwend verhaal http://www.slideshare.net/KoenVerbrugge/data-voor-content-complexe-funnels Door Koen Verbrugge http://www.slideshare.net/KoenVerbrugge/data-voor-content-complexe-funnels
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.