Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMaarten Bakker Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
© Copyright - Port of Rotterdam Titeldia Klik op het icoontje om een nieuwe afbeelding in te voegen. Zoek en selecteer de gewenste afbeelding. Klik op ´Invoegen´ 1 2 Invoegen AFBEELDING INVOEGEN VTS symposium 2016, Kuala Lumpur, Malaysia - 8 August 2016 Ben Röhner, senior advisor, Port of Rotterdam Authority PLANNING AND HANDLING OF SHIPPING IN THE ROTTERDAM AREA
2
© Copyright - Port of Rotterdam Tekst + afbeelding (S) Klik op het icoontje om een nieuwe afbeelding in te voegen. Zoek en selecteer de gewenste afbeelding. Klik op ´Invoegen´ 1 2 Invoegen AFBEELDING INVOEGEN TEKST LEVELS Lees-tekst 1 2 3 4 Bullet − Sub-bullet Sub-kop Niveau vooruit Niveau terug 5 6 7 8 9 Kop 1.Numeriek Num. Bullet Cursief − Sub-bullet 20 pt 18 pt 24 pt 32 pt 18 pt 16 pt 18 pt Agenda In my presentation I will highlight: The statistics/figures of the Port of Rotterdam Authority The difference between fairway planning and traffic handling of the (seagoing) vessels in the Port of Rotterdam The difference between the work of our Harbour Coordination Centre and our VTS centres 08 August 20162 Foto vervangen
3
© Copyright - Port of Rotterdam Custom (Wit) Rotterdam Harbour & Industrial Complex 08 August 20163 Over 22 miles! + +
4
© Copyright - Port of Rotterdam Custom (Wit) VTS area of interest and supervision of the Harbourmaster of Rotterdam 08 August 20164 60 km 32 NM 40 km 22 NM 12 miles Over 50 miles!
5
© Copyright - Port of Rotterdam Tekst + afbeelding (S) Klik op het icoontje om een nieuwe afbeelding in te voegen. Zoek en selecteer de gewenste afbeelding. Klik op ´Invoegen´ 1 2 Invoegen AFBEELDING INVOEGEN TEKST LEVELS Lees-tekst 1 2 3 4 Bullet − Sub-bullet Sub-kop Niveau vooruit Niveau terug 5 6 7 8 9 Kop 1.Numeriek Num. Bullet Cursief − Sub-bullet 20 pt 18 pt 24 pt 32 pt 18 pt 16 pt 18 pt Operational locations The Port Authority has three 24/7 operational locations: The Harbour Coordination Centre VTS centre Rotterdam VTS centre Hook of Holland 08 August 20165
6
© Copyright - Port of Rotterdam Tekst + afbeelding (S) Klik op het icoontje om een nieuwe afbeelding in te voegen. Zoek en selecteer de gewenste afbeelding. Klik op ´Invoegen´ 1 2 Invoegen AFBEELDING INVOEGEN TEKST LEVELS Lees-tekst 1 2 3 4 Bullet − Sub-bullet Sub-kop Niveau vooruit Niveau terug 5 6 7 8 9 Kop 1.Numeriek Num. Bullet Cursief − Sub-bullet 20 pt 18 pt 24 pt 32 pt 18 pt 16 pt 18 pt Port in figures Total port area 12,600 ha 3,000 companies Largest port in Europe, 9 th port worldwide Cargo throughput. 466 million tons Depth up to 75 ft. (= 24 m) Sea going vessels, 29.000 each year Inland vessels, 100.000 each year. 08 August 20166 Port of Rotterdam (movie)
7
© Copyright - Port of Rotterdam Tekst + afbeelding (M) Klik op het icoontje om een nieuwe afbeelding in te voegen. Zoek en selecteer de gewenste afbeelding. Klik op ´Invoegen´ 1 2 Invoegen AFBEELDING INVOEGEN TEKST LEVELS Lees-tekst 1 2 3 4 Bullet − Sub-bullet Sub-kop Niveau vooruit Niveau terug 5 6 7 8 9 Kop 1.Numeriek Num. Bullet Cursief − Sub-bullet 20 pt 18 pt 24 pt 32 pt 18 pt 16 pt 18 pt The fairway planning The planning is important because: The complexity of utilization of the manoeuvrable space for shipping is growing The increase in scale of ships The increase in special ships (deep draught and tidal ships, special transports, LNG The optimum use of available space The timely deployment of allied and other services The decrease of the turn around time 08 August 20167 Increase special ships
8
© Copyright - Port of Rotterdam Tekst + afbeelding (M) Klik op het icoontje om een nieuwe afbeelding in te voegen. Zoek en selecteer de gewenste afbeelding. Klik op ´Invoegen´ 1 2 Invoegen AFBEELDING INVOEGEN TEKST LEVELS Lees-tekst 1 2 3 4 Bullet − Sub-bullet Sub-kop Niveau vooruit Niveau terug 5 6 7 8 9 Kop 1.Numeriek Num. Bullet Cursief − Sub-bullet 20 pt 18 pt 24 pt 32 pt 18 pt 16 pt 18 pt The traffic handling The handling is also important: To improve the efficiency of vessel traffic To improve the safe navigation To prevent congestion and dangerous situations For the correct execution of the planning 08 August 20168 Handling traffic
9
© Copyright - Port of Rotterdam Tekst + afbeelding (M) Klik op het icoontje om een nieuwe afbeelding in te voegen. Zoek en selecteer de gewenste afbeelding. Klik op ´Invoegen´ 1 2 Invoegen AFBEELDING INVOEGEN TEKST LEVELS Lees-tekst 1 2 3 4 Bullet − Sub-bullet Sub-kop Niveau vooruit Niveau terug 5 6 7 8 9 Kop 1.Numeriek Num. Bullet Cursief − Sub-bullet 20 pt 18 pt 24 pt 32 pt 18 pt 16 pt 18 pt The planning and handling We have planning and handling separated from each other, because; The complexity of utilization of the manoeuvrable space for shipping is growing We think that planning and handling are different and specialized jobs Planning and handling requires different skills and professional qualifications of employees Employees of the HCC and VTS are trained differently The planning is done by our Harbour Coordination Centre (HCC) and the handling by our VTS The equipment and software that is used is different 08 August 20169 Planning and Handling
10
© Copyright - Port of Rotterdam Afbeelding (XXL) + Tekstkader (Linksonder) Klik op het icoontje om een nieuwe afbeelding in te voegen. Zoek en selecteer de gewenste afbeelding. Klik op ´Invoegen´ 1 2 Invoegen AFBEELDING INVOEGEN TEKST LEVELS Lees-tekst 1 2 3 4 Bullet − Sub-bullet Sub-kop Niveau vooruit Niveau terug 5 6 7 8 9 Kop 1.Numeriek Num. Bullet Cursief − Sub-bullet 20 pt 18 pt 24 pt 32 pt 18 pt 16 pt 18 pt 10 The equipment 08 August 2016
11
© Copyright - Port of Rotterdam Tekst + afbeelding (M) Klik op het icoontje om een nieuwe afbeelding in te voegen. Zoek en selecteer de gewenste afbeelding. Klik op ´Invoegen´ 1 2 Invoegen AFBEELDING INVOEGEN TEKST LEVELS Lees-tekst 1 2 3 4 Bullet − Sub-bullet Sub-kop Niveau vooruit Niveau terug 5 6 7 8 9 Kop 1.Numeriek Num. Bullet Cursief − Sub-bullet 20 pt 18 pt 24 pt 32 pt 18 pt 16 pt 18 pt Focus on the Harbour Coordination Centre (HCC) The Harbour Coordination Centre is responsible for : Fairway planning – on strategic level; Planning of vessels of interest (deep draught vessels, LNG, VLCC, ULCS); Admission policy (clearance); Inspection dangerous goods; Incident management; The communication with the agents, terminals and other stakeholders is done centrally by the HCC; 08 August 2016 11 Department HCC
12
© Copyright - Port of Rotterdam Tekst + afbeelding (M) Klik op het icoontje om een nieuwe afbeelding in te voegen. Zoek en selecteer de gewenste afbeelding. Klik op ´Invoegen´ 1 2 Invoegen AFBEELDING INVOEGEN TEKST LEVELS Lees-tekst 1 2 3 4 Bullet − Sub-bullet Sub-kop Niveau vooruit Niveau terug 5 6 7 8 9 Kop 1.Numeriek Num. Bullet Cursief − Sub-bullet 20 pt 18 pt 24 pt 32 pt 18 pt 16 pt 18 pt Focus on the VTS VTS is responsible for: The traffic handling – on operational level; Providing the (3) VTS services: o Information Service (INS), o Traffic Organisation Service (TOS) o Navigational Assistant Service (NAS) Contributed by incident handling The VTS does the communication with the vessel's bridge team (captain/pilot) 08 August 201612 Department VTS
13
© Copyright - Port of Rotterdam Tekst + afbeelding (M) Klik op het icoontje om een nieuwe afbeelding in te voegen. Zoek en selecteer de gewenste afbeelding. Klik op ´Invoegen´ 1 2 Invoegen AFBEELDING INVOEGEN TEKST LEVELS Lees-tekst 1 2 3 4 Bullet − Sub-bullet Sub-kop Niveau vooruit Niveau terug 5 6 7 8 9 Kop 1.Numeriek Num. Bullet Cursief − Sub-bullet 20 pt 18 pt 24 pt 32 pt 18 pt 16 pt 18 pt The benefits 08 August 201613 Fairway Planning by HCC:Traffic Handling by VTS The fairway planning is centrally done by the HCC The traffic handling is centrally done by the VTS The agent/terminal and other stakeholders have one point of contact The point of contact for traffic handling is the VTS The personnel can be trained directed on planning (specialization) The VTS personnel is trained confirm IALA’s V103 and is specialized / trained in the handling of traffic Recruit employees with different backgrounds (other than seafarers) Recruit employees with a nautical background Use of (planning)equipment and software (HaMis) Use of VTS equipment (VHF, radar, AIS, CCTV) HCC-personnel can focus on the fairway planning VTS-operators can focus on the handling of traffic That makes that the quality of the fairway planning and traffic handling is of a high level.
14
© Copyright - Port of Rotterdam Afbeelding (XL) Klik op het icoontje om een nieuwe afbeelding in te voegen. Zoek en selecteer de gewenste afbeelding. Klik op ´Invoegen´ 1 2 Invoegen AFBEELDING INVOEGEN VTS into the future 08 August 201614 Thesis To contribute on Sustainable Safe Navigation VTS should focus (more) on the handling of shipping. Therefore the VTS services (INS, NAS, TOS) will change in future!!!
15
© Copyright - Port of Rotterdam Titeldia Klik op het icoontje om een nieuwe afbeelding in te voegen. Zoek en selecteer de gewenste afbeelding. Klik op ´Invoegen´ 1 2 Invoegen AFBEELDING INVOEGEN VTS symposium 2016, Kuala Lumpur, Malaysia - 8 August 2016 Ben Röhner, senior advisor, Port of Rotterdam Authority THANK YOU FOR YOUR ATTENTION
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.