De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303."— Transcript van de presentatie:

1 Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303 Marcel van der Lugt – MO304

2 Welke teams en ideeën zijn er? Presenteer in 2 zinnen jullie idee (Dit moeten jullie nog heel vaak doen! En je zult merken dat het helpt!)

3 Welke methodes zijn er voor welke situatie?

4

5 Met deze 3 vakken van de Lean Canvas ga je vandaag als team aan de slag (eerste stapjes): Dit heb je ingevuld nodig (concept - versie 1.0), voor onderzoeksworkshop later deze week! Pak je lean canvas van je team er bij (of vraag een lege lean canvas)

6 Wat zijn onderdelen die je als team vandaag gaat bespreken en welke eerste keuzes maken? Doel: Build Solution = Minimal Viable Product (MVP) Door middel van invullen van 5 onderdelen (in 3 vakken) van Lean Canvas 1.Customer segments 2.Early adopters 3.Problem 4.Existing alternatives 5.Solution + features = Minimal Viable Product (meer op volgende sheets) Let op: “invullen” betekent: de eerste stapjes zetten over deze onderwerpen. Je blijft de komende 5 weken steeds deze 3 (en later alle 9) onderdelen van de lean canvas aanpassen, verbeteren, opnieuw doen etc.

7 MVP VORM van een MVP: Prototype en/of Filmpje en/of Verhaal en/of ………………. DOEL van een MVP: Leren WAT de klant wil (feedback vragen op je versie 0.1 van je MVP) Leren WIE de klant is (feedback vragen en verwerken in je versie 0.2 van MVP) (je vraagt het aan early adopters) Je “moet je schamen” voor de kwaliteit van je MVP! (snel, aanpassen, nog lang niet klaar etc.)

8 Customer segment: Criteria / klantprofiel Maak onderscheid in gebruikers en kopers. Bepalen welke criteria nodig zijn voor B2C klantprofiel Geslacht Leeftijd Opleidingsniveau Lifestylekenmerken …. Bepalen welke criteria nodig zijn voor B2B klantprofiel Soort bedrijf(ven) Branche(s) Regio? Functie / positie binnen het bedrijf …. Early adopters: Zelfde als customer segment Nu jullie aan de slag: 1 e vak lean canvas (15 minuten)

9 Problem Top 3 problemen die aanleiding zijn voor behoefte / kopen / gebruiken product What is the job the customer is hiring your product for? How do they solve their problems? => Current reality Existing alternatives Per probleem => uitwerken hoe de doelgroep probleem nu oplost Hierdoor ontstaat per probleem een overzicht van concurrenten en / of omwegen Nu jullie aan de slag: 2 e vak lean canvas (15 minuten)

10 Solution (MVP) Per probleem: hoe lossen we dat op in ons product/dienst (idee) Korte omschrijving van je product/dienst Nu jullie aan de slag: 3 e vak lean canvas (15 minuten)

11 Wat geleerd in deze workshop? Welke stappen heb je als team gemaakt? Elk team vertelt kort hun leerpunten/gemaakte stappen Luister naar andere teams Help andere teams Leer van andere teams

12 Actiepunten voor jullie als team deze week! Verder nadenken over 5 onderdelen in de 3 stappen van Lean Canvas en aanvullen (ga als team aan de slag) Teamafspraken maken: Werktijden, werkdagen en werkplek Communicatie Planning-agenda van het team o.a. welke werkdag vrij: inplannen voor 20 weken (zie rooster) Documenten delen en beheren: dropbox, google driive etc. Samenwerking Lees De lean startup! (allemaal!) Kijk alvast naar filmpje over Lean Canvas van 20 minuten: : https://www.youtube.com/watch?v=7o8uYdUaFR4 https://www.youtube.com/watch?v=7o8uYdUaFR4 Neem jullie ingevulde Lean Canvas (met ingevulde 3 onderdelen/vakken) mee naar de lessen Onderzoek later deze week!

13 Vragen ?


Download ppt "Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303."

Verwante presentaties


Ads door Google