Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdTimo de Veen Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
1 GAMIFICATION BANKIEREN & SPELEN? 10 SEPTEMBER
2
2 WIE BEN IK?
3
3 MEET DAMGLOIN… Healer / support Explorer / Achiever
4
4 FRISSE BLIKKEN SENIOR GAME DESIGNER Frisse Blikken: Ondersteunen van organisaties met moderne uitdagingen. Gespecialiseerd in oa. Serious games & gamification. Tot voor kort: Game Designer bij Rabobank Nederland
5
5 GAMIFICATION & BIJZONDER BEHEER?
6
6 WAT IS ER ZO INTERESSANT AAN GAMES?
7
7 AUTONOMIE
8
8 MEESTERSCHAP
9
9 RELEVANTIE
10
10 37
11
11 37%
12
12
13
13 82 miljard
14
14 WAT BETEKENT DIT? Games zijn bekend en normaal: Voor alle leeftijden Voor elke bevolkingsgroep Op ieder moment Op iedere plaats
15
15 GAMIFICATION HOE TOEPASSEN VAN GAME-DESIGN DENKEN IN EEN NON-GAME CONTEXT MET ALS DOEL GEBRUIKERS TE BETREKKEN, GEDRAG TE VERANDEREN, OF COMPLEXE SITUATIES TE VERGEMAKKELIJKEN.
16
16 BETREKKEN
17
17 GEDRAG VERANDEREN
18
18 COMPLEXE SITUATIES MAKKELIJK MAKEN
19
19 GAMIFICATION EN BANKIEREN? RABOBANK HYPOTHEEKDOSSIER Klanten helpen om het hypotheekproces te begrijpen en voor te bereiden. Efficiëntie in het contact brengen: minder ‘ handwerk’ en meer online.
20
20 RABOBANK HYPOTHEEKDOSSIER Alle stappen opgebroken in levels (minder snel afhaken) Veel feedbacksignaal om gevoel van progressie te geven. Meer data: duidelijkere indicatie. Hypotheekdossier gebruikt? Korting op je advieskosten.
21
21 GAMIFICATION & BIJZONDER BEHEER?
22
22 PERCEPTIE BIJZONDER BEHEER Hoe gaan we voorkomen dat zij in deze situatie komen?
23
23 GAMIFICATION HOE TOEPASSEN VAN GAME-DESIGN DENKEN IN EEN NON-GAME CONTEXT MET ALS DOEL GEBRUIKERS TE BETREKKEN, GEDRAG TE VERANDEREN, OF COMPLEXE SITUATIES TE VERGEMAKKELIJKEN.
24
24 MINT
25
25 SAVEUP
26
26
27
27 WAT ZIJN DE EERSTE UITGANGSPUNTEN? Design principes Geven richting aan ontwerp Houden je scherp
28
28 1. GA ALTIJD UIT VAN MOTIVATIE
29
29
30
30 SAVEUP
31
31 2. GEEF EEN EINDDOEL EN GEVOEL VAN PROGRESSIE
32
32 RABOBANK HYPOTHEEKDOSSIER
33
33 3. FACILITEER LEREN DOOR FEEDBACK
34
34 FORD LEAVES
35
35 4. ONDERSTEUN DE KLANT OP BASIS VAN FLOW
36
36 NIKE +
37
37 TAKE AWAYS Gamification: Betrekken van de klant Gedrag veranderen Complexe situaties makkelijk maken De toepassingen voor bijzonder beheer zijn eindeloos! Welk gedrag verwacht je van de klant? Inzet van gaming en gamification kan op allerlei manieren Live games Apps Ontwerpprincipes
38
38 DANK VOOR UW AANDACHT! @MaartenMA maartenm@ frisseblikken.com
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.