Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdVincent Baert Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
De sociale sportvereniging op internet Janne Kuipers Janne@sport8.nl www.sport8.nl
3
Social media = simpel Social media is een verzamelnaam voor alle internet- toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen op een gebruiksvriendelijke en vaak leuke wijze. Het betreft niet alleen informatie in de vorm van tekst (nieuws, artikelen). Ook geluid (podcasts, muziek) en beeld (fotografie, video) worden gedeeld via social media websites. Met andere woorden, social media staat voor 'Media die je laten socialiseren met de omgeving waarin je je bevindt'. www.social-media.nl
4
Waar zitten jullie leden? Volgen jullie ze nog?
5
Wat zijn uitdagingen? Jonge doelgroep betrekken bij de club. Vrijwilligerstaken verdelen. Samenwerken met andere verenigingen. Beleid op de club, laat leden meedenken. Accommodatie openstellen voor anderen. – Hardloopgroepen – Klaverjassen
6
Overal actief? Maak keuzes op basis van je doelgroep. Wat je doet, doe het goed. Probeer verbanden te leggen tussen social media en je eigen media. Werk oplossingsgericht. Creëer je eigen relevantie, laat zien dat je er bent!
7
LinkedIn
8
Hyves
9
Twitter
10
Youtube D1 Ilpendam 1-0 Thomas Vennik
11
Sportcommunities/tools voor verenigingen Semicommercieel Vanuit de sport opgezet. Betaald door gebruikers/organisatie/ advertenties. Focus op oplossingen binnen sportorganisaties. Vb. Club Actief Commercieel Vanuit een merk opgezet. Gratis aangeboden door merk. Focus op productverkoop / branding van het merk. Vb. Amstel Teamlink
12
Semi-Commercieel
13
Commercieel
14
Semi-Commercieel
15
Commercieel
16
Semi-Commercieel
17
Commercieel
18
Kunnen jullie hier iets mee? Contact: Janne@sport8.nl Twitter.com/jannekuipers 06-18730651 Op de hoogte blijven? Kijk op www.sport28.nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.